• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • ajerf

hejsan.

freja har också haft magsjukan inatt, spytt som bara den och överallt, nu har hon inte kräkts sedan inatt och äter lite. man blir helt slut, hoppas man slipper den själv bara. det verkar ialla fall som den är kort men intensiv.

nu ska vi vila ett tag tror jag.

• Li 81

Usch vad tråkigt med magsjuka, hoppas ni alla kryar på er fort.

Ekin: Gratulerar än en gång till jobbet, vet du vad du kommer att få för arbetsuppgifter.

Nu är det vårfint på Motorbåtsvägen i alla fall, fick ett ryck igår och bytte till vårgardiner och lite nya ljus och sånt. Härligt att få in lite färg, var så less på det som satt uppe så...

Annars är det nog ganska lugnt, har haft en bra natt, Emmy har sovit bra. Mot för igår då blev det inte så många timmars sömn, man uppskattar verkligen dom nätter som hon sover bra måste jag säga.

Ha en bra dag allihopa

• ekin

Li: Vad kul att göra vårfint.

Li 81 skrev 2008-03-18 13:47:36 följande:
    [citat]
    Ekin: Gratulerar än en gång till jobbet, vet du vad du kommer att få för arbetsuppgifter.

Tack så mycket. Ja, uppgifterna består i att ta beslut om ansökningarna till studier i sverige, kolla att uppgifter stämmer på ambassader, skolor etc, lät lite komplicerat, men man lär sig. En massa pappersarbete. Arbetslaget verkar jättebra, alla var kring 30 och verkade trevliga efter en kort visit.

Nu har jag vilat en stund, skönt, men nu väntar lite studier...

Krya på er alla sjuka.

• Malinski

Åh denna magsjuka... Eddie har fortfarande diarre å spyr efter en vecka.. Funderar om man måste fara å kolla upp honom!?

Grattis till jobbet Ekin.. låter skoj ju!

Krya på alla sjuka barn!

Kanske blir budgivning på torsdag på vår lägenhet.. hoppas!!!

Hugs

• princess04

Grattis igen Miia. Låter som ett toppenjobb ju! Sen är det ju alltid bra att "få in foten". Det leder säkert vidare på något sätt.

Alice är helt slut. Just nu ligger hon och sover. Hoppas hon blir frisk snart. Själv känner jag mig också helt utmattad. Vet itne om det är ngt på g eller om jag bara inbillar mig??

Malin: Det låter väldigt länge att ha magsjuka. Jag skulle nog ringa till sjukvårdsupplysningen och höra vad de säger. De brukar vara bra att prata med. Det är ju så lätt att de små blir uttorkade....Hoppas verkligen att han kryar på sig snart"

• ekin

Tusen tack Anna. Siri sover nu och är rätt trött och grinig idag. Jag är lite kass i magen, men inte så farligt. Återigen ledsen om vi smittat er.

Malin: Tycker nog som Anna. Ring och kolla, själv ger jag Siri väntskeersättning eftersom jag inte ammar.
    Lycka till med försäljningen.

Längtar till i morgon då vi ska titta på lägenheten. Micke är verkligen peppad på flytt, ofta brukar jag vara den pådrivande...Kul.

• AnnaMa

Hej hej!
    Låter inge vidare med en massa magsjuka, tycker verkligen synd om er som drabbats på ett eller annat sätt. Själv har jag så ont i ryggen om kvällarna, sedan strålar det ut i armen och nacken, så jag har badat badkar. Det hjälpte en stund men nu kommer det tillbaka. Ska dock bara plugga en timma till, sen ska jag se på house och bara slappa i sängen.

Försökte få tag på fk idag. Efter många om och men fick jag tag i en kvinna, men hon sa att hon inte kunde hjälpa mig, och att alla handläggare på fp hade gått för dagen. Hon tog mitt nummer och lovade mig att de skulle ringa upp mig i morgon, skönt. Då slipper jag sitta i kö, men jag måste dock ha telefon med mig hela dagen. Är så nyfiken på vad jag kommer att få för fp!

Imorgon är det sista dagen på min praktik. Jag trodde aldrig att den dagen skulle komma. Kommer att sakna alla barnen, man blir verkligen fäst vid dem. Men det ska bli skönt att snart vara klar med studierna. Hinner vara ledig i en vecka, och sen har jag två dagar skola. Efter det ska jag få vara med Siri.

Nä, nu måste jag plugga, så slipper jag göra så mycket imorgon. Men ni får ha en trelig kväll.

• Sittak

Gomorron!

ekin: Grattis ännu en gång! Det låter som ett toppenroligt jobb som du fått. Schysst med lönesamtal också;)

Gurra har också magsjuka och ligger hemma, vilken epidemi det har varit. Hoppas man klarar sig inför påsken.

Dags för jobb igen...

Kram på er

• princess04

Ja, det var en jäkla epedimi. Nu "bor" Johan på toan...Jag får skippa iaf första lektionen för han kan ju inte ta hand om Alice därifrån.
    Det verkar ju iaf som vi tjejer är det starkare könet. Än så länge är det väl? bara barnen och karlarna som drabbats "peppar, peppar" (hoppas jag inte får äta upp det där)

Nu ska vi gå en tur till coop och köpa toapapper alice och jag. Det har nästan tagit slut under natten...

• ekin

Men det är ju helt otroligt, alla karlarna i magsjuka. Micke är tillbaka till jobbet idag, men han känner sig rätt mör efter dessa dagar. Jag hade ont i magen igår kväll och tänkte att nu är det min tur, men så blev det inte.

Nu måste här städas, har inte blivit så mycket gjort när man har tagit hand om två stycken.

Siri bara klättar på allt nu och gör väl illa sig lite då och då, inte så farligt, men hon blir ju lite ledsen. Igår ställde hon sig upp mot vagnen.

Krya på er alla sjuka...

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2