Inlägg från: Lille Mammsen |Visa alla inlägg
  • Lille Mammsen

Bugaboo tråden nr 13

Sitter & funderar på bra/snygg/OK komb. när min Gröna klädsel kommer (sitts+varukorg+sufflett)! Har ju en svart Gecko nu & rullar liggdelen (en bebbe på snart 3mån)! Har ju köpt Sommar/UV sufflet+skyddet oxå (silverfärgat)!Tänker försöka anv. den svarta suffletten så lite det bara går nu i sommar då jag vill att den ej skall bli blekt eller så!

• Lille Mammsen
    Aprilbäbis skrev 2008-05-08 10:51:16 följande:
    Jag har frågat i en annan tråd men behöver ett snabbt svar...Tycker ni att 5000 för en bugaboo cameleon 06:a är ett bra pris?? Ingår regnskydd o myggnät och en åkpåse( inte bugaboos egna dock). Ska ev köpa den idag så jag hoppas nån svarar här:)
    Inkl. liggdelen oxå? Om "ja" låter som ett bra pris!!!
  • Lille Mammsen
    Lille Mammsen skrev 2008-05-08 10:22:14 följande:
    Sitter & funderar på bra/snygg/OK komb. när min Gröna klädsel kommer (sitts+varukorg+sufflett)! Har ju en svart Gecko nu & rullar liggdelen (en bebbe på snart 3mån)! Har ju köpt Sommar/UV sufflet+skyddet oxå (silverfärgat)!Tänker försöka anv. den svarta suffletten så lite det bara går nu i sommar då jag vill att den ej skall bli blekt eller så!
    Ingen??????????
  • Lille Mammsen
    mamma2003 skrev 2008-05-08 11:40:34 följande:
    Men om du inte vill använda den svarta suffletten så blir det ju helt grön klädsel eller svart klädsel med solsufflett. Inte så många val... Klart att det går att ha grönt och svart ihop men jag är skeptisk...
    Hmm...liggdelen kommer jag ju rulla ett tag nu jö,en tanke va typ grön sufflett & grön varukorg till svarta liggedelen? Fast med sol/uv suffletten blir det nog me svart varukorg typ?
  • Lille Mammsen
    Mawe123 skrev 2008-05-08 11:49:39 följande:
    Ang de felaktiga chassina så fick jag det här svaret idag på min fråga om de skickat mig ett nytt än.
    We are still waiting for the frames, it is a big problem.
    I received a few new frames last week and what do you think...
    all the same problem.
    We are thinking for a new and better option.
    I will let you know ASAP.
    Vad tror ni hon menar med a new and better option, mailet är från babytrader, nån mer som haft kontakt med dem ang reklamationer nyligt? Är det någon som kräft någon form av ersättning eller kompensation från dem, med tanke på att man betalt för en komplett fungerande vagn men egentligen inte fått något fungerande chassi ännu..
    Alla märken kan få div problem mm. Men man har väl rätt att häva köpet efter 3 liknande reklamationer...då borde man ju kunna kräva en kompensation om man vill behålla varan!? Men försöka innan 3:e gången kan man väl alltid prova..... Är ej 100 på va konsument.lagen säger????
  • Lille Mammsen

Fru Indosaurie skrev 2008-05-08 11:56:24 följande:

Ja det är efter 3 reklamationer som man har rätt att häva köpet, men det står även i lagen att det inte får ta oskäligt lång tid att lösa problemen. När det gäller en barnvagn så borde det ju lösas rätt snabbt eftersom att man kanske är beroende av den..
    Sant! Men det står inte hur lång tid "oskälig" är...eller? Ang. Bugaboo chassina så är dom ju ej direkt farliga när dom "glider" vad jag fått höra...så då kan dom ju fortfarande rullas tills det nya utbytes chassit kommer!
  • Lille Mammsen
    Aprilbäbis skrev 2008-05-08 12:10:43 följande:
    Liggdelen ingår!
    a ju bra pris då...får man fråga i vilken fär denna är i?
  • Lille Mammsen
    Aprilbäbis skrev 2008-05-08 13:00:55 följande:
    mammsens: den är grå-svart med blå suflett. Finns på blocket. Nån speciell anledning att du undrade?
    Om jag skulle bli AVIS blev väl det...lite iallafall
  • Lille Mammsen
    Aprilbäbis skrev 2008-05-08 13:19:54 följande:
    Nu såg jag att man kan köpa en gecko för under 6000 ny skulle ni hellre göra det än att köpa en cameleon för 5000 begagnad? (o6:a) Tacksam för svar för jag ska köpa den idag så nu vart jag velig!
    Svårt men jag valde en NY Gecko iallafall! Gav 5490:- för min men vet att den butik sålde ut några för 4990:- & några butiker för 5900:-
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13