Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo tråden nr 13

Finns det någonstans på nätet man kan köpa gult parasoll fraktfritt? utom 1klass där det inte fanns i lager

Älskade Noel
  • Duntoffla
    mamma på vift skrev 2008-05-23 22:07:21 följande:
    Behöver akut hjälp med val av färg på skötväska!!!!Väljer mellan dessa 2 färger på en ju-ju-be small: PerkyPerennials eller LushPaisley. Finns att se på www.mylittlestar.se/Buggan är grå bas + gamla rosa + gul + svart + orange....de är de färger jag har nu!!!Vilken skulle ni ha valt???
    Jag hade valt PerkyPerennials.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mysisen skrev 2008-05-23 22:09:02 följande:
    tänkte beställa vår bugaboo nästa månad i slutet, då är jag i v 25. Tycker ni det är för tidigt?Är inne på brun/beige, vad tycks?
    Nu började inte jag med en Bugga (har haft EL förut) men den beställde jag rätt tidigt eftersom leveranstiden var så lång på den och det var sommarstängt. Det är ju helt upp till var och en när man beställer. Och lite beroende på var hur lång leveranstid det är. En del butiker har ju vagnar till försäljning i butiken.

Jag har en sandbas (beige) och brun topp och är supernöjd! Lätt att hitta fina kombos till.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-05-23 22:28:39 följande:
    Jajaajaja gnid in det bara att du har en sandbas och inte jag
    Jag gör så gott jag kan!!! Hehe... Skulle du inte byta till sand? Såg du förresten vad fint det blev med gula åkpåsen till?
    Nintendo skrev 2008-05-23 22:35:35 följande:
    Jag såg en bugga med sandbas och brun topp i en affär och den var verkligen megafin! Men kom att tänka på att det kanske är bättre att ha det tvärt om, brun bas och sand topp? Den bruna är ju rätt mörk och kanske blir lättare solblekt?
     Det blir den säkert. Nu över sommaren kommer jag mestadels ha min gula sommarsuflett. Och täcka sufletten med en filt om den står i direkt sol.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Amanda skrev 2008-05-23 22:41:37 följande:
    Ingen som har någon åsikt?Det fanns även en sommarsufflett i canvas i Sand också men jag tyckte att det blev lite tråkigt med den (gillar ju färg) och det fanns även en marinblå i canvas (men den tyckte jag att det blev lite mörkt...)Vad tycker Ni?
    Hmm svårt att säga. Jag hade nog personligen inte haft den blå sittdelen tillsammans med den röda sufletten och brunt utan bara kört brunt/rött. Men jag går kanske att övertyga..
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Amanda skrev 2008-05-23 22:52:53 följande:
    Hmmm...Kanske ska byta till sand suffletten och ta bort den blå sittdelen...Usch vad svårt att välja...
    Fast det är ju bara vad jag tycker.  Jag kan ju ha helt fel. Kan du inte testa? Eller är förpackningen obruten fortfarande?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Amanda skrev 2008-05-23 23:06:00 följande:
    Själva kartongen har inget sånt där bugaboo-klistermärke på utsidan som man måste ta sönder för att öppna men själva suffletten ligger i kartongen i en plastpåse som är ihop tejpad (med en tejpbit).Höll upp suffletten mot den blå klädseln och kikade nu och det blir ju väldigt mycket färg... Iofs fint men det kanske blir lite för mycket...Suck att inte den koboltblå canvas suffletten kommit ännu...Tack för din åsikt!
     Aha! Svårt...Någon kanske har den kombon och kan visa? Alltså jag gillar ju färg men var bara osäker på de färgerna ihop.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Hs Bobbo skrev 2008-05-23 23:38:03 följande:
    Åh, hittade en sybeskrivning/mönster till Buggysnuggle - ska försöka sy en av en fleecefilt. Ska alltså bli en tunnare åkpåse för de tillfällen man behöver en sån - blir galen på alla filtar som Alvin bara sparkar av sig!!!
    Berätta om det blev bra sen.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Girle skrev 2008-05-24 15:32:02 följande:
    Läser att många har problem m chassi när ni köpt från bla babytrader. blir förstås lite nojig eftersom vi köpte en bugga därifrån igår. Vad är det för problem? har alla vagnar dessa problem eller bara vissa?
    Girle- tyvärr är det inte bara från Babytrader som det strular. Ex Tejja har samma problem och hon köpte sin i Sverige. De som köpt på BT har fått nytt chassi skickat.

Det som händer är som sagt att handtaget glider på höger sida. Det lossnar inte helt men glider liksom iväg. Detta fel kan upptäckas efter ett tag. Det är alltså det nya chassit (från 07-08) som har det problemet. Min vagn kommer från BT och än så länge är det som det ska.

Så oavsett om du köper i Sverige eller BT så kan det inträffa.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-05-24 16:15:38 följande:
    Sitter och lägger en sand bas i varukorgen för att sedan plocka bort den igen och så lägger jag i den igen
    men kööööööp!!!!
    Älskade Noel
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13