Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

Knyttet och K skrev 2008-04-08 19:47:35 följande:
    Åh, var är det 50% på dem? Jag tycker den är så himla fin (för visst är det Elodieåkpåsen du menar) men det har inte känts motiverat att köpa den till ett barn som inte åker vagn *skrattar* Fast nästa vinter åker hon kanske lite.Är det någon som vet om Frogen har funnits i gult?
    Nej, jag har i alla fall aldrig hört talas om någon gul Frog. Men det vore rätt coolt...

Vet ni vad, nu gjorde jag en fuling *lite skamsen* Jag gjorde en beställning på Bugaboo-tillbehör hos Gucce, skrev in rabattkoden och skickade iväg pengarna direkt. Så nu har de mina pengar och så får vi se vad de tänker göra åt saken? Brukar inte vara så fräck men i krig, kärlek och Bugaboo är väl allt tillåtet eller?
  • Fröken Småland
    SmillaMilla skrev 2008-04-08 21:49:36 följande:
    fast det står ju tydligt "gäller ej bugaboo".
    Oj, gör det? Det såg jag inte... *rodnar djupt* Då är det inte mycket att be för . Jag tänkte mest att eftersom de inte skrivit det på sin hemsida så kan ju inte Bugaboo gärna tvinga butiken att häva ordrarna som redan kommit in. Jag lurar ju knappast butiken eftersom de uppenbarligen menade att de ville ge rabatten. Det retar mig något enormt att vissa jättar (även om det är älskade Bugaboo) sätter minpriser för sina återförsäljare och att de inte får ge rabatter. Det är nämligen inte helt lagligt att göra så men det görs hela tiden. Så nu tänkte jag passa på att lura Bugaboo tillbaka, men tji fick jag.
  • Fröken Småland
    supermami skrev 2008-04-08 22:00:54 följande:
    knyttet och K: litet??? alla sager att han ar stor for 3 man. ska ju inte saga att han ar helt omojlig, vi har ju stunder som han tycker det ar roligt.... me det ar ju nar vi skojar med honom :)ok, min viktigaste fraga..... kan val inte vara daligt att ha honom i been? Grater han sa lyfter jag ju upp honom.
    Han ligger ner va? För sittande är nog inte lämpligt för en sån liten plutt, den är ju inte ergonomisk. Men jag tycker verkligen du skall göra ett försök med Geckons liggdel.

Förresten, tjejer, så stod det inte på Gucces hemsida när jag beställde. Var inne och kollade nu och texten är ändrad *försvarar min kupp trots att jag är lite generad*.
  • Fröken Småland
    supermami skrev 2008-04-08 22:44:41 följande:
    Bellahhh: nog ar jag nervos alltid, men killen min tar allt med lugn. Han sager att vi har ju honom aldrig helt sittande en kort stund i lutning helt ner nar han sover, annars vill han ju bara bli buren.
    Du fick väl förslag innan om en ergonomisk bärsele? Det är en mycket bra idé tycker jag. Fundera på en Ergo, Beco eller Patapum. Patapum är antagligen billigare nere i Spanien eftersom den kommer från Italien *gissar*. Jag har alla tre modellerna *inte bara Bugaboo-missbrukare* och gillar dem alla fast på olika sätt.
  • Fröken Småland
    Knyttet och K skrev 2008-04-08 22:54:23 följande:
    Jag är också sjalgalning *skrattar* Sonen bar jag nästan uteslutande i sjal, men nu använder vi mest vår Beco. Jag har en Patapum också (och har haft en Ergo). Sjalarna har jag sålt nästan alla så nu har jag "bara" 5 vävda långsjalar och tre trikåsjalar
    Åhhh, du är ju riktigt duktig på att sortera ut och sälja av *ironisk*

Hur djupt man än sjunker själv finns det alltid någon som är längre ner i träsket *tröstar mig*
  • Fröken Småland
    JohannaJ skrev 2008-04-08 23:00:15 följande:
    OT (sorry) är ergon bra? Funderar på att beställa en. Lillklumpen (snart 8 kilo) börjar bli otympligt stor i trikåsjalen.
    Ergon och Patapumen är båda riktigt bra bärselar. Hade jag inte haft en Beco så hade jag sagt att de var fullständigt fantastiska. Men Becon... Ja, den är helt enkelt i en klass för sig.

Här är jag när jag omsorgsfullt väljer frukt till den hemlagade pajen

Eller nej. Men en sån Beco bärsele har jag i alla fall. Godnatt tjejer!
  • Fröken Småland

mollan nu: Den var ju bara toksnygg! Ser nästan ut som en Beco i modellen och passformen.

Jag sydde en Mei Tai själv i somras men tyvärr har jag inte använt den pga att jag tog ett gammalt gardintyg för att provsy (hade inget mönster, bara en bild). Den blev superbra men ful . Och sen orkade jag aldrig sy någon mer eftersom det tog sådan tid. Så nu har jag en gardin-MT här hemma i en låda, hahaha!

• Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-04-09 16:03:51 följande:
    Vad kostar själva sittdelen till ett sånt chassi?
    Först och främst måste man köpa ramen för 1.200:-. Sen får man klä på den. Om man skall ha den som sittvagn blir det 2.320:- i butik för klädsel.
  • Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-04-09 16:38:10 följande:
     Tack för svaret! Hur lång leveranstid är det från Babytrader? Någon som vet?
    En vecka ungefär.
  • Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2008-04-09 16:59:12 följande:
    Först och främst måste man köpa ramen för 1.200:-. Sen får man klä på den. Om man skall ha den som sittvagn blir det 2.320:- i butik för klädsel.
    Just det, och så sufflettpinnar och sufflettfästen kostar 180:-. Och störtbågen kostar 220:- *glömde hälften*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13