österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Jag ska ha gjort "min bok" till våra barn. E nu klar me barnaskaran så ja tänkt göra likadana till alla 3. Men ett sånt album har väl inte så många sidor i? och jag vet int hur många sidor det blir... Ska på shopping runda på lördan så kanske jag måst inhandla grejer då... Köper ni alltid såna "Kit"? eller hur? va finns e i ett startpaket då? Ja tänkt göra ganska "tråkiga" verk och inte lika fina om alla ni andra gör.. Lite färgat papper och klistra dit foton..
I ett Tiimarialbum som jag har finns 10 blad - alltså plats för 20 sidor.
Jag använder både foton framkallade på Extrafilm och såna som jag printar själv. Oftast det senare eftersom man då kan bestämma storlek just innan man ska börja scrappa.
Jag har faktiskt aldrig själv använt färdiga kits... men de brukar innehålla ett visst antal mönstrade papper, klistermärken och andra dekorationer eller border. De på Clas Ohlsson är störst tror jag, men det finns nog nånting sånt på Tiimari också. Det tråkiga med dem är att det inte finns så stort urval.
Jag brukar beställa mitt material från heinikka.fi eller scrapbook.com. Det finns flera också.
Två nya i bloggen missgoldies.blogspot.com/
Gjorda till skisstävlingen på Stellas.
Jag har heller aldrig köpt nåt färdigt kit, jag är alldeles för kräsen för att låta nån annan välja ut material åt mig
Jag älskar att gå igenom webbutikerna och välja bland miljontals papper och olika dekorationer. Jag surfade också väldigt mycket och kollade material länge innan jag gjorde min första beställning. Jag ville veta vad som fanns på marknaden och vad jag gillade innan jag köpte nåt.
Jag upprepar mig MissG... Jättefina som vanligt! Magiska 36 minuter är verkligen en cool rubrik. Väcker genast intresse att läsa texten.
Jag skall ju iväg och scrappa Tilda ikväll till Sinooperi. Har försökt packa litet men tycker jag är helt yr efter ett uppehåll på över en vecka. Få se om jag får något alls gjort där ikväll.
Men nu skall jag ut och njuta av solen. Ha det gott!
Tack Pyzlan! Jo, det är verkligen magiskt med hennes 36 minuter. Men sen hon började med bara ett sovpass har hon slutat vakna, som tur är! Ha det så kul på Sinooperi ikväll, det låter jätteskoj!
Själv ska jag på mamma-barn träff om en liten stund, så fort Agnes vaknat. Kanske jag hinner scrappa en liten stund innan...om jag bara kunde slita mig från datorn!

Missalibabagirl - wow, vilket bra erbjudande! Jag brukar sätta en liten glue dot på 2-3 ställen på såna där genomskinliga grejer. Försöker sätta dem där det finns lite färg eller mönster så att de sysn så lite som möjligt. Tror nog inte det blir så bra att limma dem.
Labolina FI - jättefin digital LO! Brukar du printa ut dem eller har du dem bara på datorn? Jag har gjort några men de finns nog bara på datorn än så länge.
Halloj! Kvällen på Sinooperi gick jättefort och det var massor med Tilda fantaster där. Blev inga scrapsidor utan 4 st kort istället. Mitt bord var så litet så jag rymdes knappt att göra korten. Det var riktigt roligt att komma ut och träffa nytt folk!
Imorgon är det vårutställning på Korsholms MI. Där finns alster från vinterns scrapkurser så har ni vägarna förbi (t ex på mässan) så är det bara att titta in. Utställningen är öppen ända till kl 20.
En fråga: Är det någon som gjort nåt kul med hand/fotavtryck på era barn? Skulle vilja göra något fint med avtrycken från då Oskar var nyfödd.