• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • princess04

Jag känner mig med helt slut idag. Vet inte om jag orkar ta mig någon längre sträcka. Funderar på att gå bort här borta på öf i em. Så, om någon är sugen så är det bara att komma..

• Li 81

Hej hej.

Tack för en supertrevlig dag hos Bella igår.

Håller med att alla småttingar växer så det knakar, dom är för härliga.

Ekin: Gratulerar så mycket till jobbet, vad superroligt för dig. Det förtjänar du verkligen!! Du får uppdatera oss hur det går när du pratat med jobbet. Du får hälsa Micke att han ska krya på sig.

Sittak: Det är så roligt att se hur din mage växer, det är så häftigt! Du och karln får komma förbi och hälsa på någon gång, det skulle vara trevligt.

• ajerf

hejsan.

trist väder idag...vill att det ska få bli vår. men det verkar trögt. blir nog en innedag kanske bara en promenad runt kvarteret. hoppas det blir bättre imorgon.

ekin: uppdatera oss om jobbet när du fått veta mera.

kram på er!!

• AnnaMa

Hej hej!
    Vad kul med lite aktivitet här i tråden. Jobbade 8-14 idag, så jag har inte hunnit så mycket nu sen jag kom hem. Har fikat och pratat med Miia. Ska snart sätta mig ner och planera det sista två dagarna. Jag ska göra en pedagogisk dokumentation, genus observation och sen ska jag leda en bildaktivitet. Dessutom ska jag försöka göra allt i morgon, så vi får se hur det går.

Jo, vi hade ju samtal idag om mina vik-dagar. Jag hade skrivit ner som en liten loggbok över dagarna, och min handledare verkade nöjd. Ordinarie som jag jobbade med tyckte att allt hade fungerat bra, och var nöjd. Så jag strök henne lite mer medhårs och sa att det var tråkigt att vi hade missförstått varandra etc. Hon verkade mycket gladare, så nu gäller det att hålla henne på gott humör i två dagar till. Hon ska minsann inte få sabba för mig. På onsdag ska hon och jag ha en utvärdering av min praktik, och hon ska dessutom skriva under och godkänna den... hmmm... känns lite jobbigt. För är hon sur så kommer hon verkligen att ställa till det för mig, jag vet det.

Hoppas ni får en trevlig kväll.
    Kram på er!

• ekin

Uppdatering om jobbet:
    chefen ringde upp efter att jag lämnat ett meddelande. Jag ska åka dit i morgon och träffa henne och en annan för att prata lite. Känns nog bättre att träffas live istället för att prata på telefon. Men jag är rätt nervös..... hjälp.

• Sittak

Hejsan

ekin: Vad skönt att träffa chefen live, jag håller med om att det är enklare att snacka då än via telefonen. Det är ändå bra att du är lite nervös ändå=) Det tyder ju på att du verkligen vill detta och kommer göra ett bra jobb!

Li81: Ja jag förundras själv över vilken skillnad det blivit på magen bara de senaste veckorna. Bebben verkar ju växa i rekordfart.

Jag har äntligen fått svar från försäkringskassan. Jag får grunda mammapenningen på min nuvarande lön!!!! Jihooo!!

• ekin

Åh, grattis sittak. Vad skönt, då kan du ju slappna av i den frågan.

Jag hoppas verkligen att man kommer igång nu och jobbar så man får upp lön och blivande SGI inför nästa barn. Vad jag förstår så är det bra betalt, men hur mycket vet jag inte, mer än städjobbet iaf

Jag måste ju säga att alla små nyfödda barn får mig att längta till nästa barn. Men samtidigt vill jag ju låta Siri få vara den lilla tjejen ett tag till.

Jag sitter och pluggar lite nu, går rätt bra när man kan skriva samtidigt som Siri leker på golvet.

• Fridac

Usch vad det verkar gå magsjuka överallt! Ska hålla mina tummar för att du slipper Ekin!
    Önskar fan inte min värsta fiende magsjukan. Det var en tjej på jobbet som hade det i fredags, så jag har smått p.a.n.i.k löjlig som jag är.....

Just nu verkar alla i min omgivning vara som besatta av att bli gravid och få barn. Mkt bebisprat blir det :o)

Imorgon är det stor visning av vårt radhus, så jag hoppas hoppas att någon vill ha den!  Är lite nervös, men samtidigt är det ju inget man själv kan styra heller. Den 5 maj får vi nyckeln till huset, vad jag läääängtar.

Malinski- Jag hoppas Eddie börjar må bättre snart, och slutar kräkas :o( och att det var många som vill ha er lägenhet så att det blir budgivning.

• princess04

Puh, vilken natt. Alice har åkt på magsjukan och har kräkts ner sin säng (och sig själv) flera gånger. Det medförde såklart att jag har sovit nada....Är helt slut och ont i huvudet. Hoppas verkligen jag slipper denna hemska sjuka. Ska åka på jobbet om ett tag och då är det bara "att" klistra på "lärarfasaden".

Som tur är går ju magsjukan oftast över ganska snabbt. Hon mår mkt bättre nu. Har inte kräkts något idag, men däremot kommer den ifrån andra hållet. BLÄ...

krya på er alla sjuklingar!

• ekin

Siri kräktes ner våran säng, och mig, igår kväll, jag är ledsen om vi kan ha smittat. Jag tänkte nog inte på att magsjuka kunde vara lös i magen. Hon har inte kräkts mer och hon är på bra humör, hon är inte längre lös i magen heller. Hon äter, men vi tar det lite lugnt med maten ändå.

Jag mår än så länge bra, hade lite ont i magen i morse, men det kan ha berott på att jag var lite nervös inför mötet.

Ni kan nu kalla mig för studenthandläggare på migrationsverket.
    Jag börjar redan den 1 april och har minst jobb i 8 mån, vilket budgeten gett tillstånd för i nuläget. Sen kan det ju bli förlängt eller någon annan tjänst. Men hur som helst så kommer meriten att vara superbra. Vi skulle prata lön nästa vecka, helt otroligt, jag kan inte tro det. Sen har jag rätt att ta ut 16 semesterdagar om jag vill, vilket är bra med tanke pä bröllop både här och där.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2