• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • ms17

mariem, jag beställde två cropper hopper så jag kan ha enfärgade papper i en och mönstrade i en... de enfärgade har jag flyttat över men den andra ligger i förpackningen ännu... men jag tyckte de var riktigt ok. Men hur har ni gjort med mönstrade papper? De är ju lite mjukare så blir de inte böjda om man lägger dem att stå i cropper hoppern? Cardstocken är ju stadigare så dem är det inga problem med...

Jag har scrappat ganska många LOs på sista tiden... men varit lat med att fota dem... men kanske så småningom får jag det gjort också...

• Pyzzlan

Jag bor I Vasa så paketen brukar hinna hit på en dag fast de snurrar via Seinäjoki. Brukar nog också vara otålig och hänga på postens dörrhandtag så fort jag vet att ett paket är på antågande. Det är smart då man kan följa postgången via internet.

Jag beställde också en Cropper Hopper att ha pappersblock i. Har nu tre olika modeller av förvaringsmappar - ändå tycks det vara för litet hela tiden. Hmmm, mer inköp än produktion alltså...

• Karina 80

Yes!!! Idag fick jag mitt paket från Heinikkas!!! Jätte nöjd!! På onsdag när jag är ledig blir det scrapping för hela slanten!!

• mariem

Pyzzlan: lite samma fenomen här med mer inköp än åtgång av material... fast sen när jag håller på med nåt så saknar jag ändå nån viss nyans av cardstocken eller liknande. Nå, jag har skurit ner på mitt shoppande drastiskt sen vi kom till vasa, (dåliga affärer och graviditetskilon lockar inte till desto mer shopping...) så scrapshoppingen är ett sätt att få min shoppinghunger tillfredsställd Och nog kan man väl ha värre hobbyn!

• Karina 80

Alltså jag måste verkligen ge 10p till både Heinikka och Hobbyrummet för deras snabba leverans!! Jag är helt imponerad!! Hade jag vetat hur länge det skulle ta från Slöjd Detaljer, så hade jag aldrig beställt därifrån!! Men nu börjar jag faktiskt ha så pass mycket material att jag kan börja på allvar!! KUL!!

• Pyzzlan

Mariem: Håller fullständigt med dig. Innan jag blev mamma så blev det en hel del kläder, skor och väskor shoppat och den sidan har stagnerat fullständigt. Får tvinga mig att orka prova kläder numera (ok litet barnkläder blir det ju shoppat hi, hi). Så man kanske stillar shoppingbehovet litet i scrapaffärerna men nog är ju scrappingen en trevlig hobby och det blir ju fina minnen man gör till barnen.

• mariem

wow, jag blev publicerad på swescrapbook idag! De hade en utmaning där man skulle ha med ordet "steg" i titeln och jag hade en sån LO hemma som jag inte visat på internet så jag skickade in den på skoj- och så kom den med!

• ms17

Grattis mariem, vad kul Den var riktigt fiiin, de övriga också som du lagt in i bloggen!

• Missalibabagirl

Nu är beställningen gjord från Skaparlusten. Frakten blev 300 kr för ett 4,5 kg paket.

mariem - Hur länge tog det före du fick paketet från skaparlusten?
    Grattis till publiceringen! Ska genast gå och titta!

Mamma till Moa
Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd