• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • myrica

Malin, promenad i morrn? å tack för i da!!!!

• Malinski

Ekin: Tack för tipset på boken.. Ska genast inhandla den!!! Han har blivit bättre för att sen bli värre igen.. Han skriker tills han kokar å är alldeles blöt i svett å svullen kring ögonen.. Huga :(

Gör såååå ont i mig:(

Nu ligger vår lgh ute till försäljning och några visningar är redan bokade.. Jippi.. Håll tummarna!

Å så står vårt lilla hus att skåda(skalet)på tomtebo.. Kul!!!!

Kroppen, ja, som ekin sa man tappa kilona men man är som slapp.. Ha tappat alla sen ja blev gravid. Men ja hade tre glädjekilon då så dom får gärna försvinna.. Men ja ammar ju inte så ja lär inte få nåt gratis..

Asså det är så mycke nu.. Ja vill ju hinna träffa alla!!!

Grattis Bella förresten.. Puss puss

• Florro

Jag har fått min viktnedgång helt gratis..har inte gjort ett endaste dugg än för att de ska försvinna..men det har de flesta kilon gjort. Men jag ammar, och det har väl sin bidragande orsak till nedgången:) Nu är det bara dom här sista kilona jag får kämpa för:)
    Men magen ser ju ut som ett randigt fladdrigt lakan ändå..så vacker är man ju inte direkt. Med en bh-kupa på sladdriga 70H kan ni ju tänka er så läcker man är;) Jag längtar så fruktansvärt tills jag kan ta bort dom..tänk att kunna köpa en bh för 99 kr på H&M..vilken LYX!:)

Och du frågade hur det gick med det sunda livet Ekin..det går ganska bra, hurtandet går väl lite sämre men i matväg så går det hyffsat, jag har slutat med socker sen 2 veckor och äter mer regelbundet med mellanmål och allt. Slår ett slag för keso med frukt och bär som mellis..SUPERgott!

• lomme

Tjenis tjejer

Å vikten... blir galen. Gick upp 23 kg och 20 är väl borta nu, men de sista 3 känns som de aldrig ska försvinna. Men man får väl ha lite tålamod antar jag. Har väl samma bekymmer som florro om brösten, var väl inte direkt små innan.. men nu är de större och fula!!
    Nåja tur man kan ändra det så smånigom. Får väl se om det går acceptera i framtiden eller om man fixar till det.

Maja har mardrömma och har börjat vakna helt hysterisk... vilket hon gjorde nu strax innan fem. Tror jag lyckats lugna ner henne å att hon håller på somna om. Ligger å babblar lite i sängen nu. Ont ont i mammahjärtat när hon är sådär jätteledsen!! Ledsen Men nu är det ju snart morgon så hon somnar säkert inte. Jag känner mig iaf ganska pigg nu...

På lördag kommer jag hem till Umeå igen!!! Dock bara för att dumpa av lite grejor, åker upp till fjälls på söndag och stannar en vecka. Sen tillbaka till Umeå! Crisse blir kvar i Happis till 6 April Ledsen men jag å Maja har fått nog, men vi åker nog upp en sväng å hälsar på honom. Kanske nån vill hänga på å ta en shopping på IKEA?

Läste om babysim tidigare... vi ska gå fortsättningskursen som börjar den 1 april!!

Nu verkar hon somnat om så jag ska lägga mig en liten stund till.

• ekin

Åh, det är nåt fel på mig. Siri vaknade kring 01 men somnade sen. Men jag låg vaken i mer än 2 timmar, jag kunde inte sova. Sen vaknade hon 07.30 och man måste kliva upp. Jag låg och tänkte på alla spanska ord igår som jag slagit upp - helt galet.

Vi ska åka och kika på en lägenhet idag för skojs skull. Vi har väl inte tänkt nåt mer, mer än att vi är leds på att bara hyra jämt.

fridac: jag hade tittat på eran tidigare, den är ju jättefin, men vi hade inte tänkt röbäck....

Malinski: vad kul att "skalet" är uppe, såg även eran lägenhet.

Nu lyssnar vi på barnmusik igen, det är liksom den nya morgonrutinen när Siri ätit frukost. hihi

• Li 81

Oj oj oj, vad mycket det var att läsa här, jätteroligt. Nu ska jag också ta och skriva lite när Emmy sussar så sött.

