Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo tråden nr 13

Hej Bugaboo-fantaster!

Jag är grymt sugen på en Bugga. Har nu en väl fungerande EL. Bor på vischan så min fråga lyder:

Hur funkar Buggan att köra på grusvägar? Får ju för mig att det är mer en "stadsvagn". jag vet att det finns terrängdäck men är de bra? Kan man köra på leriga vägar, djupsnö mm?

tack på förhand!

• Duntoffla
    Duntoffla skrev 2008-04-09 10:42:57 följande:
    Hej Bugaboo-fantaster!Jag är grymt sugen på en Bugga. Har nu en väl fungerande EL. Bor på vischan så min fråga lyder:Hur funkar Buggan att köra på grusvägar? Får ju för mig att det är mer en "stadsvagn". jag vet att det finns terrängdäck men är de bra? Kan man köra på leriga vägar, djupsnö mm?tack på förhand!
     *Puffar lite *
  • Duntoffla
    thj skrev 2008-04-09 11:15:16 följande:
    Jag har kört min bugga i  1½ år nu på grusvägar det funkarhar inga terrängdäck.det som kan ställa till det lite är lös mark typ sand och små sten där man sjunker ner,men tror nog det gäller alla vagnar med rörliga hjul..Kram
     Tack snälla för svaret! Nu blir jag ju ännu mer sugen... Åhh, vill ha!
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2008-04-09 11:34:54 följande:
    Vi bor heller inte i stan. Har aldrig gjort. Men har kört Bugaboo sedan 2004. Är iofs ingen skogsmulle. Så ger mig inte ut på skogsutflykter med vagnen. Men går dagligen på grusväg till dagis och skola samt ofta över en lerig gräs åker för att gena Men då blir vagnen så smutsig så läter helst bli.....Sandstrand och lös singel grus blir problematiskt eller stora gropar.
     Leriga åkrar låter jag bli men vi har rätt stort grus på uppfarten.

Har ni några tips utom på Blocket var man kan hitta begagnade vagnar? Känner att 8-9000 är lite för saftigt just nu.
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2008-04-09 11:43:10 följande:
    Tradera? Testa att pruta lite på Blocket. De flesta som haft sina vagnar ute ett par veckor är ofta beredda att gå ner i pris. Om det dessutom ingår en massa tillbehör kan du sälja dem separat på tradera och få ut en hel del för dem.
     Tack för tipset! Har du en Cameleon?
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2008-04-09 11:53:04 följande:
    Tänk så....mycket tillbehör = du kan sälja dem och få tillbaka en hel del.Transportväska, vinterhjul och åkpåse är egentligen de bästa tillbehören. De är lätta att sälja och man får mycket för dem.
     Tack för alla tips!
  • Duntoffla
    Lille Mammsen skrev 2008-04-09 16:05:56 följande:
    Ingen aning tvärr!! Kan finnas beggade på blocket & Tradera!? Nytt finns att beställa i butikerna iallafall!
     Tack för svaret!

Hur lång leveranstid är det från Babytrader? Någon som vet?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13