Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråden nr 13

Jenn83: På Bonti får du ju ett chassi omgående sen så kan du ju kolla den innan du tar hem den. Testa att dra i handtaget ordentligt innan du tar hem den. Så slipper du reklamera per mail om och om igen.

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2008-04-12 17:27:17 följande:
    Nä, verkar ju just va mestadels de som köps av babytrader. Men fortfarande en väldigt stor mängd det är fel på, även om alla inte är det.Kan ju nämna att några bekanta, grannar mm som köpt bb med nya chassit, alla har köpt i butik i sthlm och inga har haft det felet.
    Jag har inget fel på mitt och inte heller min väninna som köpt i butik i sthlm. Så det kan ju vara att olika serier av vagnar har de problemet och andra serier har inte det. Kan ju vara olyckligt att vissa återförsäljare fått just flera felaktiga och andra inga alls.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Dis skrev 2008-04-14 00:48:20 följande:
    Alla parasoll har väl en samma silverfärgade insida? Funderar också på ett offwhite.
    Nej inte alla. Bara de som är ljusa utanpå de har silvrig insda. Bla den grå har grå insida.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Cococo skrev 2008-04-14 10:27:46 följande:
    Någon som haft problem med att mugghållaren går sönder?De fyra "hållarna" inuti bara rasar ihop för mig, en har lossnat och resten är på gång (sprickor längst upp).Köpte den i februari och har knappt använt den.Ringde Barnbutiken, men har tyvärr inget kvitto kvar så den är bara att kasta!
    Näääe, min är som den ska.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    zainett skrev 2008-04-14 16:57:13 följande:
    Hej hej,jag väntar mitt första barn (BF 18.9. 2008) och och efter många efterforskningar och provkörningar bestämt mig för en enda möjliga barnvagn - den ultimata och oslagbara Bugaboo Cameleon .Har läst mig fram till att med en adapter kan man köra den med maxi cosi babyskydd eller någon av acta gracos modeller, men att även självaste bugaboo ska lansera eget babyskydd till våren/sommaren/hösten... (där skiljer sig informationen...). Är det då någon som vet exakt när den kommer ut och i så fall om det lönar sig för mig att vänta på den? jag tänker iofs inte köpa barnavgnen nu, utan vänta tills någon gång innan sommaren, men det vore bra att få veta.jättetacksam för svar eller en länk med info.z.
    Bugaboos babyskydd sägs lanserars sensommar. Dvs juli/augusti så om ni inte väntar smått före slutet av augusti så tror jag att ni hinner få den. Den är verkligen supersnygg. MAtchar verkligen vagnen.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Jarnis skrev 2008-04-14 18:53:42 följande:
    Hej på er!Det är nu två år sedan jag sålde min Cam och nu skall vi snart börja försöka få fler barn. Då börjar jag ju fundera på vagn igen. Därför har jag en hel del frågor till er experter.Skall det komma några nya färger i sommar? Är det några andra nyheter på gång? Min man skall åka till USA både i maj och i juni. Vad kostar vagnen där? Lönar det sig mycket att ta med sig hem?Hoppas att ni har tid att svara på mina frågor. Jag vet att inläggen brukar rulla snabbt förbi i den här tråden!
    Ja det lönar sig att ta med hem inte att beställa då man då åker på både moms och tull samt frakt. Dollarn är så låg att det definitivt blir billigare att köpa med.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Fru Indosaurie skrev 2008-04-14 19:39:41 följande:
    Det lönar sig att beställa från USA också, inte lika mkt givetvis men det blir billigare än att köpa i sverige
    Mmmm fast eftersom det är knappt ngn besparing blir det problematiskt att få reservdelar då återförsäljaran i USA inte får skicka vagnar över atlanten. Då är det inte längre lönsamt att köpa nya eventuella reservdelar. Jag kan inte tänka mig att ngn nätbutik i USA skickar ett chassi över atlanten till ngn kund här. Då har den frakten ätit upp förtjänsten dubbelt upp.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Cococo skrev 2008-04-15 09:04:11 följande:
    Åhh, tack så mycket thj! Vad kostar Bee-parasollet förresten? *1000 frågor*
    Bee parasoll kostar lika mycket som Cameleon parasoll 390 kr.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    tjolahopp81 skrev 2008-04-14 21:47:15 följande:
    Hoppas någon av er orkar hjälpa mig och lilla sessan (8 månader den 23 april) med dessa Bugaboo Bee-frågor:1. Hur är Bugaboo Bee´s hjul på kullerstenar och grusvägar?2. Varför finns ingen bygel till Bugaboo Bee? Behövs det?3. Hur länge kan man använda en Bugaboo Bee (alltså hur många år kan barnet vara på ett ungefär?)4. Är vagnen stabil/vinglig med tanke på att den är smal?Hoppas nu på många bra svar från er så jag kan bestämma mig fort :)

1. Vi har inga kullerstenar men kör på stor grus/stenar med Bee och det funkar helt ok. Men det är en sulky så man kan inte förvänta sig samma gung som i en vanlig vagn.
    2. Behövs inte, varför det inte finns, ingen aning.
    3. Tills de slutar att åka vagn
    4. Mycket stabil till och med.

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Unna skrev 2008-04-15 10:53:36 följande:
    Ja, det var en bra poäng! Tack!Men det finns ju två plastfästen vid sufflettfästet både ovanpå och under ramen (inte de där sufflettens snoddar ska sitta fast) vad ska man ha det undre till?Diana och Thea skrev 2008-04-15 10:50:49 följande:
    De undre är till uv nätet som har snoddar som man fäster där under.
    SooJuicy skrev 2008-04-15 10:54:15 följande:
    Jamen de va ju jättesmart, smidigare än att vika av hela locket och ha det fladdrande Hur sjutton får man det att sitta kvar där? Det va det första jag testade, trodde att det skulle va till för det, men går ju inte att fästa så de sitter kvar?
    Suflett fästena kan man snurra på så om kroken är åt fel håll så snurrar man fram kroken så de är rätt.
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13