Nu har Emmy börjar sova lite bättre på nätterna, hon somnar kring 11, 12 och sover tills morgon. Hon vill ha mat varannan, var tredje timme. Men så fort hon ätit så somnar hon om, hon är så duktig . Fattar inte att hon snart är tre veckor, känns som igår man låg och krystade

Ja det blir spännande och se hur kroppen kommer att återhämta sig efter grav. Jag gick upp ungefär 22 kilo, just nu har jag ungefär 8-9 kilo kvar tills min vikt som jag hade innan jag blev gravid. Men det blir härligt i vår och få vara ute och promenera bort lite kilon Boobisarna hoppas jag och längtar tills dom blir mindre, tror jag har G på kupan nu.

Jag och Emmy var ute och promenerade idag, usch vad jobbigt det var. Man har verkligen ingen kondis

Här i Täfteå har vi varit sjuk, först var det jag som åkte på något sorts magsjuka. Klarade mig dock från att spy. Och igår fick Jonas 39 graders feber.
    I tisdags var vi och tog BB-bilden på Sandros, så vi kommer i tidningen nästa vecka.

Ekin: Vad spännande att ni tittar på lägenheter, du får berätta hur det gick för er. Är det Ersboda ni kikar mest på?

Annala: Jag skickar lite styrkekramar till dig, man behöver verkligen inget sånt, helst när man är gravid.

Malinski: Är det radhus eller friliggande villa ni flyttar till?

Sittak: Hur går det för dig, hoppas du får fortsätta att må bra?

• ekin

Li: Ja, det finns inte så jättemånga 4:or ute, de flesta är väl på Ersboda. Alla lägenheter som vi kikat på är ju i behov av lite (mycket) renovering så då är det bra om de är lite billigare. Vill helst inte betala i miljon för bostadsrätt just nu.
    Men vi känner oss redo att flytta och vi kan tänka oss att bo så länge Siri går på dagis, sen vill man nog stadga sig med hus.
    Vi får väl komma nästa vecka till er som sagt, men vi ses väl hos B på sön?!

• AnnaMa

Hej hej!
    Vad ni har skrivit dag. Har hunnit prata med Miia i tel. och läst det ni skrivit. Miia är ju min frissa, och jag är sååå less på mitt hår, så jag tänkte få hjälp med att slinga och klippa håret lite. På lördag ska jag på återträff med "bengan-gruppen", en ledarskapsgrupp som jag var med i under åk 7-9, så vi ska väl se bilder från Mallis resan och umgås, ska bli himla trevligt. Men jag vill känna mig fin, så jag ringde min snälla syster och bad om en "tid" i morrn, så vi får se om det blir av. Visst har jag bra framförhållning, haha!

Idag var det rätt skönt att jobba, för jag vickade idag. Vi var bara tre st, och min llu är ju i stockholm, så det var lungt och skönt. Samma sak i morgon, det är mycket roligare nu, utan henne och mer ansvar, det är som det ska. Ska sätta mig och utvärdera dagen snart, för jag har guldfisk minne nu, och hon lär ju vilja veta på måndag hur jag tyckte att det gick, etc.

Miia, ska bli spännande och höra hur ni resonerade om lägenheten. Sen om ni bor nära oss, så kan vi promenera, och behöver du så får du låna min bil, haha *blink blink*. Skulle vara trevligt med lite sällskap på denna sida av stan.
    Och Lina, tack tack. Känns skönt att man får klaga av sig här, även fast jag klagade mycket, så känns det faktiskt mycket bättre.

• Sittak

Hejsan igen!

Va kul att både du Miia och Anna ska flytta till Ersboda, osså att Anna (princess04) redan bor där! Kanske man får hänga på på promenaderna?=)

Vi kommer nog vänta lite innan det är dags att börja kolla på objekt därute. Troligtvis i sommar/höst. Jag vill ha fast anställning innan vi lånar pengar.

Li81: Gud så mysigt att ni har ert lilla "gryn" nu. Det vore jättekul att komma och hälsa på er någon dag/kväll när ni har tid och ork. Vi är så nyfikna på lilla Emmy.

Själv så mår jag fortfarande helt ok, magen börjar bli som en boll, och vi var på Ultraljud i tisdags...helt otroligt vilken känsla att få se bebisen. Han/hon vinkade till oss med sin lilla hand. Vi ska dit på torsdag igen, jag hade missat att man inte skulle kissa innan, så fostret låg så långt ner att de inte kunde se alla kamrarna i hjärtat.
    Men det är ju inte mig emot att få komma en gång till=)...allt som de såg verkade iaf normalt, så det kändes skönt.

Ska ni se melodifestivalen i helgen?

• AnnaMa

Kattis: Vi bor ju redan på ersboda, men vi söker en 3:a eftersom att vår 2:a känns liten. Men det kunde ju inte du veta, hihi.

Nu ska vi iväg och äta, och sen till några kompisar och se MoDo-Timrå... men ni får ha en trevlig kväll.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2