österbottningarnas scrappartråd
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..
vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..
Välkomna me!
Kommer just från stan och måste bara än en gång klaga på den s.k servicen vid Zoomi. Jag sku ha några bilder till en scrapträff imorgon så jag behövde dem genast, men den där apparaten som skriver ut medan man väntar hade nåt fel och tog inte mitt USB-minne. Så då fick jag använda den andra apparaten som har nån extra startavgift . Den avgiften måste jag betala fast det var deras maskin det var fel på. Så skulle jag ha två olika storlekar och fick betala avgiften 2 gånger!!! Dessutom klippte de korten fel IGEN och ramarna som jag gjort i Photoshop försvann på en sida av kortet. Jag klagade såklart men de sa bara att det inte typ ingår i deras service att se att korten blir rätt?!?! Skulle inte ha tagit bilderna alls men jag behövde ju dem så det var bara att betala då.
Kommer seriöst aldrig mer att alita dem. (som kronan på verket, när jag sa mitt namn till beställningslappen, det tog ju ½ timme att få korten, såg de först frågande ut och frågade sen om jag stavade mitt efternamn -Melin- med G (?). Nej, svarade jag och tog sen emot lappen där det prydligt stod att Möling får hämta sina kort kl 11...måste nog ha ett väldigt exotiskt namn)
Nä-e, hör ni tjejer, hur ska man få nåt mer scrappat denna tid på året!!??
Jag skulle ju behöva ta ut allt på bordet ute på terassen isf.
Jag hade tänkt jag skulle fixa en idag, men inte lockar det att sitta inne nu!! Men kanske ikväll när Anton har gått och lagt sej...
...och sen när jag kom hem får jag veta att jag kanske inte ens slipper på träffen imorgon, min man ska kanske bort. Inte en bra dag idag.
Men nåt positivt till slut, jag hann in till Arbisutställningen innan vi for hem och det var roligt att se alstren från scrapkursen!
mariem
åååhhh, nee....va jobbigt....låter nog som man int ska gå dit iallafall..
hoppas du får nåt fint gjort me bilderna iallafall...
å hoppas verkligen du kan koma imoron...
millamis-scrapbooking.blogspot.com/
bloggen uppdaterad igen...kom gärna in å kika å ge en kommentar.. ![]()
mariem - grrrr för Zoomi! Jag råkar ut för exakt samma sak varje gång jag är dit också! Ramarna klipps bort fast jag säger till att de måste kolla genom korten manuellt för att se till att inget lämnar bort. De har också sagt åt mig att det inte ingår i deras jobb att kolla bilderna...hmmm, man undrar ju VAD som ingår i deras jobb då? Tyvärr är de den enda firman som jag vet KAN få mina bilder rätt så därför måste jag anlita dem. Men då måste man påpeka 1000 ggr hur de ska göra. Den ena damen är väldigt bra (lite äldre, lång och ganska stadig). De unga däremot är helt utan servicekänsla, dessutom kan de inte många ord svenska. Och den där startavgiften var det värsta jag hört!
Hoppas, hoppas du kan komma på träffen imorgon! Kom just på att jag borde ha framkallat mer foton inför träffen, men jag får scrappa det jag har då...
Millami: Jätte fina LO´s! Jag håller på och väljer ut foton jag vill scrappa och där har jag också valt ut Antons sängar. Tycker det är ett fint minne. Han hade först en vagga sedan spjälsäng och nu en utdragbar säng.
Jag framkallade förr vid Fotocenter i Vasa. Helt ok, men dyrt i längden. Sedan jag slutade med det, så har jag bara beställt via Ifolor och jag är jätte nöjd. Hittills har jag inte mixtrat så mycket med bilderna. Men nu har jag en beställning på G med scrappfoton som jag redigerat ganska mycket vissa av dem, så få se sedan om jag är lika nöjd då.
Sitter fortfarande med meslutsångest!!
Vill både scrappa och vara ute i det fina vädret...hittills har jag valt det senare alternativet!
*beslutsångest ska det vara och inget annat!
Kommer just in från en titt på Arbisutställningen. Jättefina alster var det!!
Jag har också varit och framkallat bilder idag. Efter litet strul med byte av kemikalierna kan jag varmt rekommendera Airaksinen. Billigare än Zoomi(över 100 st 0,19 eur/st och inga andra avgifter), bra service och hyggliga bilder!
Jag blir alltid inspirerad att skapa när det blir ljusa dagar. Jag älskar att kunna se skillnad på olika nyanser och kunna pillra med detaljer utan att behöva strålkastare. Jag brukar börja göra julklappar och julkort på sommarsemestern för att få göra dem i hyggligt ljus! Så känns det sådär lagom exotiskt att göra dem då
Så jag skrappar nog mera denhär årstiden än på vintern.
Pyzzlan - jag sitter och plockar fram grejer som jag ska sälja på loppis och jag hittade en tidning som heter "Stora juljournalen 2005" som jag tänkte försöka sälja. Jag var lite skeptisk om nån sku tänkas köpa den nu då det är vår, men kanske det finns andra som du som börjar pyssla med julklapparna mitti sommaren. Man kan ju hoppas det
Jag ska nog testa Airaksinen nästa gång jag framkallar. Måste hinna packa scrapväskan ikväll också, vet inte hur jag ska hinna med allt. Jag har panik att hinna få alla loppissaker klara i tid. Jag skulle ha velat ha fler foton till scrapträffen också men jag hann inte börja fixa dem i datorn och fara till stan idag.