• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • AnnaMa
    Stroem: Man får gratulera!! Så himla roligt!

Sittak: Åkte ni till strandet nåt? Det var ju varmt, men mulet... Men snart kommer sommarvärmen! Har du förrästen fått beviljat hp?

Li 81: Hoppas ni hade det riktigt mysigt på hotellet. Är lite avis, hihi!

Här är det lungt. Jonna sover i vagnen på balkonen, Micke ser på fotboll och jag passar på att surfa lite. Jag och Jonna har varit på en kortare promenad på 30min, och sedan har jag dammsugit. Sov till och från till 13.30, men jag sov dåligt i natt eftersom att Jonna ville vara vaken. Så det blir en lugn kväll.
    Jo,upptäckte ett hål i skötväskan idag, irriterande, speciellt då jag beställt den på nätet. Så nu har jag mailat om reklamation, och bett dem ringa upp mig i morgon. Men då blir man ju utan skötväska några dagar, hmm... för se hur jag gör då.

Nä, ska väl börja med middagen och hoppas på att Jonna inte vaknar förrän efter jag har ätit. Hoppas ni får en trevlig kväll!
    Jonna 14/5 -08
  • princess04

Grattis igen Fia! Så roligt, men jag hade det allt på känn . Han har lite svårt att dölja saker din kära sambo. Sen är det ju inte såå smart att lägga till "Iam mum" på facebook om man vill hålla det hemligt haha . Ja, tänk när er bebis kommer då är Alice nästan två år, stora tjejen..Tiden bara försvinner..

Sittak: Jo, min blivande hade en toppendag igår. Men idag är han helt mörbultad. Han har blåmärken över hela kroppen stackarn och ont överallt. Men det är väl smällar man får ta, antar jag . Han verkar då otroligt nöjd med sexan. Och jag måste säga att jag är riktigt imponerad över killarnas planering och engagemang.
    Nu återstår det bara att se om hans blivande fru kommer få ngt liknande....Hjälp .

• Li 81

Hej Hej

Vilken härlig helg det har varit, middag och hotell på Plaza. Högst upp och utsikt över hela stan, jätte härligt!

Stroem: gratulerar än en gång och välkommen till tråden! Blir perfekt, då kan vi styra barnvagnarna tillsammans. Vi kommer bo nästan grannar

Vilken värme det har varit i dag, värsta sommaren.

Möhippa och svensexa, vad roligt det är. Man tänker tillbaka på sin egen

• Blipp

Hej!
    Det låter som att ni haft riktigt trevligt i det fina vädret i helgen. Det har jag också. Lite färg fick jag. I söndags var jag ut på en båttur på havet med dykklubben. Vi hann med 2 dyk. Tyvärr började jag med att tappa i bilnyckeln i vattnet medan jag höll på att lasta i grejerna i båten, så det blev att dyka ner och leta reda på den innan vi kom iväg. Tyvärr fungerade den inte sedan. Dumma elektronik! Tacka vet jag gamla bilar med vanliga nycklar utan larm. Min sambo fick skjuts med en kompis för att hämta bilen sedan med reservnyckeln.
    Väl ute på havet blev jag och en annan riktigt sjösjuka. Dyken gick bra ändå, förutom att jag höll på att frysa ihjäl och att vi inte hittade vraket vi skulle till! En riktig toppendag alltså! Haha, med fint väder var det i alla fall. Tror att jag väntar tills det blir lite varmare i vattnet till nästa gång!
    Imorgon åker Robert och Linn iväg till hennes farmor. Så jag blir ensam till på söndag. Jag ska jobba tills på torsdag då jag får semester, på kvällen ska jag på en disputationsfest. Resten av helgen blir rätt slapp antar jag. Härligt!

