österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Jättefina LO:s samaste och MissG! bir verkligen inspirerad av att se era arbeten!!
Mjauen: Scrapsidorna hänger på några skärmar i samma rum som decoupage och porslinsmålningen. I den nya utbyggnaden av huset. Jag hade inte varit i den delen tidigare och den ligger kanske litet bakom så kan du ha missat det rummet? Synd om du en gång var där.
Är det inte otroligt att Nirunaru skall sluta. Affären har ju funnits i 20 år typ. Jag har handlat mycket färger, kort, band och stämplar där så jag kommer nog att sakna den. Mycket!
Alla nya LO'n var jättefina. Håller med MissG att Samastes familjefoto är underbart. Det går inte att ta fel på värmen och lyckan i den bilden!
Jag har embossat en hel del på kort, men aldrig på någon scrapsida. Har en härlig snöflingestämpel som jag nog tänkt använda på någon sida ännu. Tror den skulle bli bra embossad i vitt.
Pyzzlan: Ahaa, finns det nåt sånt rum oxå! Det kunde kanske ha varit lite mer utmärkat så man hittar dit...
Oj, man borde väl gå till Niru Naru då o kolla en sista gång. Tråkigt att de slutar.
Ny LO från igår, eller ja inatt
Blev ganska sent...
mjauen1.bilddagboken.se/p/show.html&directlink=1
Ja visst är det tråkigt att NiruNaru ska stänga! Har handlat där då och då, inte så mycket scrapgrejor men annat, och tycker de har haft ett bra utbud. Hörde att hyreskontraktet tar slut, men man undrar ju om det gått sämre för dem sen Sinooperi öppnade.
Häftiga färger på nya LO:n missG! Jättefint då du använt mjukisdjurets färger, ser mycket genomtänkt och smart ut.
mjauen - jättelyckad LO på "upp och stå". Roligt då du fick orden att passa så bra med bilderna. Det blir ofta sen scrapping för mig också och man vill ju liksom inte lämna det på hälft... Ibland tycker jag det nästan blir som en drog då man struntar i att man kommer att vara slut på jobbet nästa dag eller låter bli att städa för att hinna scrappa. Får bilda nån stödgrupp för Anonyma Scappaholister sen när det går för långt.
Tack för feedbacken! Vi fotade oss själva på familjefotot så det blev ca 20 foton innan alla lyckades titta in i linsen samtidigt :) Men ibland är de inte så perfekta fotona bäst och mest naturliga!
Millami m.fl. som ville veta om fraktfritt-erbjudandet från www.hildasrum.se! Jag mejlade dit o. här är svaret:
"Hej! Förra gången jag hade fraktfritt va det en tjej från Finland som frågade samma sak... Jag svarade då att det är ju ganska mycket dyrare med frakt till Finland så jag kanske skulle gå med förlust om jag bjuder på den helt. Vi kom överens om att dela på frakten och att tjejen i fråga även betalde de 10:- som det kostar för mig att få betalt ifrån ett annat EU-land (brukar de ändå få göra vid vanlig leverans). Så om du vill kan vi dela på frakten + att du betalar de 10:- det kostar extra, så är det helt OK för mig
Trevlig Helg! Hälsningar Angelica, Hildas Rum."
Tror själv att jag låter bli att beställa därifrån, eftersom jag redan denna vecka fått ett paket från både Paperikierre o. Skaparlusten. Dessutom var jag in en sväng på Hobbyrummets scrapträff o. shoppa igår, så jag borde ju hinna scrappa också o. inte bara shoppa
3vlig fortsättning på veckoslutet allihopa!
Hej på er!
Ankicharlotta: Tyckte inte alls att det var för mycket på din senaste LO, den var ju jätte fin!
Samaste: Härliga LO´s, som vanligt!
En nybörjare undrar ju lite vad embossing är för nåt!?
MissGoldie: Åhh, vad härlig LO. Du får passat in färgerna frrån fotot så bra i pappren + att fotot var så fint!! Det är ju presis så där som jag skulle vila pröva göra med några foton och scrappa. Anton har en härligt grön drake (gosdjur) som skulle bli perfekt till nåt sånt.
Men det får bli till nästa gång jag beställer mera foton. Har tänkt mixtra lite med nå foton som jag sedan ska använda till scrapping. Senast jag beställde så beställde jag bara som vanligt och många av dem hamnar nog i de vanliga albumen.
mjauen: Du verkar vara bra på att scrappa så där på kvällskvisten!!
Jätte fin tyckte jag!
Jag har inte alls haft nån tid och ork att scrappa i helgen som jag hade tänkt. Vi har suttit upp sent två kvällar nu och igår blev det en vinflaska också
Så jag får njuta av era konstverk istället!
Nu har jag suttit och scrappat medan Agnes sovit middag. Hann göra två LO:s så jag känner mig riktigt nöjd. Båda var till Scraputmaningen så jag skickar väl in dem dit. Så ni får vänta ett tag innan de kommer i bloggen
Det går såååå snabbt att scrappa bara man har en skiss eller nåt annat att utgå ifrån. Den ena LO:n jag gjorde var till en utmaning som kallades "salig blandning". Man skulle använda ett mönstrat papper som bakgrund, alfabetsstickers och dymo. Tycker det är ganska enkelt att göra en LO då någon annan satt upp "ramarna" för hur den ska se ut.
Nu vaknar nog Agne snart och då åker vi iväg till svärföräldrarna. Så ingen mer scrapping idag för min del!
Nu har jag uppdaterat bloggen med en tavla som jag gjort till två tvillingtjejer som nyss fyllde 1 år. missgoldies.blogspot.com/
MissGoldie: Kan bara säga: Du har talang!!!
Jätte fin tavla och vilken present!! Jag skulle bli jätte glad att få en sån och flickorna kommer säkert att uppskatta den när de blir äldre! Jag skulle bli rörd att få en sån present...men jag är ju så blöt när det gäller sånt också!
Jag försöker också komma på nån present ide´till min systers pojke som fyller 1år 21.5. Har också tänkt jag skulle göra nåt i scrapp-stil och rama in. Har även tänkt jag skulle göra nå egna tavlor till Antons rum...men TIDEN är nog min värsta fiende...vet inte när jag ska hinna.