• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • Labolina FI
    Amelié77 skrev 2008-04-18 07:48:24 följande:
    Missalibabagirl - wow, vilket bra erbjudande! Jag brukar sätta en liten glue dot på 2-3 ställen på såna där genomskinliga grejer. Försöker sätta dem där det finns lite färg eller mönster så att de sysn så lite som möjligt. Tror nog inte det blir så bra att limma dem.Labolina FI - jättefin digital LO! Brukar du printa ut dem eller har du dem bara på datorn? Jag har gjort några men de finns nog bara på datorn än så länge.
    Tack ! Har nog mina två första LO´s bara på datorn ännu !
    Ska nog prova att printa ut nån. Eller så sparar jag dem till en fotobok från ifolor, tror att det blir bättre.

Du har jättefina Lo´s på din blogg. Var och beundrade dem igår kväll.
    Katjas, Wilmas & Linas mamma & en liten ängel...
  • Amelié77

Tack Labolina!

Pyzzlan - nej, jag har inte ens tagit Agnes fotavtryck då hon var nyfödd - skäms! Det blev liksom aldrig av, tyckte det var ett sånt stort projekt då...synd!

• Pyzzlan

Miss G, jag hade tänkt ta nu när han är ett år också så än är det inte för sent Fast de från när han var nyfödd är för gulliga. De är så pyttesmåa.

Nu har jag gjort en LO på under en timme! Vad säger du om det Miss G!! Snart är jag ifatt dig (ha, ha -like never).

• Amelié77

Ha, ha det var inte illa jobbat Pyzzlan! En timme är nog rätt bra för att vara du

Vi försökte göra såna där fot- och handavtryck i gips, ni vet såna som blir 3-dimensionella och "står ut" från tavla. Handen gick bra, men foten blev helt misslyckad. Vi hade nog i foten för länge, den där formen som man skulle gjuta verkade aldrig stelna. Men så när vi skulle ha bort den satt den fast och jag fick slita för att få bort foten. Agnes blev ledsen och formen gick sönder, så nu har vi bara handen på tavlan...

• Pyzzlan

Visst! Jag lär nog fortfarande hålla på med samma babysidor ännu om tio år med min fart!

Lägger ut LO'n i galleriet som jag gjorde för morgondagens utställning. Den är väldigt blommig för att vara jag, men det var roligt att göra litet annan stil än normalt. Fotot är inte det bästa men orkar inte göra om det

• Amelié77

Nej men vad kul att sen en rosa LO med blommor gjord av Pyzzlan! Det hade man inte väntat sig i första taget Jättefin blev den i alla fall!

• Pyzzlan

Hmmm, såg att färgerna blev litet förvrängda utan blixt. För att dementera alla rykten om rosa bör det då nämnas att bottenfärgen är guldgul och det mönstrade pappret är tegelrött. Så inget rosa denhär gången - heller

• ms17

Fin LO pyzzlan! Jag skulle gärna ha kommit med på kursen i Korsholm också men tyckte inte jag hade tid då Oskar ännu är var så liten och jag bara ammade honom... men kanske nästa år om det blir någon kurs då

• MuminMama
    Amelié77 skrev 2008-04-18 11:41:46 följande:
    Vi försökte göra såna där fot- och handavtryck i gips, ni vet såna som blir 3-dimensionella och "står ut" från tavla. Handen gick bra, men foten blev helt misslyckad. Vi hade nog i foten för länge, den där formen som man skulle gjuta verkade aldrig stelna. Men så när vi skulle ha bort den satt den fast och jag fick slita för att få bort foten. Agnes blev ledsen och formen gick sönder, så nu har vi bara handen på tavlan...
    Bra att bli påmind om fot-/handavtryck i gips!!! Har ett sånt "paket" liggande i garderoben, så borde testa det nu - om Oskars hand/fot hålls stilla tillräckligt länge...

Själv har jag också fotavtryck på papper av Oskar då han var liten (precis som Pyzzlan av sin Oskar ), det skulle vara kul att göra något fint av det Men pappret lär åtminstone inte vara syrafritt...

Har ni andra klätt över era pärmar/album? Har själv ett Tiimaris scrapalbum som jag skulle vilja "förnya" pärmen på, men pärmen känns ganska "hal". Undrar vad det skulle löna sig att använda sig av för lim eller tejp, när man klär över det med papper så att det hålls ordentligt på plats?
Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd