• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Li 81

Hej hej.

Vilken härlig dag, har varit ute och promenerat och sen satt jag i solen ett tag medans Emmy sov i vagnen. Jonas är på Skoter SM på nolia så det är en riktig tjejdag i dag.

Princess: Vi kommer till Bella på söndag så då syns vi då

Måste få skryta om lillskruttan. Hon sov mellan 12 och klockan 7 i morse. Och jag ammade henne bara en gång klockan 4. Sen efter amningen klockan 7 sov hon till klockan halv tio. Idag känner man sig verkligen utvilad.

Ikväll blir det melodifestivalen, jag tror att Perelli eller Bengtzing tar hem det ikväll.

Trevlig helg allihopa.

• AnnaMa

Hej hej!
    Jag har just kommit hem, har varit och jobbat idag. Är dock ordentligt mör i fötterna, så jag ska ta ett fotbad snart. Om två timmar ska jag börja röra på mig. Vi ska ha återträff med min gamla ledarskapsgrupp sedan högstadiet, så jag ska iväg till en av tjejerna först, och sedan ska vi till väst på stan. Ska bli trevligt att träffas, kolla gamla foton och blir uppdaterade på varandras liv. Vet inte om alla kommer, men vi var 13st, om jag inte minns helt fel.

Jo, igår var vi hos Miia, Micke & Siri. Miia fixade till mitt hår, så nu är jag supersnygg, haha. Fick slingor och klippning. Jag är jättenöjd, det är dock ingen som kommenterat det än, inte ens kolloegorna...

Nä, ska vila lite nu, och sen ta nya tag för ikväll. får se hur länge jag orkar umgås, är ju sugen på att se melodifestivalen juh! Ha en trelig kväll tjejer!

• princess04

Kattis: Det är bara fint med oss. Jobbet går bra men det är verkligen full upp då vi båda jobbar 70% och delar på föräldrarledigheten. På ett sätt kommer det nog kännas bättre till hösten om jag får fortsätta och ALice går på dagis. Då kan man fokusera mer på jobbet när man är där och på Alice när jag kommer hem...
    Ja, hon knatar på för fullt. Det är så himla roligt samtidigt som vi har fullt upp .
    Hörde av Gurra att det blir ett ul till. Tokigt att du glömde att man inte skulle kissa hihi, men det är ju aldrig fel att se lillbebben en gång till

Vi ska med se på melodifestivalen ikväll. Johan ska ut med jobbet så jag har bjudit hit svärisarna på middag. Är för social av mig för att sitta själv och se finalen . Godis och trevligt sällskap ska det vara!
    Tror att Perelli tar hem det men jag håller faktiskt på Sanna. Hennes låt gav mig rysningar.

Ha en trevlig lördagskväll mina vänner!
    många kramar

• Sittak

Princess04: Haha ja jag glömde den detaljen att man skulle hålla sig några timmar innan. Men inte mig emot att få komma igen. Bebisen låg även med näsan nedåt i magen så de foton vi fick köpa är på ryggen av den. Förhoppningsvis har den vänt sig till på torsdag då vi ska dit. Det vore ju så himla mysigt att få se den i profil med lilla näsan.
    Hoppas ni får en trevlig lördagskväll med melodifestivalmys.

Li81: Det hade varit jättekul att komma och se melodifestivalen hos er, men jag hade redan hunnit bestämma med några kompisar, och gurra ska på fest.
    Ha en riktigt bra TV-titt så ses vi imorgon. Det ska bli så kul att få se lilla Emmy, men självklart även att träffa er!=)

• princess04

Igår fick jag sova ändå till tjugo över åtta och det kallar jag SOVMORGON! Tänk hur man ändras. Innan Alice kom skulle jag aldrig drömma att gå upp så tidigt en lördagsmorgon...Nu är det lyx...

Idag var det ingen lyx. Kvart i sex väcks jag av en glad liten tjej som står och hoppar i sängen och vill upp och leka. Eftersom J var dyngrak i natt vid halv fyra så finns det inga alternativ. Det är bara att gå upp, slå på kaffebryggaren, sätta på tvn och hoppas på att "teletubbies" snart kommer...
    Ja, så kan en morgon med en ettåring se ut. Tidig, såå tidig, men alldeles underbar .

Nu skiner solen iaf och jag är på bra humör trots att Sanna inte vann igår.

Ha en bra dag tjejer!

• ekin

Hej. Tack för en trevlig dag hos Bella idag, jag är rätt trött efter lördage. Vi var ju hos Li och kom hem 01.30, sen upp kl 07.30. Micke har ont i magen nu, hoppas han inte är magsjuk, han ligger i sängen och tar igen sig. (Kan ju vara bakis med, men tror inte det)

Sedan fick jag ett samtal om jobbet idag. Från början var det maj-sept ungefär. Men nu ska det vara från April - ? 7, 8 mån. Jag ska prata med chefen i morgon, och det verkar som om jag har 2 v kvar på föräldraledigheten om det blir som det är tänkt. HJÄLP!!!! Jag är i chocktillståd just nu.
    Syrran kommer att vara med Siri i april isf. Sen får vi se. Vi hörs brudar. Kram M

• princess04

Men vad roligt Miia grattis. Var det det jobbet du pratade om tidigare? Är så glad för din skull.
    KRAM

• ekin

Tack. jo, det är samma. Men jag blev genast så nervös... allt är ju helt nytt, men spännande så klart.
    Micke är på toa och spyr nu, han är nog magsjuk, hoppas att han inte smittade nån idag....

• princess04

Miia:Det kommer att gå bra ska du se. Du är ju så duktig. Men jag förstår att du är nervös. Det brukar jag också vara innan jag ska börja ett nytt jobb
    Hoppas Micke kryar på sig snabbt, magsjuka är inge kul.Jag som satt och sa att jag aldrig får magsjuka. Ni ska se att bara för att jag sa det så ligger jag väl på toan inat..:_(

Tänkte höra om det är någon som vill hitta på ngt i morgon?? jag är ju som bekant ledig på måndagar och träffas gärna. Fika? öf på teg? vad som helst??

• ekin

Jag ska till sjukgymnasten på morgonen och brukar vara rätt mör efter, så jag vill inte lova nåt, men annars hör jag av mig.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2