österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
(Gjorde några små ändringar i min blogg o. döpte om den så nu finns den på -> scrappatochklart.blogspot.com/ Inga nya LO's!)
Hej på er!
Länge sedan jag skrivit här nu. Många nya och fina LO´s har ni gjort ser jag!! Ska försöka ta en scrappingdag imorgon. Timo ska åka med "lirargrabbarna" till nån musikaffär i S.joki imorgon. Jag får välja mellan att städa eller scrappa och då var valet inte så svårt!!
Måste bl.a. göra tavlan klar åt min systers kille som har 1års kalas på söndagen.
Såg att du Naana startat upp en blogg. Har i tankarna att jag också ska göra det, det ryms inte så mycket här på FL när man inte är Plus medlem.
Pyzzlan: Min spontana rubrik till ditt foto är: " Ta mej om du kan!"
Har du gjort den klar redan kanske?
Fin blogg Naana, la den in i favoriter genast! Jag förminskar mina kort i Photoshop till 500x500px, då blir de lagom stora.
Scrapbooking mm brukar jag passa på att köpa när jag är i Sverige, inte är jag heller riktigt förtjust i den, tycker att den ligger på lite låg nivå faktiskt. Inte för att jag är nån expert själv men jag håller med dig ms17 att tidningen känns lite ihophafsad på nåt sätt. Och de engelskspråkiga tidningarna tycker jag ofta har så annan stil på LO:na än vad som är vanligt här i Norden så jag har lite svårt att få inspiration av dem.
Pyzzlan: härlig bild! Mina tankar går till upptäckarglädje, upptäcktsfärd... livet är fullt med saker att utforska... nånting sånt, eller kanske O har nåt ord som han använder när ni leker tittut?
Dagens LO finns i mitt galleri.
Min första med text!!!
Men jag hade för tunn penna och pappret var ojämnt, så resultatet blev inte det bästa. Men nu har jag äntligen gjort en med lite text och det är ju mycket trevligare med en liten beskrivning, för när åren går så glömmer man!!
Karina: Vad fin! Jätterolig bild oxå!
Jag har hittills inte vågat skriva direkt på cardstocken, är rädd att det ska skita sig. Då är det mycket lättare att skriva på ett annat papper o limma fast.
Jag skriver ofta direkt på cardstock, då blir det en spontan text...fel förekommer ibland men det gör inte så mycket för mig. Vill få ner mina känslor jag känner just i det ögonblicket jag håller på med en LO. Och så älskar jag när man skriver för hand, tror det kommer vara väldigt värdefullt i framtiden.
Ja, det blir ju mycket mer personligt om man skriver för hand. Fast jag är sån perfektionist så om det inte blir bra så gör jag om o därför vill jag inte skriva direkt på cs. Men visst blir det snyggt när andra gör det!
Mjauen: Visst kan det löna sig att limma o klistra också, det gjorde jag mycket tidigare men då jag märkte att jag började ändra mina texter allt mer för att få det bra för andra så började jag skriva direkt på cs. Men visst händer det att jag får klistra över ibland
, kanske lite väl ofta.
Jag är nog perfektionist för min egen skull
Så länge jag är nöjd med vad jag skriver så får alla andra tycka vad de vill.
Tack för alla förslag till rubrik på mitt parkkort! Den är fortfarande under konstruktion och jag har inte kunnat bestämma mig för rubriken ännu. Vems? gillar jag ganska mycket. När vi leker tittut så säger vi alltid "kuckis" men det ser så konstigt ut när man skriver det tycker jag. Vad tycker ni? Å andra sidan är mitt motiv med scrappandet att dokumentera vår vardag så jag gillar att återge den så exakt som möjligt.
Tack MuminMama för kommentaren om Min Stjärna LO'n. Den är som sagt en av mina personliga favoriter också
Såg att ni diskuterat journalling. Jag är helt hooked på att använda tectremsor. Antingen handskrivna eller med Dymo apparaten. När jag köpte den tänkte jag att jag kanske använder den någon gång, men jag har använt den ganska mycket faktiskt.
Tog mig friheten att starta en ny tråd då den här går utom nån dag. Välkomna hit!
www.familjeliv.se/Forum-5-179/m33034580.html