Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo tråden nr 13

Emmsan skrev 2008-05-29 18:55:31 följande:
    det är bra duntoffla själv har jag ju bara två timmar till malmöööööö ;) hm ngn som har.... eller vet någon som kan tänka sej att sälja ett mönster till sufletten????
    Det allra enklaste är faktiskt att ta ett gammalt lakan och nåla fast över den suflett du har (får ) och sen ta till lite sömnsmån. Sen får man ju sy, prova, nåla och sy igen.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    thj- jag frågade dig förut om gula parasoll. Du sa att ni inte hade hemma men kunde ta hem. Vet du om ni kommer få in överhuvudtaget? Enligt 1.klass så var de citrongula utgående modell Så typiskt mig att alltid vilja ha det när det slutar tillverkas
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2008-05-30 10:10:03 följande:
    Man kan beställa dem fortfarande men det är en färg som har utgått ur det normala sortimentet men kan fortfarande köpas.
    Ja, synd bara att det inte finns någonstans. Och ingen verkar ta hem det Nåja, jag jagar vidare. Vill ju helst ha det innan sommaren är över...
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    kristinaa75 skrev 2008-05-30 10:25:06 följande:
    Babytrader skriver att "testet" är bugaboos krav så det verkar faktiskt komma från dom. Jag vet att det står i bruksanvisningen att man inte ska dra vagnen i trappor o likn, men nerför barnvagnsramper trodde jag faktiskt det skulle gå att ta vagnen utan problem..Verkar vara lite en öm tå härinne att klaga på Bugaboo.. Jag är verkligen supernöjd eg med vagnen men såklart riktigt arg över att den inte är helt fungerande, och att den inte är det tycker jag verkligen är dåligt av Bugaboo och ingen annan, det är ju dom som har konstruerat ett icke fungerande chassi!
    Äh klart man ska klaga på Bugaboo. Det är ju dem som gör "dåliga" chassin. Inte butikerna i Sverige eller Babytrader. Och barnvagnsramper måste de ju klara av. Man kan ju inte göra barnvagnar där det är massor av restiktioner vad man får och inte får göra. Normala saker som att dra den i ramper, åka rulltrappa osv ska den ju klara av. Annars kan man ju lika gärna sitta hemma och vad är då vitsen med en vagn.

Jag kan inte riktigt förstå varför Bugaboo fortstätter pumpa ut chassin som är fel. Går det inte att åtgärda problemet får de väl återgå till det gamla vredet då eftersom detta uppenbarligen inte funkar. De förlorar ju så mycket av att de får dåligt rykte.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2008-05-30 10:32:14 följande:
    Men kan du inte be att nån återförsäljare tar hem det?
    Jo, det är bara det att det tar 4-5 veckor. Har ju letat ett tag och hade jag beställt det från början så hade jag haft det nu trodde i min enfald att jag skulle hitta ett.
    Däremot säger Bonti att de bara har det som passar Bee. 1klass tar inte hem det. sätter min tilltro till att Barnbutiken har hemma fortfarande eller att Kidz eller Familjetorget kan ta hem.
    Amanda skrev 2008-05-30 10:31:14 följande:
    Ni som har de felaktiga chassit, vad står det för produktionsdatum på ramen?Mitt chassi står det sept 2007 på och jag har hittills *peppar peppar* inte märkt något fel på det.Tänkte om man kunde utröna ungefär under vilken tidsperiod som de felaktiga chassit tillverkades.
    Mitt är tillverkat i juni 2007 och än så länge helt
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-05-30 10:38:55 följande:
    Jag åker helst inte rulltrappa med vagn, men ibland måste man ju vid avsaknad av hiss el dyl... Å hur ska man ta sig fram om man inte kan få upp vagnen ett eller två trappsteg? Man kan ju inte alltid vara två så man kan lyfta...
    Nej, rulltrappa är inte superkul med Buggan tyvärr. Om man inte åker baklänges. Jag tar sällan hissar. Är för lat. Man måste ju även kunna dra den ett par trappsteg. Som du säger är man inte alltid två.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mama77 skrev 2008-05-30 10:53:13 följande:
    Hej!En fråga, har en camelon och har nu vunnit en Bugaboo BeeNi som har Bee fungerar den bra till en 1 åring tror ni?Funderar på att sälja camelonen och bara ha Bee.Är de ett ok val?
    Grattis till den fina vinsten!

Yes! nu har jag ett undanlagt citrongult parasoll att hämta på Barnbutiken. Det sista de hade kvar
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Amanda skrev 2008-05-30 11:06:35 följande:
    Vilken tur du hade! (såg du mitt inlägg tidigare att vi är Värmdö-bor båda 2 )
    Det missade jag! Jaha, där ser man! Var? Jag bor på Ingarö
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2008-05-30 11:10:08 följande:
    Nice Trist att det  gula utgår, är ju så snyggt o sommrigt!
    Ja, visst är det! Kommer vara så snyggt till min sandbas och gul, orange eller brun topp! Sne har jag en gul åkspåse men de lär väl inte användas samtidigt Tycker inte att det andra gula är lika snyggt!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Amanda skrev 2008-05-30 11:16:17 följande:
    Den stora staden G-berg
    aha!

Nu måste jag verkligen gå ut i solen och ta hand om mina plantor.

cu later
    Älskade Noel
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13