• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • mariem

missGoldie: superfin LO! Vad fint du gjort kanterna på fotografiet också, jag tror nog du har bra chans att placera dig riktigt bra i tävlingen!

och millami: härligt foto av anton på badbilden. Tyckte om att du skrivit journalingen (finns det ordet?) på själva ringen.

...och så tänkte jag säga om rubrikerna än att man kan ju måla egna rubriker med tex akrylfärg, då kan man ju få bokstäverna ganska tjocka och levande. Jag har några LOs där jag använt mycket målarfärg, kan lägga upp en av dem i bloggen om en stund.

• Pyzzlan

Kikar in som snabbast idag. Underbar LO MissG, mina favoritfärger förstås men passar bra till nalletemat (nallar är ju oftast bruna). Fin font på rubriken också - silhouetten förstår jag! (läs: en som fortfarande använder stickers alfabeten).

• Samaste

Tack mariem! Nu har jag lagt in mina två senaste på bloggen ejdern.blogspot.com

Angående bokstäver... jag älskar chipboard-alfabet, men som sagt är det oekonomiskt. Jag har börjat köpa ofärgade chipboards så att jag kan måla dem och då får man ju lite variation även om man köper samma sort flera gånger. Basic Greys stickers alfanet gillar jag också, men lite samma problem med dem. En sihouette skulle jag vilja ha... hade just födelsedag, men då inga nära och kära förstår sig på scrapbooking Skulle ju ha kunnat ge en sån till mig! Fast nu fick jag Mumin-muggar i stället och det var skoj det också...

MissGoldie - jag lämnade en kommentar. Supersuperfin din nalle-LO. Älskar färgerna och fotot.

• Pyzzlan

Kom just att tänka på att ettårsdagen till ära kan jag ju bjuda på ett födelsedagskort i galleriet. Är inte 100% nöjd, men det fick bli såhär pga tidsbristen.

• Amelié77

Tack alla! Nej, den där nalle-LO:n är faktiskt gjord för nån månad sen och då hade jag ine Silhouetten ännu. Så bokstäverna är faktiskt från ett gammalt stickersark som jag inte riktigt haft nån användning för innan den där LO:n.

• mariem

vilket fint kort Pyzzlan, perfekt för en 1-åring Hur har du gjort figurerna, är det stämplar eller?

• Karina 80

Tack för era svar om bokstäverna. Det blir nog att spara till en silhouett då snart hör jag...Fick annars ett tips av en jobbarkompis idag som jag tänker mixtra och pröva i helgen. Hon hade lagat ett vanligt foto svartvitt och sedan i fotoprogram framhävt det hon ville med färg igen...ja, jag hoppas ni fattar hur jag menar. Iaf. var det SUPER snyggt!!

MissGoldie: Super snygg LO med nallen och Agnes!

Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd