österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Karina Jag tycker inte heller man behöver vara så noga med syrafriheten om man inte lägger dekoratinen direkt mot fotot. Sen kan man ju lägga en bit syrafritt papper mellan eller måla baksidan med syrafri färg om man absolut vill lägga nåt mot fotot. Jag brukar lägga syrafritt papper bakom fotot om jag t ex vill använda något naturpapper som mulberry under som inte är syrafritt.
Nu har jag äntligen lagt ut två av layouterna jag gjorde på scrapträffen för snart 3 veckor sen. Snacka om att vara slö, men jag hinner faktiskt inte sitta vid datorn så mycket längre. Och det är ganska jobbigt att ta sig tid att uppdatera bloggen
Men nu är det alltså gjort missgoldies.blogspot.com/
MissGoldie, otroligt snygga båda två!! det är så fint att scrappa med svart-vita papper, något som jag själv aldrig kommit mig för att göra.... och den lila var så otroligt fina färger!
Samaste, tack! Ja, man hoppas ju att barnen uppskattar albumen senare då man lägger ner så mycket tid på dem
Jättefina igen! Kanske det blir mera tid att sitta vid datorn då och då när Agnes börjar gå. Så är det här i alla fall, nu "toddlar" Enya på så nöjt och glatt att man t.o.m. kan smita till datorn några korta stunder utan att hon ens märker
Samaste - jag hoppas verkligen det
Men det tar nog nån månad ännu innan hon släpper taget och vågar gå själv gissar jag. Jag kollade i din blogg nyss och den senaste LO:n på Enya är sååå underbar! Hur har du gjort klockan? Jag har gjort en egen klocka på en LO nyligen som jag inte alls blev nöjd med, men din var superfin! Och så gillar jag hur du ramat in fotot med swirlar, blommor och spets!
Oj, oj, oj vad jag har scrappat de senaste två dagarna. Fem nya LO:s!!! Men fyra av den är till olika utmaningar och tävlingar så jag kan inte visa dem, trist! Men lite senare... Det går så fort för mig att göra en LO om jag har en fördig skiss, igår gjorde jag två layouter på ca 15 min vardera. Och igår kväll satt jag lite över en timme med en LO, det är också ganska kort tid tycker jag. Om jag ska fundera ut upplägget själv brukar jag ofta fastna och det tar jättelänge innan jag vet hur jag ska göra en sida. Igår kväll glömde jag t.o.m. bort både Anna Pihl och Desperate housewives när jag satt och scrappade. Så då var jag lite sur när jag kom på att jag missat allt bra på TV
ha komi riktit in i scrapp period ja me...
Ja ÅST få scrappa liite åtminståne varje da annars e ja riktit sur å arg...hahaha....
gjorde en LO igår enligt skiss, till en utmaning så den kan ja ej visa....
men nu håller ja på me en som snart e klar som ja sen kan lägg upp i bloggen, men ja får int den som ja vill ha den
vet int va som e fel...
MissG jättefina LO:s!
Väntar fortfarande på mina kort som är på framkallning, håller på att bli galen på att vänta!!! vill scrappa nuuuuu!!
MissG: Desperate Housewives är det enda jag väljer framför scrappingen om jag är i en ivrig scrapparpediod (som nu). Förstår att det harmar att missa det! Du är faktiskt snabb på att scrappa! Två per dag är mitt rekord...
Nu har jag kollat på nätet och det verkar som om Craft Robo och Silhouette är ganska så exakt samma sak. MissG och andra - var har ni skaffat era apparater? Finns det något billigt och bra ställe? Förra veckan fick jag meddelande om en saftig skatteåterbäring och tänkte att nu slår jag till... och idag på vägen till jobbet pajade bilen och det blir flera hundra euro så vi får se... tror dock att det i längden lönar sig i stället för att köpa en massa alfabet från USA.
MissG. Glömde klockan... den är faktiskt en rub-on från Heidi Swapp store.scrapbook.com/hs-hs64186.html så att så skicklig var jag :) Lagar nog inte många prydnader själv, tyvärr. Tack för komplimangen!
Samaste - Gissade nästan att klockan inte var hemgjord
Silhouetten finns (vad jag vet) bara hos Heinikka här i Finland. Hon hade den inte i butiken, men jag mailade och frågade om hon kunde tänka sig att ta in den. Och hon var själv intresserad av att skaffa en så hon tog in 2 st till att börja med. Nu tror jag hon beställer dem vartefter folk frågar efter dem. Det löns nog inte att beställa den från USA, det funderade jag på först. Men det kan bli lite krångligt om den går sönder och behöver repareras då. Plus att frakten blir superdyr.