• DoryLane

Tack allihopa

Princess04: ja det va jue inte meningen att jag skulle hitta dig i samma grupp där, men jag hade fått den där typ i januari och nu blev jag lite nyfiken vad det va. har inte hittat nån funktion för den ännu men...om jag hade gått me då kanske det inte vart så misstänksamt men men det är jue inte nått dåligt som kommit ut så

Li81: ja det ska bli jätteroligt att styra vagnarna ihop...och så bra att ha nån nära så man kommer ut oftare. kan oftast va jobbigt när det är långt till dem man känner att packa in vagn och allt i bilen och så.

nu ska ni andra inte tro att jag inte vill gå me er utan tvärt om hoppas vi kan ta en vagnsafari alla som vill nästa vår lr nått(kan gå på vintern oxå :-P )

ska bli roligt att se hur det ska gå att gå med Tilda och barnvagnen. Hon har en tendens att attackera hjulen. hon gjorde det på min morbrors vagn och på fyrhjulingen. vet inte vad hon har mot dem..hon gör inte så mot bilar...ja d e mystiskt...

hoppas på att min trötthet har gått över nu. vaknade kl halv 6 imorse och va så pigg. låg och väntade tills johans klocka skulle ringa och han skulle på jobbet. han gnölade som ett barn när den ringde och han ville inte gå upp det va roligt...

nu är det andra gången jag skriver detta meddelande och hoppas på att det skickas denna gång...blev nått fel första gången och jag kom inte in på FL på typ en halvtimme...kryptiskt...

många kramar
    //Flodhästen....HAHA...

• princess04

Hej hopp!

Som de flest vet så är vi snart husägare!! Känns helt galet. Vi har hittat ett litet hus i Stöcke. Ett stort projekt innebär det då det är totalrenovering invändigt. Men det känns ändå så härligt. Tänk, ett eget hus som vi kan få precis som vi vill . Det är inte så stort, men vi får plats och har råd att göra annat än att bara bo!
    Idag har det besiktigats och fått beröm godkänt. Såklart så var det ju en del små skavanker eftersom det är byggt på 50-talet men besiktningsmannen sa att husen som byggdes då är mycket bättre och stabilare än de som har byggts på senare årtionden så det känns ju skönt. Nu gäller det bara att få sålt denna...

• Li 81

Usch jag har verkligen nerverna utanpå just nu. Vi var tvungna att åka med Emmy till akuten för hon fick svårt att andas och utslag. Provade att ge henne ersättning för att jag tycker att ibland har jag lite lite mjölk. Men hon hann bara få i sig några droppar och sedan blossade det upp utslag kring munnen och hon fick som kippa sig efter luft. Så ambulansen mötte upp oss på halva vägen. Så hon fick både syrgas och ånga, och allting såg bara bra ut när vi kom in. Hon skrek och skrek, det var så hemskt att se henne så ledsen. Så tydligen tål hon inte komjölk, som är ganska vanligt. Men det brukar inte bli så stark reaktion. Så nu har vi fått recept på ersättning som inte innehåller komjölk och sedan ska vi få träffa en dietist och senare i höst ska vi ta allergiprov på henne och se om det vuxit bort. Det brukar för det mesta växa bort, så det känns skönt. Och då brukar man köra på en mjölkfri diet tills dess. Vilken kväll, undra om jag kommer våga sova något i natt...

• DoryLane

men gud li81 inte roligt att höra. min syrra va mjölkallergiger när hon va liten men d blev inga utslag på henne. bara massa ont i magen och de trodde hon hade kolik.-/
    hoppas du får sova. hoppas d e ok att jag och jenny kommer en stund imorrn...kanske roligt att tänka på annat oxå.-/
    kram

• AnnaMa

Li 81: Men stackars Emmy! Skönt att det gick bra och att ni fick recept på annan ersättning. Hoppas du fått sova nåt i natt!

Vi ska få besök av prästen om en timma. Så det känns skönt att kunna planera lite närmare. Ska bara se till att Jonna får i sig lite mer mat och att jag kanske får duscha. Sedan på em tror jag att jag och Jonna ska ut i solen, eller hon i vagnen och jag i solen. Det är så fint väder, så man vill inte missa det. Hoppas ni andra får en bra dag!

