Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

misshallonsaft skrev 2008-04-08 11:21:51 följande:
    nej från affär går de inte.. det vet jag. men jag menar om de är lätt att få tag på begagnat? om folk säljer endast sittdel eller om man även där måste köpa både ok..
     Oftast får man köpa båda även begagnat, men ibland säljs bara sittvagnen. Men från http://www.babytrader.eu/ har någon lyckats köpa bara sittvagnen.
    Lillpinglan skrev 2008-04-08 11:01:15 följande:
    mamma2003, hannnnah och ewamarie - TUSEN TACK för era svar!! Ska iväg till Gävle idag och klämma på en Bugaboo Cameleon, jag har väl i och för sig redan bestämt mig tack vare er hjälp! =)Annan fråga... jag antar att det inte är någon idé att dammsuga Blocket.se för en begagnad i ett bra pris... det verkar inte heller som att nya vagnar blir med i kampanjpriser eller reor? Att handla en vagn på nätet då.. törs man det? Har ni något bra tips på hemsida? Läste nåt om gucce.se här i nån tråd och den sidan verkar trevlig..Och i så fall.. kan man deala till sig bättre pris? Eller om man köper vagnen till fullpris, kanske deala till sig MÅNGA tillbehör? Skulle vilja ha två toppklädslar, åkpåse, parasoll, vinterhjul, underhållskit, skötväska... och sen vet jag inte vad man kan önska sig mer.. Hur har ni andra gjort? Kanske man kan deala till sig något av ovanstående? Tror mig minnas att någon av medlemmarna här inne gjort det, men kommer inte ihåg vilken sajt hon handlade av. Och misshallonsaft - jag kanske har fel angående att man inte kan köpa endast sittdelen.. det kanske funkar att köpa så, om man handlar från utlandet? Jag är som sagt nybörjare på det här och återgav bara vad en försäljare sagt till mig.. (och de är ju liksom lite partiska.. :))Vilket kanonforum det här är, vilken otrolig hjälp man får! Tack! :)
    Inga svenska butiker går att deala med såvitt jag vet . Men http://www.babytrader.eu/ är himla billiga (missa inte nykundsrabatten på 50 euro), och så har ju http://www.gucce.se/ som sagt 15 % rea just nu. Antar att det gäller även om de inte har sakerna i lager just nu. Bara två toppklädslar? Jag vill ha en i varje färg... .
    Knyttet och K skrev 2008-04-08 10:53:20 följande:
    Hej, jag hoppas någon här kan ge mig snabb hjälp Jag har köpt en Frog som jag precis håller på att sätta ihop, och jag funderar över hur man fäller upp handtaget? Jag ser ingen spärr som håller fast det, och vågar inte ta i innan jag vet att det är ok. Är det bara att fälla upp det eller finns det någon spärr av något slag som håller fast det?Sittdelen, är den bara att trycka dit?
    Hur menar du? Sittdelen är bara att trycka dit och det är den som låser hela chassit. Innan det är på plats kan chassit rasa ihop om man trycker lite på handtaget. Handtaget kan man alltid fälla upp, lyft de vita plupparna så är det bara att vända och vrida som du vill. Hoppas det löser sig, och grattis till en schysst vagn! *älskar Frog*
  • Fröken Småland
    Knyttet och K skrev 2008-04-08 12:10:38 följande:
    Tack för svaret. Jag löste det själv. Det var den ena "pluppen" som fastnat lite. Den känns väldigt lättkörd. Lilla barnet verkade gilla den. Stora barnet (som är den som ska åka) har jag inte lyckats övertala att provsitta än *skrattar*En fråga till. 2005 fanns en Bugaboo Frog i elefanttyg på Svenskt Tenn. Är det någon som vet om den klädseln fanns att köpa där, eller om det bara var ett utställningsex?
    Det måste vara ett utställningsex, för den har jag aldrig hört talas om! Bild? *flämtar andäktigt*
    Milliemolly skrev 2008-04-08 12:14:23 följande:
    kan man köpa nya "små hjul"?????????våra är så slitna var isåfall??
    Finns nog hos alla Bugabooåterförsäljare. Helt säkert hos www.kidzshop.se
  • Fröken Småland
    leson76 skrev 2008-04-08 16:07:07 följande:
    Vore supertacksam för svar huruvida sufletten ingår när man beställer från Babytrader OCH vad man ska beställa till för tillbehör.
    Suffletten ingår såklart. Men om du beställer en vagn utan liggdel så kanske inte liggdelslocket ingår. Det får du kolla med dem. Vilka tillbehör behövs? En av varje . Nej, det är ju en smaksak. Men åkpåse och parasoll skulle jag inte klara mig utan.
    Lille Mammsen skrev 2008-04-08 15:57:52 följande:
    Hmmm....någon här som vet vad en varukorg kostar?? Är det samma modell till alla bugaboo??
    Cameleon har en varukorg och Frog en annan. Antar att Gecko också har en egen. Till Cameleon kostar den 440:-. Vet inte pris på de andra men borde väl ligga däromkring.
  • Fröken Småland
    supermami skrev 2008-04-08 14:26:08 följande:
    kopte ett parasoll till min gecko tva veckor innan jag kopte been, som ine passar. Men har da fatt veta att parasollen nu saljs med 2 adapter sa att det ska passa bada. Hamtade en men da ar mitt av den gamla modellen sa det gar inte att byta =(dom flesta har verkar foredra cam/frog/gecko till sina sma? jag har satt min 3man i been utan babynest, kan vall inte vara daligt?Han vill inte ligga i geckon och ar inte allt fortjust i been. Vad gora?
    Enkelt. Lägg honom i Geckons sittdel = happy baby!
  • Fröken Småland
    Mawe123 skrev 2008-04-08 16:35:13 följande:
    Ja så gjorde jag, beställde hela vagnen och mailade att jag ville köpa utan carrycot.Ja, liggdelslock följer med, har nu ett brunt sånt i canvas, men vet inte riktigt vad jag ska ha det till då jag inte har någon liggdel ;)
    Sälj locket på Tradera. Tror du kan få en hundring för ett brunt.
    Lille Mammsen skrev 2008-04-08 16:36:11 följande:
    va kostar en kompl. klädsel till en Cam?? dvs sufflett-sittyg-varukorg!
    Varukorg 440:-
    Sittdelsbas 880:-
    Liggdelsbas 665:-
    3-delat toppset 1.000:-
  • Fröken Småland
    LillaMiss Piggy skrev 2008-04-08 15:59:57 följande:
    Ska beställa en Cameleon till kotten som kommer till midsommar. Förhoppningsvis kommer det vara en solig sommar vilket innebär att jag behöver solskydd till vagnen. Vilken har ni använt? Även på jakt efter en skötväska  utan "flärp" / lock över dragkedjan. Funderar på en Skip hop. Finns det fler?? Vilken använder ni?
    Inte så många gillar Bugaboos egna, vet inte varför. Här är några som verkar populära här i tråden. Förutom Skip*hop då, som du själv föreslog.

