• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • Amelié77

Jo, deras mamma blev jätteglad och rörd - så det kändes roligt att ge bort tavlan. Hade svårt att hitta nån passande dikt, men den där tyckte jag var sååå fin!

• Karina 80

Dikten var jätte fin!! Passade ju så bra!! Du borde börja med detta på heltid och sälja dina alster!!

• Amelié77

He, he - näää det tror jag nog inte skulle vara så lönsamt Fast himla kul skulle det vara. Men då kan det hända man blir så trött på det till slut att man inte orkar scrappa nå egna foton längre.

• Karina 80

Mmm, det kan nog hända att det skulle bli så!

Borde börja gå och väcka Anton nu, men jag vet inte hur jag ska kunna slita mej härifrån!!! Sitter och redigerar en massa foton som jag sedan ska skicka efter och scrappa. Jag blev helt nostalgisk och rörd när jag började söka bland BB fotografierna!! Han var ju såååå liiiten!! *ryser* Man blir ju babysjuk!!

• Samaste

Karina - embossing är när man lägger på ett embossingpulver som man sedan hettar (t.ex. genom att hålla pappret ovanför spisen) så att det blir kompakt och sticker upp lite som en relief... usel förklaring :) Med fjärilarna gjorde jag så att jag först stämplade med svart, sedan målade konturerna med embossing limpenna, lade pulvret ovanpå och sedan hettade ovanför spisen. Med namnet och årtalet på den andra LO:n tryckte jag ut konturerna med en shape boss, annars samma sak. Här finns en länk där man kan läsa om tekniken:
    www.inkywings.com/Shop/index.html&target=d212.html

MissG - fin tavla! Det är ju ett jättebra presenttips!

• Pyzzlan

Go'eftermiddag! Kollade just in era alster. Kan bara instämma, du håller stilen som vanligt MissG. Underbar tavla och gåva!! Gillar rörelsen i din LO Mjauen och jag är imponerad över resultatet med tanke på tidpunkten.

Jag hann faktiskt göra en sida på förmiddagen. Jag har haft den i huvudet i många månader och det var till denhär jag skulle ha ett visst papper från Skräppikulma. Någon kanske minns att det var strul med leveransen, men det redde upp sig och jag fick ersättande papper. Så vårsolen till ära bjuder jag på snö

Det är allra första gången Oskar ser snö när vi öppnar gardinen på morgonen.

• Ankicharlotta

Ny LO i galleriet! Bilderna på LO:n är lite konstiga för killen ifråga är svår att fånga på bild därav rubriken...

• Pyzzlan

Kul ide att inte alltid använda "perfekta" bilder Ankicharlotta! Känner igen problematiken med att inte hinna få med barnet på bild. Man skall verkligen vara snabb för att lyckas.

• ms17

Ni har allihopa gjort jättefina LOs! Har kikat in till flera men inte tagit mig tid att ge några kommentarer

Känner igen det där med att inte hinna ta den där perfekta bilden... speciellt när de är två stycken.... Oskar far ju ingenstans ännu men när det gäller storasyster ska man vara snabb! Hinner man ta en bild där de är båda på samma foto får man vara nöjd

• Millami

ojjj va fina grejer ni gjort under helgen

här ha d int blivit nåt scrappande då vi ha vari hos antons fammo å faffa...

Lycklig Mamma till Anton
Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd