• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • AnnaMa

Hej!
    Har varit iväg hela dagen... blev klar hos bm vis 9, så jag åkte till Miia och sedan hade vi sällskap till stan medan vi gjorde ärenden. Sen åkte vi hem till dem, och ja, jag blev där tills nu i princip, mycket trevligt, tack!
    Jag hörde med bm om krotison, hon kollade upp i fass. Den ena fick jag inte använda, men däremot den andra, så det var ju bra att jag frågade. Nu ska jag bara använda den mildare av dem, och hoppas att den lindrar tillräckligt när det behövs. Annars så hade sf-måttet vuxit med 1cm, så inget tillväxt-UL för vår det.

• Li 81

Hej hej

Idag har jag inte gjort så mycket, så tråkigt väder. Eller jag sitter och letar bostad då vi har vårt hus ute för försäljning. Så är det någon som har något tips så får ni jätte gärna höra av er, vi är öppen för det mesta. Vi har bara lite svårt att bestämma oss vad vi ska satsa på. Det är klurigt när man är van vid hus och vid utrymmet, vi trivs jättebra med huset men inte riktigt med Täfteå.

Annars är det nog lugnt, Jag och Jonas firar att vi har varit tillsammans 7 år i dag, guuu vad tiden går fort.

ha en bra dag

• Sittak

Hej!

Nu har vi lagt bud på lyan ute på ersboda. Det är en till som är med och budar så det känns pirrigt. Innan veckan är slut får vi nog veta hur det blir.
    Vi lyckades ikväll även hitta en säng till bebisen på blocket för 300:- ett riktigt klipp!

Tack förresten för igår princess och ekin. Det var roligt att träffa er!

ekin: lycka till på jobbet imorrn!!

• ekin

Ja, som sagt, sista kvällen innan jobbet börjar. Jag är rikigt trött och hoppas på att få sova en bra natt.

Sittak: Tack. Guud vad spännande med bud, lycka till där.

Li: Just det, vi firar ju också idag, hade jag helt glömt bort. Det har ju varit lite annat på tapeten

Jag skriver lite imorgon om första dagen på jobbet... om jag orkar

God kväll på er.

• AnnaMa

Hej!
    Är just hemkommen från förlossningen, ska snart äta lite och sen sova. Fick täta och onda sammandragningar, så det slutade med att jag fick tillbringa 4,5h på förlossningen. Men det var jättetrevlig personal, och vi fick ett rum med tv de sista 2 timmarna, så det var helt okej. Ville dock bara hem. Det var tal om att jag skulle stanna över natten, men tack och lov så blev det inte så. Nu ska jag ta det lungt och inte städa så mycket, och absolut inte flytta saker.
    Nä, mat och sen sömn. Natti på er tjejer!

• Malinski

Ojoj vad det händer saker här! Har själv så mycket att stå i så hinner knappt vara på nätet.

Ekin: Grattis till lägenheten!!! Ni kommer åt rätt håll i alla fall! Men man blir lite ensam ute på tomtebo.. hihi...

Sittak: Hoppas ni får den!

Anala: Nu tar du det lugnt!!!

Prinsess: Attans med bilen..

Vi verkar i alla fall inte ha lika tur med lägenheten som Frida.. Massor har varit och sett den å alla tycker den är sååå fin, men vad hjälper det när ingen köper den!? Nu har vi en kille som har möte med sin bank på onsdag och får han lån så köper han den. Hoppas.. Vi skulle behövt budgivning då vi behöver varje krona till vårt dyra hus... Men men.. +-0 får duga i detta läge!

Underbart att Helena & Maja flyttat hem.
    Å myrica, är så glad att få leka med er så mycket:)
    Bella, vi ses idag eller imorgon..

Hoppas vi alla kan ses snart!
    Kramar

• Sittak

Hej

Annala: Ja nu vilar du tills det är dags att kläcka på riktigt.

ekin: Hur var första dagen på jobbet?

Vi fick inte lägenheten, vi budade 170 000 och tjejen som fick den gav 175 000. Men allt verkar då ha en mening, i all villervalla har vi glömt att Gustav kanske ska plugga efter pappaledigheten. Vilket troligtvis gör att vi får lite sämre ekonomi. Så nu blir det nog att vi hittar en hyresrätt istället. Vi har skicka intresseanmälan till en 4 :a på ersboa iaf, får hoppas på bättre lycka med den.

Nu ska jag ta och måla spjälsängen som vi köpte igår.

Och jag håller med Malinski: Kanske det är dags att boka en träff med allesammans

Ha en trevlig kväll!

• ekin

Hej.

Ja, då var första dagen avklarad. Jag har läst en massa papper idag, fått lite personalinformation och så. Var rätt trött efter lunch när jag satt och läste en massa lagar ...
    Sen har jag fått ett schema för 2 veckor där jag ska lära mig allt. I morgon ska jag vara på mottagningen på fm, kul att få lite mer action. Em så kommer GeneralDirektören och media dit så jag vet inte vad som händer då...

Siri har haft en bra dag, hon såg inte ut att ha saknat mig alls, hon ville bara busa med moster Anna Tusen tack!!!

Fick gå lite tidigare eftersom det inte fanns mer att göra så jag har hunnit ta en promenad med Siri och Falcon och lagat mat. Jag jobbar annars 08-16.27 med 30 min lunch - men jag har flex för långlunch och dyl!!!
    Visst kan vi luncha nån gång på ersboda!!!

Dagen är inte slut för det. Snart ska jag sätta mig med hemtentan, sen ska jag nog fota Siri efter hon och Micke badat och göra små fina tavlor på lilla donnan.

Ha en trevlig kväll. Kikar nog in senare.

• AnnaMa

Hej hej!
    Har haft en bra dag med Siri, vi har hunnit med en massa, och jag passade på att sova 30 min då hon sov, skönt. Hon är verkligen lätt ta hand om, hon är självständig i sin lek, och hon busar på. Inte en enda tår och inte ens gnällig var hon, så en riktigt bra första dag.

När jag kom hem hade Micke lagat mat. Sedan sa han åt mig att vila en stund på soffan, det gjorde jag. Han stannade till och med hemma ikväll för min skull, annars är han borta varje tisdag på bridge, men han stannade hemma för att jag bad honom. Jag tar det lugnare då han är hemma. Så jag har badat badkar och sorterat papper. Skönt med lugn och ro, och en sambo som tar hand om en.

Hoppas även ni haft en bra dag!

• Fridac

Annala- Vad bra att du vilar dej, så bebisen inte kommer ut förtidigt :) men det är ju iaf skönt att veta att OM bebisen tänker komma ut tidigare, så är den såpass stor nu att det inte är nån fara. Hade själv mkt onda värkar och fick bricanylsprutor två ggr för att förlossningen var på g, det är inte kul. Det är ju en stress i sig när sammandragningarna börjar avlösa varann....

sittak- När är du beräknad?

Nu ska jag hoppa i säng, börjar bli riktigt förkyld. Känner mig som 80 år  i kroppen.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2