Jonna 14/5 -08
  • AnnaMa

Då har dagen sprungit iväg. Skyndade mig i morse, ammade, bytte, klädde på och sedan hann jag en snabbdusch på 5min, för att amma igen.... satte på kaffekokaren, men prästen dök aldrig upp. Sedan fick jag inte tag i honom på tel, utan har lämnat meddelande på telefonsvarare och hoppas att han ringer upp. Hade jag vetat att han inte skulle komma hade jag kunnat ta sovmorgon. Så jag är lite irriterad, för imorgon ska vi iväg till sjunhuset, så ingen sovmorgon för oss då heller. Hmmm... aja, han har nog bara glömt bort oss, man är ju inte mer än mänsklig. Tror hur som helst att jag ska ta mig en liten eftermiddagslur, är lite trött då Jonna ville vara vaken i natt.

Jonna 14/5 -08
  • ajerf

hejsan alla!!

Var så länge sedan jag skrev, passar på ny när freja sover inne i vagnen. sååå varmt det är idag.

Grattis fiia!!!Välkommen till klubben, hoppas allt är bra med dig.

Li: Usch vad hemskt, hoppas det känns bättre nu, lät obehagligt.

Annala: Jonna växer så det knakar antar jag. vi får se henne snart kanske.

Grattis Anna till erat hus, nu är nu på "rätt" sida av stan.

Kram på er alla!!

• DoryLane

tack ajerf. jo d e bara fin. mår mindre dåligt nu och är inte så himla trött nu heller. känns dock som att nått e fel. är jue vara i 9:e ju...då ska man ju bara sova och må dåligt (vad man läst )

har köpt ett nytt tangentbord nu eftersom jag klantade mig och spillde typ ett fullt glas (ja d va nog proppfullt för jag hade nyss fyllt upp det) pepsi över det. gick inte så bra att skiva meddelanden och så stängde datorn av sig ibland när man tryckte en viss bokstav...men men...så kan d gå :-P

tack för igår li81...himla trevligt...fick jue en bränna oxå...haha...alldeles röd idag oxå...haha...tur att jag jobbade idag på dagen...

längtar till imorrn...kanske en svalare dag med bara runt 20grader varmt kanske...inte 32 som idag...haha

kramen på er

• princess04

Men fy Lina vad jobbigt! Hoppas att hon mår bättre nu.

Stroem: Ingen graviditet är den andra lik. Inget är fel bara för att man inte mår som man "ska". Vet hur paranoid man kan bli. Men du ska se att det kommer att gå bra. Njut av att du mår bra och att du har ett litet mirakel i din mage .

Vi är väl några stycken som ska till Gammlia i morgon? Ska bli kul att träffas.
    Själv sitter jag här och smuttar på lite vitt vin. Otroligt gott! Kan behövas efter en varm dag som denna.

Vi hade sommarlunch med jobbet idag i Skeppsvik. Det var otroligt härligt. Vädret var verkligen perfekt! Fick en jättefin överraskning av mina kollegor. De hade köpt sex jättefina vinglas till mig (och johan) i bröllopspresent. Snacka om att jag blev förvånad och överväldigad! Ja, snart är det bara en månad kvar. Det är svårt att förstå...

Ha det bra mina fina vänner KRAM

• AnnaMa

Hej hej!
    Passar på att surfa medan Micke byter på Jonna, hon har nyss ätit så jag tycker att hon ska klara sig en stund på det. Vi har varit på sjukhuset idag och badat och sedan gjorde vi UL på hennes höfter. De ligger rätt i skenan, och nu återstår endast 3 veckor och 3 dagar tills vi får ta bort skenan, tiden går ju rätt fort. Efter sjukhuset åkte vi till revet, så jag och Jonna gick på promenad med Siri och mamma, och senare kom Miia och Micke. Kom hem från en liten stund sedan, har ätit middag och myst. Micke han har varit hemma och faktiskt visat upp saaben för en spekulant, förhoppningsvis får vi saaben såld snart.

Jo, imorgon har de lovat underbart väder, inte lika varmt som idag, men det är helt okej. Även vi ska på gamlia, och det ska bli riktigt trevligt att umgås lite! Vi blir nog några stycken, och det blir nog himla trevligt tror jag!

Nä, nu ska jag surfa lite till och sen se lite tv innan jag ska försöka sova. I natt får Micke ta blöjbytena så jag hinner sova lite, hehe.

Jonna 14/5 -08
  • DoryLane

åhhh va kul att ni kommer oxå Annala...ska bli roligt att få kika på lilla Jonna.

kramen

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2