Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo tråden nr 13

jompa skrev 2008-05-24 16:32:43 följande:
    Sant lite coola möster vore inte helt fel. Det enda de nu borde göra är att börja sälja sufletterna separat så man slipper köpa hela setet hela tiden.
    Fast det går ju att köpa separata sufletter. Dock kan det ta lite tid att få hem dem. Det verkar som de flesta butiker säljer så om man frågar
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mallan brallan skrev 2008-05-26 09:51:55 följande:
    lilla sandra: personligen tycker jag att lammskinn är överskattat.Ungarna spyr å dreglar å har sig å lammskinnet är det såntbök att tvätta. Efter varje tvätt måste man ju kamma skiten.Jag orkar ju inte ens kamma mig själv!
      Vem orkar det?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Linda Al skrev 2008-05-26 10:15:23 följande:
    Hej hopp allesammans! Är på gång att köpa en cameleon, och har kikat lite inne på babytraders sida. Men en sak förstår jag inte; högst upp, under varukorgen, står det inkl.btw. Om man trycker på den blir det en stor skillnad i priset... Är det nån som vet vad det innebär? Det vore ju trevligare med det billigare priset liksom Sen funderar jag även på vad man borde beställa samtidigt. Vad tycker ni att jag inte ska missa/vad kan man inte leva utan? Sista frågan gäller färger... Vill så sjukt gärna ha rosa (även om det inte är snyggast). Men vilket bastyg är snyggast och mest praktiskt till det? Alltså vilken färg har man mest användning av sen när man vill byta topptyg (om jag nu fattat de olika delarna rätt)?Tusen frågor hoppas någon har svar...
    Jag har sandbas och tycker att det passar bra till många andra toppfärger. Så det kan jag rekomendera. Mugghållare är toppen, åkpåse om du ska ha en till hösten,parasoll kanske?

Jag har beställt från BT. BTW är nog holländska för moms. Om dy trycker på engelsk text så står det nämligt VAT (moms)
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Duntoffla skrev 2008-05-26 10:30:41 följande:
    Jag har sandbas och tycker att det passar bra till många andra toppfärger. Så det kan jag rekomendera. Mugghållare är toppen, åkpåse om du ska ha en till hösten,parasoll kanske?Jag har beställt från BT. BTW är nog holländska för moms. Om dy trycker på engelsk text så står det nämligt VAT (moms)
    Dy= du på stockholmska
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mamma2003 skrev 2008-05-27 08:46:41 följande:
    Såvitt jag vet är det ingen här i tråden som har en sån modell från Gaia & Ko
    Den är ju grymt lik Skip Hop duon
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Ängeln och Sofie- fina dynor! Hoppas min kommer snart!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    see78 skrev 2008-05-28 09:18:54 följande:
    hej på er!!måste fråga alla er som har bugaboo....finns det några nackdelar med den?vi ska beställa vagn och har tittat på quinny buzz 4 och bugaboon....kan inte bestämma mig...kan ni kanske hjälpa mig?
    Nu har jag än så länge bara använt sittdelen då jag hade en Emmaljunga först. Så jag kan inte uttala mig om liggdelen. (tycker dock att den är låg)

De nackdelar som jag ser det är (jämfört med min EL City Cross):

-Att man måste dela den vid biltransport (går förvisso att ställa den "uppmonterad" i vissa bilar)
    - Att varukorgen hamnar upp och ner när man fäller ihop den
    - Att åka rulltrappa med den. Antingen får du åka med små hjulen först vilket är lite läskigt då den åker iväg eller så får man åka baklänges eller vända över styret.
    - Inte lika skönt handtag som på EL
    - inte lika stabil

Nu har ju jag som sagt jämfört med två väldigt olika vagnar så det blir kanske inte helt rättvist men det är sånt jag noterat.

*duckar för tomaterna*
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    see78 skrev 2008-05-28 09:31:16 följande:
    åhh tack för era svar.....känner mig så förvirrad....anledningen till att vi tittade på buzz 4 är att min man är 1,97 och han tänker på den låga liggdelen och sen så säger han efter att vi har varit och kollat i babyproffsen hundra gånger att det verkar som att buzz 4 är mer stabil än bugaboon......Stargirl: vi frågade faktiskt om dom säljer mycket av den då sa dom att dom inte gör det men att buzz 4 e rätt så ny här i Sverige....men det är sant.... man ser bara bugaboo på stan.....tycker du den är stabil?
    Med "inte lika stabil" menar jag jämfört med pansarvagnen EL som är stadigare då den har 4 vanliga hjul och är bredare. Tycker inte att Buggan är så ostadig så det är läskigt. Då skulle jag inte ha den. Det beror ju också på hur man bor och så. Jag har ex terrängdäcken hemma då vi har grusvägar här.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Nintendo skrev 2008-05-28 10:40:02 följande:
    Tjingeling. Nu har jag bestämt mig för att jag också vill ha en Bugga, en Cameleon för att vara precis. :)Är just nu i vecka 22 och har BF 5 oktober och har lite funderingar.När borde jag beställa vagnen? Där jag tänkt beställa den har dem 6 veckors leverans, så det är ju inte så länge. Men det kanske blir längre sen till sommaren?Eftersom bebis kommer då det är kallt så behöver man kanske en åkpåse? Vi ska ha en vagn med sandbotten och brunt topptyg, vad blir finast till det? Sand påse eller brun påse?Något annat man bör beställa till vagnen?
    Hej!

Nu vet inte jag hur Bugaboo har det men en del barnvagnstillverkare har lite längre leveranstider på sommaren pga semestrar och att de brukar börja producera nya vagnar/modeller.

Åkpåse tycker jag att du ska ha. Det går ju att bädda med täcken och sånt iofs men annars är åkpåse enkelt. Både brun och sand är ju snyggt till de färgerna du valt. Jag har själv sandbas och brun topp. Har en sand åkpåse och en gul. Den gula blir verkligen en färgklick. (din kommer ju dock inte synas så bra eftersom du har liggdelen)

Annars kan mugghållare vara bra att ha. Parasoll blir ju mer till sommaren.
    Älskade Noel
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13