Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo tråden nr 13

trebarnsliv skrev 2008-05-17 22:57:12 följande:
    Frågar igen för andra gången; Hur kommer det sig att jag som beställde min cam i nov 2007 får ett chassi som är tillverkat i juni 2007?
    Bugaboo gör inte olika årsmodeller. De säljer väl vad de har på lager. Jag köpte min Bugga nu i april och min tillverkades juni 07. Tror att det bara är bra att de är lite äldre då de nyare har varit problem med chassit
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Hs Bobbo skrev 2008-05-17 23:04:29 följande:
    Betr parasoll o solskydd - jag har valt bort parasoll o beställt UV-skärm fr Aussies finest istället. Det är liksom en förlängning av sufletten men dessutom m UVskydd. Tror det blir bra!
    Du får gärna berätta sen vad du tycker om det. Om det känns stort och ivägen eller om det funkar bra.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    AnniPanni skrev 2008-05-17 22:02:26 följande:
    Ok vilken färg på sommarsuffla är snyggast tilll grå bas?Jag vill ju helst ha en rooosa men det är ju bara att glömma då jag vill ha i canvas - vart en aning mindre att välja mellan på en gång . Har ett rosa parasoll så en röd suflett kanske inte riktigt är min kombination.
    sand är nog snyggt. orange också
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    helenajoanna skrev 2008-05-17 23:27:50 följande:
    Tycker vagnarna är såå fina o ångrar lite att jag inte köpte en "Bugga", men alltså, hur kan man ha en tråd som handlar om en vagn på nästan 9 000 inlägg? Komiskt eller sjukt haha?
    Haha...välj själv! Du har inte sett danska barnkläder tråden hör jag!
    trebarnsliv skrev 2008-05-18 00:24:44 följande:
    Jo, jag vet. Men tycker ändå att chassit borde kanske ha varit tillverkat typ i nov eller dec 07 när vagnen ändå kom till butiken i jan 08.Det nya chassit med foamhjul började väl tillverkas i sep 07 och det kan ju inte stämma då mitt är tillverkat i juni 07 och är det nya chassit.
    Nej, det kan inte stämma. Jag har foamhjul och min är också från juni.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Emmsan skrev 2008-05-18 08:51:49 följande:
    åhh va glad att du har bestämt dig ni som har sandbaser upplever ni att den blir smutsig snabbt???
     Nej, jag tycker inte att det är så farligt. Det enda är om jag råkar lägga den lite fel när jag packar den i bilen. Undertill har ju varukorgen ett svart stänkskydd som fångar den mesta smutsen. Nu har jag förvisso inte haft min vagn i vinter då jag köpte den för en månad sen.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Finasteunge skrev 2008-05-18 09:45:34 följande:
    Go morron alla..Har nån någon bra sida på olika skötväskor??  ju ju bee och gaia & ko mm..
    Go morgon!

pippilotta.se
    minidani.se
    babyshop.se

är några exempel
    Emmsan skrev 2008-05-18 09:29:18 följande:
    nää sant... det jag mest tänker på just nu är hur liggdelen ser ut eftersom det är den vi ska använda hela sommaren o då lutar det nog åt sand med vit top ljus o fint i sommarsolen... jaha då har jag bestämt mig iallafall taaaaack
    bra val! Är så nöjd med min sandbas.
    bakabakalitenkaka skrev 2008-05-18 10:57:49 följande:
    Har jag satt på regnskyddet på rätt sätt så här? (kanske skulle lagt bilden i bildtråden, men hoppas det är okej här ist) Det svarta täcker ju inte riktigt fotändan, ska det vara så? (Har dragit resåret under ramen).
    Det ser rätt ut. Har iofs bara satt på regnskyddet på sittdelen men principen är ju densamma.

Greentea skrev 2008-05-18 10:24:06 följande:
    Hej! jag och min sambo ska köpa oss en bugaboo cameleon, tänkte höra hur den är att köra i snö och slask? och en till fråga, hur är det att köra den i en trappränna för barnvagnar, är inte det krångligt? ... bor i innerstaden, med kullergata, trappor och backar :/ är den att rekommendera då? tack på förhand! :)
    kan inte svara på alla då jag inte kört i snö och slask än. I trapprännor får man ju vända så att de stora hjulen går först. (antingen styret eller hela vagnen) det går ju att ha den uppför trottoarer men då får man lyfta upp framdelen så att säga. Det finns ju rejälare vagnar när du bara kör rakt på.

jag skulle testa en vagn (låna av en kompis eller så) innan jag köper en. Det finns ju för och nackdelar med alla vagnar.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Amanda skrev 2008-05-18 11:40:23 följande:
    Fungerar Axel&Ida-regnskydd på Bugaboo Cameleon?
    Har bestämt för mig att jag sett bilder på det.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    thj skrev 2008-05-18 12:10:53 följande:
    Det är en aningen litet tyvärr..Men det kommer nya störe med stjärntryck på i höstKram
    aha! bra att veta
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    kristella1 skrev 2008-05-18 12:56:59 följande:
    Frågar igen, hur mycket tyg behövs för att sy en suflett?
    Det går åt ett par meter ungefär.
    Finasteunge skrev 2008-05-18 13:55:59 följande:
    Finns det någe affär i sthlm området som säljer just oioi juju bee och gaia &ko??
    Vet i alla fall att Babyshop på Söder säljer Oioi. Jag köpte sand maroccan till min sand/bruna vagn.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Svar på #8509
    mallan brallan skrev 2008-05-18 18:17:18 följande:
    Jag har fått ett tips på regnskydd! First Wheel´s City Elite´s regnskydd passar fin-fint å taringen plats alls i korgen. Dessutom är det billigt oxå.
    Vet du var man kan köpa det?
    ängeln83 skrev 2008-05-18 17:47:05 följande:
    Det sitter väl inga inbyggda reflexer på Buggan va?!Någon som har tips på vart man kan köpa fina reflexer på nätet, gärna med kulkedja.
    Nope, tyvärr inte. Det finns med kulkedja på Ikea men det beror väl på om man tycker de är snygga eller inte. Olika djur.
    Älskade Noel
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13