• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Sittak

Annala: Aha ja det hade jag ingen koll på =)

• ajerf

hej!!

Kul med värsta aktiviteten här. verkar som att alla flyttar till erboda....hihi. vi blir nog kvar på teg ett tag, sen blir det kanske östteg eller brännland. men man vet aldrig.

hur står det till med er alla?

Annala: hur går det med allt, hoppas verkigen det börjar bli bättre med handledaren, verkar knepigt. hur är det med magen då?

li: längtar till att få träffa lilla emmy, vi får ses någon gång nästa vecka, jobbar bara onsdag. men på söndag ses vi ju hos bella.

ekin: tisdag låter alldeles utmärkt för en förbrännande promenad.

sittak: hur går det med jobbet och allt? funkar det att jobba heltid, ska du jobba fram till slutet?

Freja jobbar på med sina tänder och nu har vi börjat ge henne välling, oj så gott hon tycker det är. Det känns som bra att veta att den funkar, har ju som tänkt att sliuta med amningen snart.

Ha det bra alla!!!

• Malinski

Hejsan.. Sitter å skriver mendans min sambo pustar å stönar bedvid, magsjuka är ja rädd! Även Eddie har det tror ja då allt han äter rinner rakt ut i blöjan:( Mina stackars killar.. Väntar bara på att ja själv ska börja må illa oxå...

Li: Vi bygger ett litet fristående hus uppe på nya området på tomtebo..

Ekin: Vi vet redan 5 st som ska komma och titta på lägenheten, så vi hoppas;)

Nu ska ja ta hand om mina små!

Hug´s

• Li 81

Hej hej

Sittak: Ja det är bara att komma förbi när ni har möjlighet, vi är som hemmavid och myser på Visst är det häftigt med UL, det blir som mer verkligt då

Ajerf och Ekin: En dejt nästa vecka låter toppen, trevligt att träffa er och småttingarna.

Ekin: Vad spännande att titta på lägenhet, Jonas pratar just nu med Micke för en uppdatering

Vi ses hos Bella, bara jonas blir frisk, han hade39 graders feber igår. Men var det inte i morgon det var fika, eller har det blivit ändrat, eller har jag fått det om bakfoten?

trevlig kväll på er alla

• ekin

Li: På söndag blir det hos B. Men du hörde säkert, tror Micke förklarade. Ja, lägenheten var verkligen ingen hit. Kändes som en liten burk. Men han tipsade om en lägenhet i 2 plan, som vi ska boka visning på.

Min kompis Emma (som sjöng på Siris dop) harfått en pojke idag, 1 mån tidigt, 1800g och 45cm. Det kusliga är att det blev kejsarsnitt 14.54 och Siri är född 14.53 med snitt. Alla mår bra iaf. (Pemla heter hon på fl)

Imorgon blir det behandling av ryggen 10.30, sen går jag in till stan. Nån som ska dit? Sällskap är alltid trevligt.

• mariaochlinus

Godmorgon tjejer!!

Ser att ni pratat vikt en hel del... Med min tös gick jag upp 35kg, fr 55kg -ca 90kg!!
    Sen hann jag gå up och ner några svängar innan jag blev gravid med pojken 5 år senare, då gick jag upp ca 20 kg, fr 70kg-90kg!!! Å nu sista gången har jag hittills BARA lagt på mig 10 kg!!! Känns skönt!!!

Men nu sista gången hade jag ioförsig mer vikt från början... men jag är nöjd ändå!!
    Får hoppas att det mesta rinner av under ammningen och när man kan börja promenera igen, som läget är nu är jag i princip soff/säng liggande!! Kan knappt röra mig pga foglossning, vätska & ordentliga förvärkar som utlöses av minsta aktivitet!!!

Spännande för alla er som är och kollar på lägenheter/hus!! Minns så väl när vi var på jakt!!

Hur som haver, ha en bra dag!! Jag ska bara njuta idag av det faktum att det endast är 2 veckor idag tills mitt planerade snitt!!! Underbart!!!

Vecka 36!!
  • ekin

Maria: Jag kan tänka mig att du längtar lite efter att få promenera efter denna grav. pga sängläge. Det känns ju så befriande att kunna gå lite snabbare. Nu tog min länkning lite tid....

Jag minns att jag var så sugen på att få svettas under värsta gympasset när jag var som störst och som mest leds. Jag testade faktiskt bodyjam när jag var gravid, lite olika slags danser, men jag trodde att magen skulle ramla av av alla rörelser. hhiiiii, måste ha sett tokroligt ut.

Vad synd att det är sånt väder idag, jag som MÅSTE iväg. Annars hade jag lika gänra varit hemma.

• princess04

Lina: Vad fina ni var i tidningen! Ska bli roligt att se ert underverk på söndag, för visst kommer ni också till Bella?

Miia: Var ligger lägenheterna som ni är intresserade av? Är ni mest inne på östar och västra eller spelar det ingen roll?
    Tycker det vore jätteroligt om ni och Kattis och Gurra flyttar hit! Då kan vi ju träffas oftare :D

• Florro

Hoppas ni får en fin helg allihop!
    Jag och Lou har haft en riktig mysfredag med tacosmiddag, bad i badkar tillsammans och sen så satt vi och mös framför Let´s dance tills hon somnade i famnen nyss.

Sambon anordnar Snowboard SM ute i Vännäs nu i helgen så han har verkligen fullt upp, åker 6 på morgonen och kommer hem kl 24 så han är hyffsat trött:)
    Så vi är ensamma hela helgen..lite tråkigt men så kan det ju va ibland. Imorrn ska vi ut till backen och kolla på pappan som kör final i halfpipe..han är gammal landslagsåkare men det var ca 4 år sedan han slutade som professionell åkare så det känns riktigt kul att han får åka och tävla lite på brädan igen, han har nog saknat det.

Men ha som sagt en go helg. Nu ska jag återgå till Let´s Dance.

Kram!

• Sittak

Äntligen helg, gud så skönt! Man kan aldrig ledsna på sovmorgon.

ajerf: Jo det går ganska bra att jobba, men jag märker att mer och mer hänsyn måste tas till att jag är gravid. Det där med att lyfta och så. Det är ju så lätt att glömma bort sig och ta i för hårt. Men chefen är på mig och säger till när han tycker jag ska lugna mig=)
    Hur går allt för dig? trivs du med mammaledigheten?

princess04: Hur har du det? hur känns det att jobba igen? Jag hörde av Gustav att Alice är riktigt duktig på att gå, och knatar omkring som hon aldrig gjort annat.

Florro: Vilken mysig fredag=) det är sånt där jag längtar till att uppleva med våran lilla skrutt.

Ha en härlig lördag allesammans!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2