Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråden nr 13

SooJuicy skrev 2008-04-15 10:57:41 följande:
    Aha! nu fattar jag,...tror jag  man ska alltså fästa i själva pin, på själva p innarna eller?
    Näääääe på de små  svarta krokarna som sitter på suflettfästena. På insidan av sufletten på själva ramen.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    mini2007: Men det har väl inte handlat om skruvar som varit problemet? Det har iaf jag aldrig hört förr.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    myrslok skrev 2008-04-15 20:05:08 följande:
    Har 2 frågor va ute i regnet idag och regnskyddet till camen täcker ju inte ens hela sufletten ska det va så???Sedan hittar jag inga reflexer på vagnen finns det några?

Reflexer är en färskvara. De produkter som innhåller fasta reflexer kan inte garantera att de lyser under garantitiden dvs 2 år för många vagnar. Reflexerna försvagas med tiden och då man har svårt att veta just när en reflex är obrukbar så¨har Bugaboo valt att inte ha på reflexer då en Bugaboo vagn kan hänga med under många många år. Därför bör man själv ta ansvaret att ha på lösa reflexer som man vet är färska. Då vaggas man inte i en falsk trygget med fasta kanske obrukbara reflexer.

Jodå, regnskyddet täcker hela sufletten. Du har inte satt på den rätt

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    myrslok skrev 2008-04-15 20:43:32 följande:
    Tjatar igen men är ni säkra på att de vita delarna tex runda knapparna man ändrar liggläget med ej är reflexer? Finns det inte en enda reflex?Köpte egna idag, men kom på att det kanske är reflexer ändå???

Näe de är INTE reflexer.

Se mitt svar ang reflexer i inlägg 4674

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Jenn83 skrev 2008-04-15 20:56:08 följande:
    Puffar för mina frågor

Oftast får man delar direkt. Iaf från de större butikerna då de har vagnar att "ta av" men de i sin tur beställer från Bugaboo. Ibland får de kontakta Bugaboo om de aldrig hört talas om reklmationen/skadan som du har. Men om de vet och har hört om det förr så byter de oftast ut den direkt iaf om det handlar om ett chassi men om det är typ en knapp som lossnat så brukar man få vänta på tills det kommit från Bugaboo. Då det inte på ngt sätt gör att din vagn är mindre användbar.
    Detta är min samlade erfarenhet från vad jag hört och läst.

Bugaboo är ovanligt generösa med sina reklamationer och ger alltid nya delar till skillnad från ex Emmaljunga där det är i princip omöjligt att reklamera och man blir utan sin vagn för de lämnar vagnen på lagning

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Micjah skrev 2008-04-15 21:01:12 följande:
    Vet eg inte svaret på din fråga, men skulle aldrig rekommendera någon att handla från Bonti!!!Jag köpte en UJ där som hade 3 fel direkt när de monterat ihop vagnen åt mig..fick till svar att det väl inte va så farligt och när jag inte gick med på det hon sa, beställde hon nya delar till mig som skulle ta upp till 8 veckor innan de kom...Hon, ägarinnan (bitch!!) är helt galet otrevlig och verkligen inte hjälpsam och serviceminded.Skulle aldrig sätta min fot igen i den butiken!!! Så..sorry! Men blir bara så ledsen på deras bemötande.Beställde själv min Bugga från Babytrader och har inget att klaga på när det gäller dom
    Men det är UJ, Det finns typ INGA möjligheter att få reservdelar till den öht varken från agenten eller från lagret i Hollad. Det är stor skillnad.
    Nu har jag ingen egen reklamations erfarenhet från just Bonti men har en väninna som fick flygskada på sin vagn och då fick hon nya delar direkt och sedan fixade Bonti detta med Bugaboo. De tog alltså delar från en ny Bugga i deras lager. På det sättet fick hon sina delar direkt och slapp komma tillbaka.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    jessica1979 skrev 2008-04-15 21:01:47 följande:
    Ursäkta min okunskap, men varför behövs det inte?
    Det regnar ju inte från sidan. Det kan ju vid riktigt dåligt väder droppa lite ner på den men vattnet går ju knappas igenom. Vi får inte glömma att Bugaboo är Holländskt, i Holland regnar det typ jämt.....alltså jämt.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Mållgan skrev 2008-04-16 13:17:16 följande:
    Hallå! Har kikat runt i bildtråden på era snygga vagnar. Blir mer o mer övertygad om att köpa en bugaboo till bebben i magen. Men jag funderar på en sak. Alal säger ju att det är en stor sittdel som man kan ha länge. Men på bilderna ser det ut som att barnet fort har huvudet uppe i sufletten. Är det bara när sufletten är ihopskrynklad som det ser ut så?? Ser i och för sig mysigt ut. Men jga har valt bort teutonia för jag har hört att det är så liten sittdel.
    Din fråga faller bort här i rea snacket.

Bild på sonen då han var drygt 2 år.
    Bebisar har ofta stora huvuden och långa överkroppar och sedan börjar armar och ben växa så det blir propotionerligt. Som du ser inga problem....
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl

Sonen drygt 3 år. Iofs i sommarkläder men med en mössa och overall fick han fortfarande plats under vintern som kom. Precis innan han slutade att åka vagn tog vi bort sufletten då han bara åkte vagn då vi gick långt.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    leson76 skrev 2008-04-16 16:44:27 följande:
    va...jag ringde när mailet kom, igår. De sa då att det inte var rea på vagnar. Jag var visserligen bara intresserad av en bugga. UJ kunde de nog sälja tror jag. isch, vad den ena tanten i affären verkade otrevlig.
    Ja och det var UJ som stod på golvet i lite udda färger och äldre modeller.
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13