• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Sittak

Tack själv ekin, det var hur trevligt som helst!
    Alltid roligt att träffas och hänga lite tillsammans. Jag kör också på en slappardag idag, vädret inbjuder inte direkt till någon utevistelse *suck*.

Hoppas ni alla får en skön söndag

• AnnaMa

Ja, tack tack för igår. Och som vanligt var jag uppe med tuppen, vaknade 7,30 och sedan såg jag lite på tv efter att Micke åkte, och lyckades faktiskt somna om i nästan två timmar. Mamma ringde nyss och väckte mig, hon skulle komma förbi en sväg. Alltid treligt, Micke är ju och spelar paintball och jag är inte peppad på att plugga. Det är så skönt att slappa på söndagar.

Känns jobbigt med en ny "arbetsvecka", usch usch. Skulle helst vilja sova hela veckan. Men jag ska till bm på onsdag och föräldrarutbildning på torsdag, så nåt kul händer i alla fall.
    Men jag ser hur som helst framemot nån fikasöndag här framöver!

Jag gör som sittak & önskar alla en skön söndag!

• myrica

Hej!har tok mycket och läsa , va kul!Hos oss har de varit lungt sista 2 veckorna, känns som vi varit sjuka hur länge som helst, de har varit magsjuka som spökat hos oss och de e så hemskt å spy, gu ja hatar de. Men nu har vi varit friska flera dar å e de e full rulle så skönt å få träffa lite folk. Sovit borta första gången utan William, behövde verkligen sova ut..tänk vad lite sömn kan göra underverk kändes som några hjärnceller kom tillbaks ialfal hihi Så försöker vi att William ska sluta äta på nätterna och få han att äta mer på dagarna men de kommer nog att ta lite tid, tror ja? Men det känns som vi är på rätt väg nu, vi är inne på 3 natten (matfri)nu.. har nån nå tips eller haft samma dilemma?? Va kul att läsa alla presentationer!!Ska skriva min sen men måste kila nu! Kan vi inte försöka ta en fika/eller nått i veckan så många som möjligt??Hade varit så kul och träffas! hade de gott alla!!

• Florro

Vi har ännu inte haft en enda matfri natt sen Lou föddes. Hon ammar minst 2 gånger per natt. Somnar kl 21 för natten sen äter hon vid 2-3 gånger från det tills att vi kliver upp vid 09.
    Lou äter 3 lagade mål mat om dagen, Lunch, Middag och gröt på kvällen, så det verkar inte spela nån roll att hon äter bra på dagen utan hon vill ha sig några slurkar på natten med:)

• lomme

God Morgon!!

Stackars Björklöven som åkte ur playoff igår, jag lider verkligen med dem!! Men är skitglad trots det för nu blir min lägenhet i Umeå ledig och vi kan åka hem även om Crisses hockey inte är slut Glad. Men den kan vara slut i morgon om de förlorar så vi får se. Funderar annars på att åka till Umeå så fort de som bor hos oss packat sig ut ur mitt hem.

Här har sjukdom hägrat senaste dagarna. Crisse har haft influensan + öroninflammation och Maja sin första feber och förkylning. Jag har klarat mig med lite snuva och hosta än så länge. Men det är tufft att ta hand om två bebisar Flört hehe...

Myrica: Hmm jag har inget bra tips om att inte äta på natten, Maja slutade vid 4,5 månad och jag tror att det är kombinerat med att äta ordentligt under hela dagen. Men som Florro säger så är det många som upplever att det inte spelar någon roll. Jag tycker det låter som ni är på god väg att lyckas!!! Längtar att träffas, hör av mig direkt jag är hemma!!!

• ekin

Myrica. Jag tror Siri var kring 6 mån när jag ville få henne att sluta. Minns inte hur, men mer mat på dagen tror jag. Nu är Siris matschema väldigt bra tycker jag, så här:

08 - gröt
    10 - 11.30 - sover
    11.30 - lunch (hel burk + vatten, ev efterrätt)
    13 - 14.30 sover
    14.30 - smörgås + vatten, ev frukt
    17/18 - middag (se lunch)
    19.30 - välling 150ml
    21.00 - välling 150ml

Sover oftast hela natten, kan vakna av tutten eller nåt. Tidigare gav jag rätt mycket välling, men det funkar bättre nu, dessutom får hon ju äta mellis själv med händerna.

