• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • ekin

Maria: Åh, det närmar sig för dig nu, vad spännande.

Nu har jag precis fått en tid hos sjukgymnas, redan på fredag, nu hoppas jag att vi får ordning på detta.
    Vet inte riktigt vad dagen bjuder på, kanske en promenad ner på stan.
    Det är full fart på Siri, hon bökar på och tar sig snabbt fram. De är kul att se.

Jag vill slå ett slag för denna bok:
    Växa och upptäcka världen - sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår. Den har verkligen hjälpt oss att förstå när Siri varit grinig och vad det berott på. Första språnget är kring 5 v, jag tänkte på dig Malin som undrade lite.

• AnnaMa

Miia: Vad bra att du fick tid så snabbt! Det är bra att du går till sjukgymnasten, för de kan göra ett indivuduellt träningsschema åt dig med, vilket iofs. är på lång sikt, men de brukar vara bra.

Maria: Jo, du känner mig. Ingen ska få köra över mig, även fast man håller låg profil då nån har så stor "makt" över en.

Ja, i mailet från min handledare från universitetet skrev hon att uppgiften "självständig dag" var något som de tog bort för något år sedan, och att det är som jag säger, aktivt deltagande och självständighet som studenten ska uppnå. Min LLU (lokala lärarutbildare) hävdade dock fortfarande idag, att det minsann står i deras papper att studenterna ska ha två sjävständiga dagar?! Detta var innan hon hade läst mailet, och efter det pratade vi inte om det, även fast jag bad att få prata med henne. Handledaren höll med mig brevet igenom tycker jag, och hon tyckte att jag och LLU skulle prata och gå igenom kriterierna för att klara kursen, vilket vi SKA göra imorgon, det sa jag till LLU, att vi MÅSTE prata. Men efter att min LLU hade lunch och uppenbarligen läst mailet, så sa hon inget om det, och var lite nedstämd. Förmodligen för att jag faktiskt hade rätt om uppgiften. Jag var lite förvirrad innan, för jag sa till henne att det inte stod i våra papper att vi skulle ha självständiga dagar och att det måste gälla det som står i våra. Jag sa även till handledaren att jag hur som helst kommer att grovplanera tors, fre, eftersom att jag kommer att vikariera då 3 pedagoger från avdelningen åker på fortbildning. Detta tyckte handledaren lät som en bra idé, och idag har jag gjort en grovplanering som jag skickat till handledaren och kommer att visa upp för LLU imorgon.

Ja, det blev än en gång långt, och jag hoppas ni förstår det jag skrivit, kan vara lite hoppig ibland då jag vill få mycket sagt.

Vad händer i era liv tjejer, mitt liv tog lite stor plats. Fast det är skönt att skriva av sig, och få bekräftat att man inte är nån idiot... som det kändes igår... kände mig så liten och värdelös.... ni har stärkt mig och fått mig att må mycket bättre. Och när jag mår bra, mår bebisen bra, hihi.
    Nä, nu ska jag snart äta mat, är hungrig. Ha en trevlig kväll!

• Florro

Ja det där med självständiga dagar känner då inte jag igen och det var inte länge sen jag gick samma kurs som dig.

Skönt att du orkar stå på dig..du är stark!

• princess04

Hej allihopa!

Här skrivs det flitigt ser jag, kul . Själv hade jag min första jobbardag idag efter sportlovet. Kändes ganska tungt att gå tillbaka men väl där så gick tiden snabbt och jag känner verkligen att jag trivs med jobbet. Men jag längtar dock till sista maj då jag jobbar sista dagen och får vara hemma med min lilla stumpa hela sommaren innan det är dags för det stora dagissteget.

Annala: Fan, vilken jävla kärring säger jag bara. Du är duktig du som står på dig. Blir lite orolig för egen räkning då hon jobbar på det dagiset som vi helst vill att Alice ska börja på...Hoppas verkligen inte hon ska ta hand om vår guldklimp!

Kanske också ska passa på att presentera mig.
    Anna heter jag, är 28 år och kommer ifrån början från Nybro i småland. Flyttade hit för snart åtta år sen för att studera till lärare och träffade min blivande man (låter vuxet ) och ja sen vet ni ju hur det slutade . Älskar verkligen Umeå och vi lär bli kvar här. Jobbar som lärare på Kom vux, Mimerskolan och trivs superbra.
    Har lärt känna flera av er treliga tjejer i tråden genom min sambo. Är så glad för det, ni är guld värda .

Nej, nu ska jag återgå till mitt rättande .
    Ha en trevlig kväll!

• princess04

haha...Har ju glömt att jag blivit ett år äldre. Jag är ju 29 år INTE 28..Men, men åldern är ju bara en siffra..

• AnnaMa

Hej... hade nästan skrivit klart igår kväll, när datorn blev blå och la av. Så jag orkade inte skriva om meddelandet...ska göra ett försök nu, i alla falla skriva det jag minns att jag skrev.

Anna: Alice kommer att gå på småbarnsavdelningen först, så om hon kommer att hamna på min LLU´s avdelning, så blir inte det förrän om ca 2år. Dessutom är hon bra med barnen, dock värdelös som handledare.

Igår kväll var jag duktig, jag planerade och läste. Idag ska jag ha samtal med min LLU, jag måste det, och sen vill jag det. Och sedan på em ska jag till bm. Det ska bli spännande och se om jag ska göra tillväxtUL eller inte, har i alla fall lagt på mig 2kg på 3 veckor... hmmm... tycker inte att jag behöver bli större eller tyngre. Men det är inget jag kan rå över.

Nä, nu ska jag göra mig iordning, äta lite frukost och sen åka iväg. Ni får ha en bra dag!

• ekin

Siri sitter och dansar till Mors lilla Olle. Hon är sjukt rolig. Hahahaaa. Vi har nyss klivit ur sägen och Siri har fått frukost. Nu ska jag också äta lite.
    Jag var på stan igår i nån timme, sen tog jag en promenad till Elin (ajerf) som bjöd på kaffe, sen promenerade vi en sväng. Skönt. Vi kom även överens om att ta en promenad i veckan utan barnen, lite förbränning. Jag kan ju inte träna nåt nu, så lite motion är ju bra. Elin: Nu måste vi hålla det också!!!

Idag blir en hemma dag, var helt galet trött igår, helt orkeslös. Undrar om man är riktigt friks....

• Florro

Hur har det gått idag Annala?

Nej vikten kan man nog inte göra nåt åt känns det som, jag åt inte alls mycket eller onyttigt under graviditeten men gick ändå upp 26 kg, iof hade jag fogbesvär så jag kunde inte gå så mycket.
    Jag hade gått upp 3 kg redan till inskrivningen då jag va gravid, och det är väl inte direkt tvärvanligt att man börjar lägga på sig på en gång.
    Men nu är det bara 2 kg kvar tills jag är i min gamla vikt, men jag skulle gärna gå ner några kilon till:)

• ekin

Florro. Ja, det går inte att kontrollera vikten när man är gravid. Jag gick upp kring 15 kg. Jag har nått min vikt innan jag var gravid, men det säger inte att man ser ut som då. Men det tar nog tid för magen och huden att gå tillbaka. Men du har väl börjat med lite nyttigheter, läste nog det i andra tråden, hur går det för dig?

• ajerf

hejsan.

absolut ekin, vi ska hålla det, powerwalkning nästa vecka kanske?

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2