• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • ekin

Eftersom det händer så lite här så tänkte jag följa Maria lite och introducera mig och hur jag känner er i tråden.

Miia, 27år. Bor på Böleäng i 3:a med Siri, Micke och Falcon (labrador).

Annala är min lillastyster
    Gabrialeta, ajerf, Li 81, princess04, sittak har jag lärt känna via Micke. Deras pojkvänner är kompisar till honom. Fast numera umgås nästan vi mer med varandra än de.
    mariaochlinus har jag träffat via Annala.
    malinski, myrica och lomme har jag lärt känna via gabrialeta.
    fridac har jag träffat en gång hos malinski
    florro har jag träffat en gång när vi var höggravida och via en annan umeåtråd (vi som fick april, maj, juni).

Så är det med det.

Fyll i listan och kopiera.

Fredag 7/3 kl 12.00, var?

ekin - Miia och Siri
    annala - Anna + magen (kring 13)

Jag kommer hur som helst att åka ner till stan imorgon. Nu ska jag fika lite. God morgon.

• Florro

Presenterar mig lite också:)

Sandra 25 år, sambo med Markus 28 och bor på Tomtebo. Mamma till dottern Lou som föddes i maj 2007. Kommer ursprungligen från Vilhelmina och åker hem dit så ofta jag kan.

Känner egentligen ingen här, har träffat Ekin som hon skrev en gång men haft en hel del kontakt i vårbarnstråden och hennes syster Annala har jag hälsat på en gång på cafe station då hon pratade med en kompis till mig:)
    Fridac och jag har haft lite mailkontakt, främst ang. Blingo:)

Lomme och jag gick samma kurs på universitetet då vi var gravida.

Sen så har jag inte haft nån kontakt med någon fler utan ramlade av en slump in i den här tråden och tyckte det verkade trevligt så jag våldsanslöt mig;)

Hade gärna kommit på fikat om jag hade varit i stan, men nästa gång!

• Malinski

Hallå på nya tråden..
    Ska kolla me Labbe om imorgon, han söver Eddie nu så ja vågar inte störa:)

Jag är i alla fall Malin som är förlovad med Laban. Vi bor just nu på Marihem men bygger hus på tomtebo. Ja kommer från Skellefteå å Laban från Malå. Den 23/1-08 kom vår älskade Eddie med akut kejsarsnitt.
    Jobbar som frisör på Attityd i vanliga fall :) Men är sjukskriven för wiplesh just nu...

Nästa vecka händer mycket!!! Vår lägenhet läggs ut på hemnet och i bil och bostad, samtidigt som vårt hus levereras till vår tomt! Massa pirr i magen må ja säga! Alla håll tummarna för en lyckad försäljning!!!

Återkommer om fredag! Kramar! Mallan

• AnnaMa

Hej! (Grattis Siri 10 månader!)
    Jag har ordnat så att jag börjar 7.30 i morrn och kan då sluta vid 13. Så vi får se om det bara blir du och jag, Miia, men det funkar ju det med... hihi. Skulle vara trevligt att göra nåt, känns som att jag inte har nåt liv just nu... så jag behöver sällskap.

Jo, igår blev det fart här hemma. Vi flyttade ut datorn till vardagsrummet och det blev verkligen jättebra. Micke tycker att det är skönt, för då kan han använda datorn efter att jag somnat, vilket sker mellan 22-23. Har haft datorn i sovrummet, men snart ska vi tapetsera där och efter det ska spjälsängen få vara på datorns gamla plats. Oljade även in en bokhylla i ek, och ikväll ska jag nog olja in den andra. Sedan ska jag måla dörr- & fönsterkarmarna i sovrummet, i morgon. Så det blir perfekt, snart kan vi tapetsera, yihooo!

Sålde även tre lampor igår, la ut annonsen i början av januari, så det var skönt att bli av med lite saker och få en liten slant, inte dumt. Måste dock lägga ut lite nya saker på blocket snart, tycker att det är lite jobbigt, men det är skönt när det går åt.

Nä, nu ska jag ringa Micke, han måste handla för jag glömde.

Fredag 7/3 kl 12.00, var?

ekin - Miia och Siri
    annala - Anna + magen (kring 13.00)

• ajerf

hallå!!

HAr precis sagt hej då till miia och siri, vu har promenerat och fikat tillsammans, har jobbat till 12.3o idag sen kom miia förbi.
    Det går riktigt bra att jobba men är sååå trött på kvällarna.

När man kommer hem så är det bara skiftbyte med sambon, han åker på jobbet och kommer hem vid 21. Så vi ses inte så mycket men det är ändå värt att kunna spara lite föräldradagar plus lite mer pengar.

Skulle gärna vilja fika på fredag men tror att jag ska träna, har inte bestämt ännu men jag meddelar våran trådstartare iså fall.

Hoppas alla får en fortsatt trevlig dag!!

• ekin

Ajerf. - tack för fikat idag. Det är inte lätt att sluta fika när du har så goda bullar. Det kom en massa blöt snö, Siri sover ute i vagnen. Vi ser väl om vi ses i morgon, men försår om du vill träna, verkligen!!!

Middag idag blir: Potatis och lök soppa med nybakade scones.

• lomme

hakar på med liten presentation...

Jag har Umebo som i ett svagt ögonblick gick med på att flytta till Haparanda några månader för att min kära skulle få spela hockey (öh..å tjäna lite pengar såklart). Men nu snart så är jag tillbaka i Umeå igen och det ska bli underbart! Längtar efter mina egna saker och min lägenhet och alla kompisar!!

Känner Malinski via en gammal gymnasieklasskompis, då jag flytta till Umeå så behövde jag kompisar och då fanns hon där!! Gabrialeta och Myrica träffade jag genom Malinski då vi skulle få barn nästan samtidigt!

Ekin har jag träffat och fikat med en gång, har nog varit på något av hennes pass på träna med :) Vilken supermiddag föresten! Väldigt inspirerande!!

Florro, ja vi var ju kursare och gravida för drygt ett år sedan.

Resten av er har jag inte träffat ännu men jag hoppas få göra det när jag flyttar hem till Umeå.

• lomme

oj..
    Fridac har jag oxå träffat ett par gånger, både på fest och på attityd!

Hoppas jag inte missat någon nu.

• ekin

Ja, det ser ut att bli et runda på stan med syster. Men det var länge sen så det blir trevligt. Ikväll ska vi hälsa på lilla Emmy, längtar. Vi ska även laga mat åt de nya föräldrarna.

Just nu sitte Siri och dansar på golvet till musiken hon trycker fram hihihiii, hon är galet roligg.

Lomme: ska bli kul att träffa er med snart. Tycker att det kan vara bra att skriva lite idéer kring mat i denna tråd, bara för inspirationens skull - det blev jättejott, Micke var väldigt förtjust i sconesen.

Det ska bli skönt att ta en uppfriskande promenad ner på stan sen, nu ska vi leka lite.

• Malinski

Ekin: Eddie är ledsen nästan hela sin vakna tid igår och idag så det ä nog nåt strul med nåt.. Men blir han bättre så letar ja upp er på stan.. Ha ju inget nummer.. Var ska ni hålla hus å fika?
    Ska skjutsa Laban till tattueringsstudion vid tolv så då är ja i stan:)

Nån som har tips på va en 6 veckors bebis kan ha som ger trubbel!? Han verkar inte ha ont i magen, men ser förstörd ut, gnölar nästan hela tiden.. Min stackars lilla kille :(

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2