Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo tråden nr 13

ängeln83 skrev 2008-05-12 17:14:58 följande:
    Puffar lite
     Fortfarande sugen på en Cam?

Jag kan mäta om en liten stund. Det blir ju  själva chassit eftersom sittdel/liggdel delas från underdelen. (om man inte ställer in hela i bilen "uppfälld". Det går ju det med)
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-05-12 17:23:41 följande:
    Mmm...fortfarande sugen Kan verkligen inte komma över mitt vill ha begär, o nu har sambon börjat tröttna på mitt eviga tjat om en bugga, och mitt eviga klagande över vagnarna vi har. Super gulligt om du ville mäta...enda kravet sambon har är att den går in på stick i bagaget i bilen.
    Den är från handtag till varukorg (när man fäller ihop den "står" ju varukorgen ut lite) 107 cm. Räknar man från handtag till själva chassit (stången mellan hjulen) är den 94 cm.

Hoppas att du förstår hur jag menar?

Vad menar du med "på stick"?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-05-12 17:41:02 följande:
    Ojdå, då var den ju ganska lång. Med stick menar jag att man kan ställa den rakt in, hum...alltså inte så man ser sidan på vagnen om man ställt in den, förstår du hur jag menar?Scootern som vi har nu är 83 cm lång, och det är precis att den får plats om man ställer den så.
    Förstår vad du menar.  Men som sagt, detta är om man mäter med varukorgen. Då ligger den i full längd. Det går ju alltid att klämma ihop den mer. Men mindre än 94 blir den ju inte eftersom chassit går där. Har ingen kompis den så att du kan provmäta? eller i butik kanske?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-05-12 20:24:50 följande:
    Om vagnen går att få ner till 94 cm på längden så borde det ju funka, vårat bagage var 100 cm djupt. Nja, sådär nöjda med scootern, jag har svårt att få in höjden på handtaget så det passar. Största anledningen till att jag vill byta är att jag vill kunna variera mellan framåt och bakåt åkande.
    Fast 94 är den som hopfälld inte när den står färdigmonterad så att säga.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-05-12 20:30:23 följande:
    Då borde den väl funka i bilen va?
    Så svårt att säga men om du säger att djupet på bilen är 100 så bör det ju gå.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mamma2003 skrev 2008-05-13 11:56:18 följande:
    Sufflett: JAAAA!!!! Väger inte många gram.Sittdelsfleecen behöver du inte ha, den är ju mest för pynt . Men canvas är också svettigt, jag stoppar alltid in en liten bomullsfilt under huvudet när han sover. UV-filt har jag också alltid som man kan breda ut över vagnen när de sover bl a. Sen skulle jag faktiskt inte åka utan parasoll, men det är klart att man klarar sig utan.
     Får jag fråga var du köpt din UV-filt? Finns den på nätet någonstans? *gillar paket i lådan*
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    ninni79 skrev 2008-05-13 14:39:20 följande:
    Ingen här som känner för att svara på mina frågor??
    Jag skulle nog reklamera direkt ändå. Vem vet när de behagar fixa till problemet? Ju fler som reklamerar desto snabbare kanske de får eld i baken!
    Jag har själv ett (än så länge ok chassi) men jag har bestämt för mig att de som reklamterat till BT fått behålla det gamla hela tiden och sen fått ett nytt skickat. Dvs de har inte skickat tillbaka ngt felaktigt. De är så medvetna om problemet där.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2008-05-13 15:34:51 följande:
    Ser ju ut att va ungefär samma. Tänkte beställa deras uv-filt i rosa, testar nog sun shaden oxå då
    Fanns det inga bilder på filtarna utom den gula? Vill se den turkosa eller kaki? Hittade du flera färger på bild?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Duntoffla skrev 2008-05-13 15:40:11 följande:
    Fanns det inga bilder på filtarna utom den gula? Vill se den turkosa eller kaki? Hittade du flera färger på bild?
     Många frågetecken där...
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Shoegirl skrev 2008-05-13 16:04:24 följande:
    Jag har kaki (och vit) UV-filt från Aussies. De är tokbra (Och snygga)Tyvärr kan jag inte ge bild då de ligger nedpackade i nya lägenheten.Idag börjar de riva badrummet så jag vill inte gå dit heller.
    Då kanske man ska satsa på khaki då? Blir inte vitt väldigt bländande?
    Älskade Noel
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13