Miia: Vad bra att du fick tid så snabbt! Det är bra att du går till sjukgymnasten, för de kan göra ett indivuduellt träningsschema åt dig med, vilket iofs. är på lång sikt, men de brukar vara bra.
Maria: Jo, du känner mig. Ingen ska få köra över mig, även fast man håller låg profil då nån har så stor "makt" över en.
Ja, i mailet från min handledare från universitetet skrev hon att uppgiften "självständig dag" var något som de tog bort för något år sedan, och att det är som jag säger, aktivt deltagande och självständighet som studenten ska uppnå. Min LLU (lokala lärarutbildare) hävdade dock fortfarande idag, att det minsann står i deras papper att studenterna ska ha två sjävständiga dagar?! Detta var innan hon hade läst mailet, och efter det pratade vi inte om det, även fast jag bad att få prata med henne. Handledaren höll med mig brevet igenom tycker jag, och hon tyckte att jag och LLU skulle prata och gå igenom kriterierna för att klara kursen, vilket vi SKA göra imorgon, det sa jag till LLU, att vi MÅSTE prata. Men efter att min LLU hade lunch och uppenbarligen läst mailet, så sa hon inget om det, och var lite nedstämd. Förmodligen för att jag faktiskt hade rätt om uppgiften. Jag var lite förvirrad innan, för jag sa till henne att det inte stod i våra papper att vi skulle ha självständiga dagar och att det måste gälla det som står i våra. Jag sa även till handledaren att jag hur som helst kommer att grovplanera tors, fre, eftersom att jag kommer att vikariera då 3 pedagoger från avdelningen åker på fortbildning. Detta tyckte handledaren lät som en bra idé, och idag har jag gjort en grovplanering som jag skickat till handledaren och kommer att visa upp för LLU imorgon.
Ja, det blev än en gång långt, och jag hoppas ni förstår det jag skrivit, kan vara lite hoppig ibland då jag vill få mycket sagt.
Vad händer i era liv tjejer, mitt liv tog lite stor plats. Fast det är skönt att skriva av sig, och få bekräftat att man inte är nån idiot... som det kändes igår... kände mig så liten och värdelös.... ni har stärkt mig och fått mig att må mycket bättre. Och när jag mår bra, mår bebisen bra, hihi.
Nä, nu ska jag snart äta mat, är hungrig. Ha en trevlig kväll!