Gaia & Ko i sjukt snygg brun manchester

Annan modell från Gaia & Ko, förvillande lik Skip*hop

OiOi Hobo enkel och klassisk

Och så de ljuvliga väskorna från JuJuBe inte att förglömma, här modellen BeTween

Vad har jag själv för väska då? En gammal laptopväska med jobbets logga på . Tack och lov att jag inte fastnat i skötväsketräsket. Sitter fast i nog med träsk ändå .
  • Fröken Småland
    Isanna skrev 2008-04-08 20:34:41 följande:
    Hej hej! Nån som har koll på hur man sätter fast ståbrädan på Cameleon? Jag har Bugaboos orginal-åkbräda och ingen bruksanvisning i närheten.
    Japp, jag har gjort en egen. Häng kvar här i tråden några minuter så skall jag fixa den *kilar in i galleriet och hämtar bilder*
  • Fröken Småland

Fästena skall sitta så här, ordentligt intryckta:

Tippa vagnen på sidan och för in brädan under fästenas överhäng

Såhär ser det ut när den är på plats

Lycka till! Jag sa ord som min dotter inte får säga när jag satte dit den första gången

• Fröken Småland
    myHappiness skrev 2008-04-08 20:34:05 följande:
    Hej tjejer. Har en röd bas och denim topp på min bugga. Men har lite svårt att vänja mig vid den röda färgen. Tror ni att det blir snyggt om man byter ut varukorgen till denim? Alltså denim korg, röd liggdel med denim sufflett och lock. Eller blir det konstigt att blanda basfärger?
    Kolla in i bildtråden, adress finns i TS. Där finns en tvärtom eller vad man skall säga på sista sidan. Röd topp, grå bas, röd varukorg. Det kan i alla fall ge dig en fingervisning om hur det skulle kunna bli (fast tvärtom då och med dina färger ). Det låter ungefär som det min femåriga dotter sa för en tid sedan till sin far när han tog fram en blå skjorta: "En sån har jag också. Fast min är turkos, och så är det en tröja" *gullunge*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13