österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
nu e bloggen uppdaterad
säg gärna va ni tycker
millamis-scrapbooking.blogspot.com/
Tack MissG! Ska majla Heinikka genast innan vi får reparationsräkningen :-/
millami - fint foto som du fått bra fokus på, hans ögon strålar ju riktigt! Jag gillar också borden och de glittriga bokstäverna och hur du fått in så mycket info på ett så enkelt sätt!
Härliga LO'n nu igen MissGoldie!!
Dina idéer tycks aldrig ta slut o. du är jätteduktig på att välja rubriker till dina foton tycker jag!
Väntar fortfarande på mitt paket från Paperikierre... Och drömmer om en Silhouette
Tack MuminMama! Jag som alltid har problem att komma på rubrikerna tycker jag...
tack samaste ![]()
MissGoldie: Du har alltid så stilrena och fina LO´s...allt passar så dint ihop. Hur lyckas du??!! Läste att du oftast utgår från färdiga skisser?! Ha du nå bra tips på nån sån sida?
Millami: Härlig LO. Jag har funderat på det där att sätta lite text till LO´n, nåt annat än bara rubriken. Du fick in så mycket para på en liten "lapp". Vad använder du för papper till det? Gör du egna eller har du "färdiga"?
Imorgon är jag ju ledig, så få se om scrapp-grejerna kommer fram då igen...
Måste se om jag hinner och har nå bra foton. Har en del jag borde läga in i vanliga album också.
Karina
dendär va egen......
ja sparar alla bitar som lämnar av scrappappret då t.ex ja ha laga en fotomatta å så...så dem använder ja till snadär bland annat...
å sen klippt ja bara kanterna med en figur sax
vill ha nästan allti lite text till LO`n så man minns å vet sen om 30 år ![]()
Karina - tack! Ja, inte vet jag hur jag gör. Jag har helt enkelt svårt att kombinera saker som inte matchar färgmässigt, så det är väl därför som allt passar så bra ihop
Har skrivit ett inlägg för en tid sen i min blogg om olika sidor där man kan hitta skisser och sånt. Här finns inlägget missgoldies.blogspot.com/2008/02/ngra-tips.html
mjauen1.bilddagboken.se/p/show.html&directlink=1
Äntligen har jag fått nåt gjort! Hade inte riktigt nån inspiration förra gången jag scrappade men idag gick det bättre.
(och, nej, Albin är ingen flicka
)
Go´morgon på er!
Millami: Ok, det har jag nog gjort också...har inte hjärta att slänga annat än pytte små bitar av papper som jag vet att jag inte kan använda mera!
MissGoldie: Tack för tipsen, ska gå in och se lite närmare på dem sedan idag då Anton sover och jag kan koncentrera mej bättre.
Mjauen: Härliga färger i din LO!
Visst kan man använda såna färger fast det är en kille
Tänker jag nog göra nån gång också.
Jag lånade en skit bra bok igår på bibban; "SCRAPPA!! Ideér & inspiration till scrapbooking" heter den. Hann bara bläddra som hastigast genom den igår kväll, så jag tror jag ska satsa på lite läsning när Anton sover middag. Tror inte jag orkar börja scrappa idag, det får bli till helegn.
Det fanns massor med modeller, så jag ska försöka skissa ner dem till pappers, så kan jag försöka göra egna LO´s enligt dem nån gång.