• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • ajerf

hejsan.

absolut ekin, vi ska hålla det, powerwalkning nästa vecka kanske?

• AnnaMa

Florro: Även jag hade gått upp 3kg till inskrivningen... och nu har jag totalt fått upp 13,5kg.... det är inte så mycket jag kan göra åt det. Även jag har problem med fogarna, så inga promenader för min del.

Kom just hem från bm... mitt sf-mått ligger på 32cm nu, hon tror att det beror på att huvudet inte är fixerat, och att jag har mycke fostervatten. Hon sa att vi skulle avvakta lite till och sen om 2-4 v om det behövs tillväxt-ul... så ja, jag får snällt vänta.

Jo. Jag hade samtal med min LLU idag, och det kändes som att det var jag som var tvungen att "lösa" konflikten, för hon är ju bara sur. Men men, jag smörade och försökte släta över det lite, men vi får se. Hon tycker dock fortfarande att man ska visa under en dag att man kan vara självständig etc. Medan det inte står så i våra beskrivningar. Ska hur som helst bli skönt att slippa henne nu i två dagar. Nu ska jag hur som helst bita ihop de dagar som är kvar, planera stenhårt och bara smöra.... så det ska nog ordna sig. Så jag ska snart renskriva, och efter middagen ska jag läsa och planera aktiviteter.

• ekin

ajerf: ja, ska vi satsa på tisdag, då är väl rasmus hemma?!

Nu lagar jag lite mat, det blir GI- köttfärssås med fullkornspasta. Hoppas att det blir bra.

Jag tror att min trötthet beror på att Siri är rätt krävande på min uppmärksamhet. Hon testar olika saker som ger uppmärksamhet. Antingen sur, eller glad och gosig. Just nu får hon springa av sig i gåstolen, det är bra när man lagar mat.

• Sittak

Hej tjejer!

Verkligen kul att tråden håller igång så bra med alla inlägg.
    Själv är jag lite småkass på att skriva men det ska förbättras:)

Idag har det varit som vanligt på Rusta, massor att göra. Men jag har blivit bättre på att lugna ner mitt "duktig flicka"- syndrom, så jag orkar med både jobb och fritid. Typiskt att man alltid ska vara så ambitiös när man är ny på jobbet. Det är ju knappast någon som tackar en när man dör.

Ni tjejer som fött barn: Hur länge bör man räkna med att det tar innan kroppen återgår till sin normala form efter en graviditet? Jag har hört något om ett år...kan det stämma?

• Florro

Sittak..Jag tror att du kan räkna med ett år för att återhämta dig, fast jag tror inte att du ska räkna med att kroppen blir som den var förut. Än fast jag väger ungefär lika mycket som innan jag fick barn så ser jag verkligen inte ut som jag gjorde då.
    Du kan ju alltid hoppas, men jag tycker inte att du ska räkna med det för då kan du bli besviken om det inte blir så.

Jag fick t ex 5 storlekar större bröst..och det är inte kul!:) Men dom ska jag operera bort när jag fått mitt andra och sista barn:)

• ekin

Sittak. Jag vet inte. Än så kämpar man med magen som har rätt mycket deg kvar om man säger så. Men höfterna har gått tillbaka iaf. Jag var jätteorolig över detta när jag var gravid. Man var väl inte vackrast när man just fött, men sakta men säkert så hände det grejjer.

Nu har jag äntligen läst ut boken jag kämpat med. Verkligen klurig sådan.

Vi tittar faktiskt på lägenheter på ersboda nu. Det känns som en lagom nivå innan man skaffar hus om några år. Vi har ju aldrig lånat till boende, därför kan det vara bra att testa innan man slår till på stort. Vi kanske konkurrerar med er Kattis

• Fridac

Ekin- ni kan väl köpa vårt radhus på röbäck, det är ute på hemnet :)

Ang. kropp efter grav. själv fick jag 3 stl mindre bröst och tappade allt underhudsfett på några månader. Vägde som minst 38 kg. Nu hoppas jag dock på att min kropp börjar återgå till det normala (ökat 4 kg) och det är ju trots allt 14 månader sen jag födde :)
    Så det kanske stämmer det där med runt ett år. Själv ska jag inte göra som florro och op bort bröst, jag ska spara och op. lite silikon :)
    Fast det får bli när man är klar med barnafödandet.

Ska även presentera mig lite kort för er. Frida 23 år, sambo med Magnus 31, och tillsammans har vi vårt troll Thuva 14 månader. Bor på röbäck men har i förra veckan köpt ett gult litet torp från 1929 i holmsund :)
    Har återgått till jobbet 100% och jag är SÅÅÅ trött. Det tar verkligen på att jobba 100% just nu. Hinner se min tjej ca 1 h/dag så det gör så ONT i hjärtat. Hoppas man vänjer sig.
    Jag är jobbarkompis med Malinski sedan snart 3 år tillbaka.
    Har träffat ekin, myrcia m.fl via henne nån/några ggr.
    Florro och jag har mailat lite.

Nu ska jag hänga lite tvätt, be snällt till Magnus att köpa lakritspuck på ica till mig och sedan hoppa i badet ett tag.

Trevlig kväll!

• AnnaMa

Fridac: Jag köpte en lakritspuck var åt mig och Micke idag, mums vad gott det var.

Själv försöker jag skaka av mig alla oroligheter och agressioner... det tar på krafterna. Ska snart planera lite inför imorgon, ska planera en samling. Annars har har riktigt ont i ryggen, och axlarna med. Men nu är det inte lång tid kvar på praktiken, endast 5 dagar återstår, jippiiii! Sedan är det bara en massa skrivuppgifter, men det ordnar sig alltid.

Även vi ska flytta, när och var vet vi inte. Men efter att vi tapetserat om i sovrummet så ska vi väl diskutera lite, och sedan lägga ut lägenheten. Vi har inte råd med dubbel hyra, så vi kommer inte att sälja förrän vi hittat en lägenhet. Vi letar efter en 3:a på Ersboda. Sedan ska vi köpa 2 nya bilar, så det är mycket som snurrar runt i huvudet just nu, lite jobbigt, men men... jag tror att det kommer att lösa sig rätt snart med bil... det måste det!

Nä, nu måste jag planera och sen ska jag se på Grey's innan jag somnar. Jag vickar i morrn och på fredag, så jag vill vara klar i huvudet, då det finns en spion som ska rapportera hur jag "skött" mig.. haha. Ha det bra!

• princess04

Men vad är det jag läser?? Tänk om ni båda blir ersbodabor!!! Gud vad roligt! Jag trivs verkligen superbra här. Vi har familjecentral och sen är det nära till coop, systemet, jula mm mm. Jag slår ett stort slag för Ersboda.

Ni är såå välkomna hit

Det finns ett likadant radhus som vi har till salu "blink blink"

Ja, på tal om kroppen..Det är nog väldigt individuellt. Jag är ju mindre nu än vad jag var innan men det beror mkt på att jag faktiskt kämpat ganska hårt. Har ju varit med i vv och sen gått många låånga promenader. Gick ju upp hela 25 kg men av dem har jag gått ner nästan 32 så det är ju bra. Men en sak som nog aldrig blir detsamma är brösten. Mina har sett sina bästa dagar..Men, det finns ju push up som tur är och jag har ju fått något underbart för det så det gör inte så mkt!

• myrica

Grattis på födelsedagen BELLA! tack för i da!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2