• myrica

Vad gla ja blir, William vaknar mindre och mindre nu på natten. Men han åt riktigt bra med gröt innan han somna igår, hade varit så bra om han tog välling, men han e inte så förtjust i de. Vad skönt ekin med ett stadigt matschema. Lomme: gu vad kul de ska bli när ni kommer, nu är det inte länge kvar!!!!William hade också sin första riktiga feber, gu så nervös man blir.. Hoppas Maja blivit frisk nu! Florro: William ville också ha mat på natten fast han åt jätte mycket under alla dagens mål. När ja sov utan han första natten i helgen så åt han mer än 3 dl gröt på natten, ja inte haft nån koll på hur mycket ja ammat honom på nätterna. Men tydligen har de varit ganska ofta så vi får sen hur de går me matfria nätter men hittils är allt bra, ta i trä...Nä nu ska ja städa lite!Hade så bra! Jo är det nån annan som vilja börja på Babysim så finns det fortfarnde platser kvar på Gammlia, anmäla just oss!De e på söndagar kl 09.10

• lomme

Kul med schematips!!
    så här ser våra dagar ut:

6.00-700 vaknar och äter välling

8.30 mellis, försöker med frukt eller liknande men oftast går det bara ner lite ersättning

9.00 -11.00 sover

11.30 lunch ca 1 burk mat + ersättning

14.00 mellis samma som förmiddagen

16.30 gröt

18.30 välling

19.00 god natt!

Hon är dock inte förtjust i vällingen på kvällen... så funderar på att börja ge riktig mat till middag och gröt innan natten istället. Man kan dock lura i välling genom att avleda med lite leksaker. Så jag vet inte. Gröt är ju stor favvo så det vore kanske bättre att göra så. Men allt funkar ändå så bra att jag är lite feg att ändra något.

Idag blir det en ikeasväng å kolla in vad som ska inhandlas inför hemresan Glad

• lomme

Oj glömde att hon sover ju ca en timme mellan 15.30-16.30 oxå!!

• AnnaMa

Hej tjejer!
    Är skitdeppig och just när jag ringde Micke kom tårarna. Min handledare är så dum, så jag vill inte ens gå dit nå mer. Tur att jag endast har 7 dagar kvar. Jag gick in och hade sjävlständig dag idag och då fick en av pedagogerna ha planering. Jag gjorde det vi brukar och det fungerade bra. Sedan skulle jag och handledaren gå iväg en sväng för att prata om dagen, och då frågar hon hur jag hade planerat dagen. Jag sa att jag inte hade planerat mer än att jag skulle gå istället för en och följde med på dagens aktiviteter. Hon slängde ner sin bok i soffan och sa att då hade vi inget att prata om. Hon tyckte att jag skulle ha planerat hela dagen, men det hade hon ju inte sagt till mig. Så jag utgick ju ifrån att vara en typ vikarie. Då säger hon att hon utgår ifrån att jag har koll på läget om jag inte frågar något, medan jag försökte förklara att jag kanske tycker att jag har koll på läget utifrån mina förkunskaper, att det hon känner till kanske inte jag känner till, och att man uppfattar saker och ting olika.
    Jag har inte känt mig handledd under praktiken, utan hon tycker att jag ska kunna allt. Jag läser ju kursen för att lära mig, och känner mig bara åtsidosatt och utelämnad. Ja, jag känner mig så uppgiven nu. Hon har så mycket dubbelmoral, så ibland vågar jag inte säga nåt, för det verkar helt bero på vilket humör hon är på.

Aja, orkar inte skriva mer. Har hur som helst mailat min handleare på universitetet och förklarat vad som hänt. För jag behöver verkligen hennes stöd just nu. Vi får se hur det bli i morgon, men en sak är säker, jag skulle hellre sitta hemma och läsa och skriva än att träffa henne.

Hoppas ni haft en bättre dag än mig.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2