• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Florro

Annala, fy så jäkla tråkigt! Det är skitviktigt att man får stöd och rätt handledning av sin handledare under VFU:n..vad ger den annars om man inte känner att man kan fråga vad som helst. Jag förstår att du känner dig jättedeppad men hon är ju helt uppenbarligen inte lämpad att vara LLU:are och jag tycker inte att du ska ta till dig av hennes kritik. Va bra att du mailat universitetsläraren, hoppas du får stöd därifrån. Vilken lärare har du på Uni?

Styrkekramar och skit i din handledare, hon är inte värd att bry sig om!

• AnnaMa

Florro: Tack! Jag har ventlierat med sambon nu, så det känns lite bättre. Jag har Elisabeth Morén som handledare och trivs bra med henne. Jag tror och hoppas att jag har hennes stöd!

Fick mitt examensbevis idag, så jag kände mig faktiskt lite stolt, hihi.

• Sittak

Annala: Va trist det är med handledare som inte förstår sin roll. Självklart kan du inte veta allt, du är ju där för att lära. Ta verkligen inte åt dig av det hon säger till dig. Kämpa på de sista veckorna nu! sen slipper du henne för alltid=)

PS Jag hade också en skitskum handledare, hon ansåg mig vara en extra arbetskraft, inte en student som skulle lära sig nått...vi drog verkligen inte jämt

Grattis till examensbeviset!! =)

• ekin

Anna. Hon verkar inte alls vara någon bra handledare. Du får väl fråga tusen frågor nästa gång i stället. Eller att ni verkligen pratar igenom vad hon vill att du ska göra och ser till att allt är tydligt. Jag blir så arg på såna bittra människor. Lämna en ordentlig utvärdering på henne och säg att hon inte är lämplig som LLU:are. Kram på dig.

• AnnaMa

Tack tejejer! Jag kände mig verkligen så liten idag. Som Micke sa, hon handlade otroligt oproffessionellt, och han tycker som ni att jag ska lämna en ordentlig utvärdering på henne efter VFU´n om hur olämplig hon är. Det känns verkligen som att hon ser mig som extra arbetskraft, blä för henne. Men det känns lite bättre, speciellt när man får ventliera här i tråden och hemma. (Jag bet bara ihop då hon sa som hon gjorde, skulle aldrig sjunga till hennes invå, ska bli spännande att se hur hon beter sig i morgon.)

Nä, nu ska jag se lite på och sen sova. Det har krävt mycket energi att vara ledsen och arg.
    Ha det så bra, God natt!

• lomme

Annala: Håller med alla i tråden!! Många styrkekramar och orkespuffar till dig!!! Kom i håg att hon är inte värd all energi för å vara ledsen!

Maja har varit piggare idag men hade feber igen i eftermiddag... hostar som tusan därinne i sängen just nu. Men sover och det är ju bra!!

Kram till alla å hoppas vi ses snart!

• Fridac

Godkväll!
    Ser att ni pratar om att äta på natten. Närnärnär ska Thuven sluta äta på natten???? 350 ml välling vid 03 är stående :)

Såhär ser schemat ut för min 13månaders trollunge ut:

06.00 vaknar

08-09 frukost. Gröt, sylt, mjölk, macka, frukt.

11- Lunch. hemlagad eller burk. Frukt och vatten

12-14 Sover

14.30 Mellis. Ex saftsoppa, macka, gröt, frukt eller annat.

17. Middag- Hemlagad.

19. 350 ml välling och sen sängen.

runt 03. 350 ml välling.

Ska försöka mig på att skriva en liten pres. om mig själv som ni andra gjort så fint! Dock är jag skittrött då jag börjat jobba 100% igen, och kom hem 20.30 ikväll, så det får bli en annan dag :) Så godnatt på er alla!!

• ekin

fridac: Vad trevligt att höra lite från dig igen. Det måste verkligen vara jobbigt att komma tillbaka till jobbet. Tycker själv när man bara hoppat in och jobbat extra att man har varit helt slut.

Jag har varit skittrött idag, har inte gjort många knop. Sen tror jag att Siri är på väg in i ett nytt utvecklingssteg, hon är supermammig och vill bara vara med mig. Inte så kul när man ska försöka koncentrera sig på att läsa spanskan i rummet intill. Det går lite trögt just nu, läser 2:a av 5 böcker och hade tänkt få den klar i veckan, om jag hinner, svårt att planera så noga med tjejen.
    Jag kikar endel på tradera just nu, hon växer så det knakar.

Sov så gott, ska surfa en stund till jag.

• AnnaMa

Har lite bråttom, ska snart till tandläkaren. Men jag måste bara säga att handledaren hade besvarat mitt mail. Det visade sig att jag hade rätt om uppgiften om det "självständiga dagen" (dagen existerar inte eg. i vårt kurs PM, som jag sa till min LLU), men att min LLU hade skickat ett mail och "klagat" på mig. Så nu sitter jag i tårar igen. Jag kan berätta mer sen, måste äta nåt nu. Ha en bra dag... min kommer att bli extremt jobbig!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2