• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Malinski

Jag känner i alla fall
    Lomme, genom en gemensam Skellefte-kompis som heter Lena och bor i Göteborg som faktiskt kommer och hälsar på imorgon, Jippi. Hon finns som Lennan på fl, hon är nämligen gravid med sitt första!

Bella, känner ja sen vi spelat baseboll i Skellefteå tillsammans. Vi umgicks mycket på högstadietiden. Å hittade varnadra här i Ume igen som tur var :).

Ekin, ajerf känner ja genom just Bella sen genom Ekin fick man syster anala oxå :)

Myreka, är tillsammans med min sambos barndomskompis och som genom en lyckträff så flyttade hon hit för att plugga!

Fridac, jobbar tillsammans med mig på Attityd.

Prinsess, är min kund på Attityd och känner Bella oxå..

Resterande ha ja inte träffat ännu, men snart kanske, om ja inte missat nån. Förlåt i så fall ;)

Snart kanske vi alla kan ses.. Man vet aldrig..

Kramar

• ekin

malin: 0736631914 är mitt nummer om du vill ringa.

• Malinski

Ekin: Ja å Frida far på stan, ringer om vi inte stöter på er!
    Kram

• Florro

malinski..dom har ju en tillväxtperiod vid 6 veckor så det kan kanske vara det? Jag märkte av Lou´s tillväxter jättetydligt.
    Vill han äta mer också?

• AnnaMa

Hej!
    Då är jag hemma... hann tillbringa tre timmar på stan med Miia & Siri. Det var mycket treligt och avlappnat, vi fikade på stars och sedan strosade vi omkring. Har dock ont i fötterna, haha. Ska vila lite på soffan innan Micke kommer och sen ikväll blir det att måla. Inte kul att sova i lukten sen, men det är vattenbaserat, så det är inte farligt för bebisen i magen.

Hoppas ni får en trevlig fredagkväll...

Kan även tillägga för er som inte känner mig...
    Heter Anna och är 24år gammal, lillasyster till Miia.
    Är färdig lärare med läser just nu en kurs till förskolelärare, avslutar kursen 28/3 och efter det kommer jag att vara ledig fram till bebisen behagar att titta ut, bf 12/5. Jag bor på Ersboda tillsammans med Micke och våra katter.
    Har träffat nästan alla i tråden, och det är igenom Miia.
    Mariaochlinus är en gammal klasskompis till Micke, och Micke ska även blir gudfar/fadder till deras bebise som tittar ut 28/3.
    Ja, det var det...

• Sittak

Liten presentation om mig:

Heter Katarina men kallas för Kattis, är en blivande 26 åring som hittade till Umeå pga Universitetet. Nu i januari blev jag färdig personalvetare, och har sen dess jobbat på Rusta som arbetsledare.

Träffade min nuvarande sambo Gustav i toakön på Invito för 1 1/2 år sedan, o efter det har vi hängt ihop.
    Vi bor just nu i en 3:a på Ålidhem, men funderar på att skaffa oss något ute på Ersboda till sommaren/ hösten.

I november fick jag det härliga plusset på stickan, och bebisen är beräknad att titta ut den 3:e augusti.

* Gabrialeta, ajerf, Li 81, princess04 och ekin har jag träffat via Gustav som känner deras pojkvänner.

* Annala har jag träffat via ekin.

* Malinski tror jag mig ha träffat hemma hos Gabrialeta när hon och Nisse bodde på Tomtebo.

Resten av er tjejer har jag inte träffat ännu. Men hoppas på att vi gör det snart =)

• ekin

God morgon.

Annala. Tack för en trevlig dag på stan. Jag kom hem och hann ordna maten innan vi skulle till Täfteå och hälsa på lilla Emmy.

Världens sötaste lilla tjej. Jag höll i henne en stund, hon vägde ju ingenting - så söt man får bli.

Siri sov hela natten bara för att det var Mickes tur att gå upp. Men det är ju bra hur som. Idag blir det barnvakt på dagen då jag och Micke ska göra lite ärenden tillsammans, kan ju vara lite mysigt.

Nu ska jag ta mig en lång härlig dusch, sånt klassas som lyxvara numera

• Li 81

Hej hej allihopa.

Ska ta och passa på att skriva lite här medans Emmy och Jonas sover. Jonas har fått tagit nattpasset i natt för jag kände mig lite konstig i kroppen igår. Men i dag känns det bättre.
    Emmy har sovit ganska bra i natt, hon småslummrade emellanåt mellan tolv och två och sen hon sov från 3-6 och behövdes inte ammas mellan 2 och 6. Sen sov hon mellan halv sju och halv nio och nu sover hon igen.

Ekin: Tack för en trevlig kväll igår, alltid lika roligt att träffa er!

Jag ska väl ta och presentera mig också

Lina Andersson heter jag, 26 (snart 27 puh) bor i Täfteå med min man och vår dotter Emmy som är två veckor på måndag. Guu vad tiden springer iväg, känns som igår man låg och kämpade på förlossningen och gjorde barnmorskorna döva

Känner Ekin, ajerf, Bella, Kattis och princess genom Jonas, då deras posjkvänner känner Jonas. Och Annala har jag självklart lärt känna genom Ekin.

Resterande kanske man träffar längre fram någon gång, skulle vara trevligt.

I helgen blir det lugnt, har sålt vår extrasoffa, så den hämtas idag. Och i morgon ska vi på kalas hos min brorsson. Så det är väl schemat för helgen

• ajerf

hejsan!!

Glömde skriva en liten presentation så jag gör det nu. Elin heter jag och blir 23 i sommar, sambo och förlovad med Rasmus, våran dotter freja och labradoren Alma. Vi bor i hus på Teg, jag jobbar på förskolan visionen. Så det var det.

Känner ekin, li 81, gabrialeta, sittak och princess genom rasmus då pojkvännerna känner varandra. Annala genom syster hennes.

Malinski har jag träffat genom bella och er andra skulle vara trevligt att träffa någon gång!!

Helgen blir lugn, ikväll blir det date med familjen annala/wännström och idag kanske en liten tur på strömpilen, freja har typ ett par byxor som inte är för korta. Skulle verkligen behöva städa här hemma. märker att sambon inte städar och plockar undan lika mycket som jag när han är hemma med dottern.

Hoppas det blir en trevlig helg för er alla!!

• ekin

God morgon.

Li 81: Tusen tack för i fredags, det var mysigt att få snusa på lilla Emmy. Hoppas att du känner dig piggare nu.

ajerf sittak annala: Tack för igår, det är alltid kul med en massa vänner så där. Är supertrött idag, men man måste upp. Micke tog upp Siri och skulle byta. Hon hade bajsat ända upp i nacken, så nu badar de. Tur att det inte var min tur!!!

Idag blir det lugnt för mig. Micke ska iväg och spela innebandy på fm och jag ska väl äta middag med ajerf eftersom karlarna ska gå och se hockey.

Jag tror vi lägger oss på soffan nu och ser nån film.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2