• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Blipp

Vintersol80: På IFK Umeås hemsida finns info om boxercise. Det är de som håller i det. Tyckte jag såg att ett terminskort kostar 600kr. Robert har jobbat som tränare där och tyckte att det var ett bra ställe. Jättejobbig träning, men det är kul!

• AnnaMa

Hej!
    Ska snart sova, men jag måste ju bara berätta om bilen. Den är sååå fin, inte en enda rostfläck, och verkligen i prima skick. Så skönt att vi har en kombi nu. Ska bara fixa ljuddämparen på saaben och sedan tvätta och städa den, sedan ska vi försöka sälja. Men jag är nöjd.
    Grannen ringde dock på dörren och sa att någon hade kört in i vår nya bil, blev lite kall, men han skojades bara, jag kontrade med "oj, nu gick vattnet" haha... ja, kul men roliga grannar, eller hur?! haha... vi hade pratat med honom just innan vi åkte iväg för att köpa bilen, så han visste att det skulle stå en nybil på parkeringen!

Nä, nu ska jag sova, det har varit en låååång dag.
    God natt på er allihopa!

• princess04

Annala: Vad roligt med en ny bil! är verkligen avundssjuk! Vår bil är en jäkla skitbil. Vi köpte ju den när jag precis testat positivt för vi ville ha en combi. Men med facit i hand skulle vi haft lite mer tålamod och inte valt första bästa.
    Jag var och besiktade den häromdagen och tror ni den gick igenom?? Nej, såklart inte! Så nu får Johan det jätteroligt när han ska fixa till det och vi som har såå god ekonomi just nu spenderar gärna lite extra på vår bil - NOT!!
    Bil är bara ett nödvändigt ont!

Ha en bra dag tjejer!

• AnnaMa

Princess04: Det är verklige inte kul att ut pengar på en bil, på renovering och sånt, det är förlorade pengar, sorligt nog. Vi är rätt panka vi med, köpte en tredje bil, och lensade mitt sparkonto, plus att vi fick låna lite av pappa. Men det ordnar sig då vi sålt saaben, men man vet aldrig hur lång tid det tar. Så vi får snåla denna månad, för nästa månad har jag knappt någon inkomst och ja, sånt är livet, vi får pussla, men det löser sig nog. Är jättenöjd med bilen, pappa är verkligen en klippa som hjälpt oss, började få lite panik över att inte ha en kombi då bf närmar sig... men nu är det löst, hihi.

kl 8.00 ska Maria (mariaochlinus) snittas om det inte kommer något akut emellan. Hon skulle ringa sen, så jag kommer att rapportera er senare. Sen om någon dag får vi väl träffa underverket, Micke ska ju vara gudfar till den lilla. Själv ska jag äta frukost och sen iväg på min allra sista skoldag. När jag kommer hem ska jag börja med papper, examensansökan och alfa-kassa ersättning, samt att jag ska ringa till fk, för de har inte ringt upp mig ang. sgi och det har gått 1,5vecka sedan de lovade att ringa mig, så jag börjar bli lite bitter.

Men ni får ha en underbar dag, vädret är strålande, så njut av den om ni får möjlighet!

• myrica

hej nu var det alldeles förlängesen ja skrev här, missat massor för här skrivs det för fulllt kul!Grattis florro till förlovningen, så hiskelit mysigt och alla som ska gifta er snart!så underbart mysigt!Ekin: grattis till lönen, så skönt!Annala: va skönt me en nybil!
    Lomme och malinski tack för igår!Jätte kul å ses!
    Med oss är det bara fint, påsken firade vi hos mormor och morfar i Ötå, tv var avstängd i 1 vecka och vi var bara ute hela dagarna, verkligen avkoppling Men innan påsk så hade vi all a magsjuka, och efter det började William matvägra..så det tog nästan 2 veckor innan han åt som vanligt igen. Gissa om man var orolig. Hoppas att vi aldrig råkar ut för magsjuka igen...Men nu måste ja kila men hoppas alla får en riktigt fin helg!Kram på er!

• AnnaMa

Hej!
    Nu ska jag rapportera från Maria.
    Maria och Linus fick en son, Vidar, kl 9.20 i morse. Ryggbedövningen tog inte, så Maria fick sövas. Sövningen resulterade i att Vidar fick andningssvårigheter så nu ligger han på barn 4. Han föddes 37+4, vägde 4284g och var 53cm lång. Han får komma till Maria och Linus på BB antingen idag eller imorgon.

• AnnaMa

Hej!
    Informationen jag hade nytt kom från ett sms, nu har jag pratat med Maria. Det gick bra med sövningen, hon vaknade upp en timma senare, och två timmar senare var hon klar i huvudet med. På barn 4 hade de fotat lilla Vidar så att hon fick se honom då hon vaknade. På eftermiddagen fick hon träffa honom och hon ska få träffa honom ikväll med.

• princess04

grattis till lillkillen Maria. Fast så liten var han ju inte . Tänk om du gått tiden ut då hade han nog blivit en liten bjässe . Hoppas ni snart får ha honom hos er! Vet hur jobbigt det är att liggga på bb utan barn..

• ekin

Grattis till pojken maria!!!

Vi har nog snart en ny lägenhet!!! Vi pratade med mäklaren och nuvarande kunde flytta om 3,5 månad. Nu ska vi ta dit en besiktningsman på torsdag och sen blir det nog affär, då är det dax att säga upp lägenheten, ska bli sååå skönt att få bo större.

Trevlig helg alla.

• Vintersol80

hihi marias lillkille är tyngre än min dotter på 6veckor grattis iaf!!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2