österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Hej och tack för alla välkomnanden! Och tack för komplimangerna
Nu har jag åkt runt och tittat lite och fint jobbat allihopa! millami - din händer och fötter lo tycker jag jättemycket om. Det är så rörande med de små små kropparna.
Igår satt jag seeent och scrappade. Var med i en utmaning och deadline är imorgon så det blev lite bråttom. Man skulle skriva ett brev till sig själv då man var i tonåren/tidiga 20-åren och det var jättesvårt! Turbulent tid - tonåren... skönt att vara vuxen inte sant?
Nu har jag varit in och kikat i era bloggar och galleri..vilka fina LO's ni alla har gjort!
Själv har jag en "paus" i scrappandet just nu..på grund av att jag borde beställa mera foton men har inte kommit mig för att göra det
Men 3 LO's la jag iallafall upp i galleriet igår om nån vill se..
nu har jag varit inne och tittat i bloggar och gallerier också, jättefint alltihop!
välkommen samaste säger jag också, vilka fina LOs du har!
. Jättebra idé att ge bort ett album med scrappade kort, säkert en omtyckt present!
tack samaste
ida fick ja lite mera scrappgrejer ja had beställt...kuuuul..
nu fattas bara en beställning.. ![]()
Hej på er!
Som sagt har jag gjort min andra LO nu och jag börjar redan märka av en viss stil jag gillar. Men ännu lite svårt att få till allt som man vill. Men hör ni, vad använder ni till era texter!? Jag har hittills bara provat "rub-ons" och har såna i paff som är lim bakom också...Men jag tycker inte så värst om rub-ons märkte jag nu...ser så platt och livlöst ut. Skulle vilja ha upphöjda lite mera levande. Likadant med mönstren jag andvänt i hörnen. Men det blir ju dyrt att köpa en massa bokstäver hela tiden, det går ju år massor!?
Thickers gillar jag. Det är lite tjockare bokstäver med lim bakom. Men sen jag skaffade Silhouetten behöver jag inte bekymra mig för bokstäver längre, hi, hi
Bara att skära ut vilken font som helst från datorn. Synd bara att man (jag) aldrig har tid att scrappa numera
Har inte scrappat sen vi hade scrapträffen för flera veckor sen. Den här helgen är också helt fullbokad med program så det lär inte bli nåt scrappat nu heller...har sån abstinens!
...och jag som inte har nån silhouette (inte alls avis, MissG
) brukar helt enkelt skriva rubrik i önskat teckensnitt och storlek på datorn, skriva ut och sen överföra och klippa/skära ut ur önskat papper. Lite pyssel men jag blev snabbt trött på de köpta alfabeten där man alltid satt med en hög Q och Z och inte en enda vokal, så jag köper aldrig alfabet mer...
Ja, det är verkligen bortkastade pengar med de där färdiga alfabeten. Man lämnar ju med minst hälften av bokstäverna som man ine kan använda
å bloggen e uppdaterad igen...kommentera gärna...
Nu har jag ÄNTLIGEN uppdaterat min blogg. Har lagt upp LO:n som jag gjorde till kittävlingen på Stellas.
missgoldies.blogspot.com/