• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Fridac

Jodå, badbaljan gillar hon, har dock bara en stor kastrull och en kass spis, så jag får det aldrig varmt,. (hon hatar kallt vatten) men vi kommer rätt långt med tvättservetter också :)

• princess04

Florro: Jo, jag har också hört att man kan skicka in bilder på hur man vill att klänningen ska se ut och sen syr de upp den. Det är ju en chansning, men jag tänkte som så, att 1800 är ju inte såå mkt pengar när det handlar om en brudklänning..I värsta fall får man väl sy till den lite..Tror även att jag kan få ut minst det jag betalar för den om jag vill sälja den sen..

Vi har väl ingen direkt budget. Känns nästan lite pinsamt, som om jag är en bortskämd tjej, men mina föräldrar står nästan för hela kalaset. Dock, ska vi försöka hjälpa till så gott vi kan och försöka spara in där vi kan. Om vi själva skulle betala så tror jag nog inte vi hade haft råd eftersom det blir ett ganska stort bröllop i min hemstad Men det är klart, man kan ju faktsiskt spara in och göra mkt själv...
    Jag har kompisar som är duktig på mkt . En frisör, en makeupartist, en "bröllopsplanerare", mm och det är ju verkligen guld värt.

Ringar har vi med tittat på lite. Jag vill ha en enkel i vitt guld eftersom min förlovningsring också går i vitt.

• princess04

Välkommen till tråden Blipp förresten

Florro: Glömde ju svara på frågan när vi ska gifta oss. Den 19:e juli smäller det i Madesjö kyrka i Nybro.
    Har du några tankar på när och var?

• lomme

Florro: En till som gifter sig i sommmar!! 5Juli i Skellefteå. Vi har bestämt att det viktigaste är att det blir en trevlig dag som vi kommer att minnas. Det är inte viktigast  med massa dyra tillbehör... så det blir kuvertavgift för gäster, troligtvis en beg. klänning. Har kompisar som hjälper till med hår, smink och foto till ett snällt pris! Men vi har ingen budget utan bara tanken att det inte ska dra i väg så mycket. Jag vill oxå ha vitt guld, då min förlovningsring är i vitt. Men visst...såhär efter ett år så är den ganska dassig. Bra tips Annala om att man kan lämna in den.

Malinski: Tack för igår! Härligt att se er igen. Lycka till idag!!! Drömde inatt att de gick vägen. Hoppas hoppas!

• Vintersol80

Åh ni verkar ha kul! Och jag skulle som Blipp också gärna vara med!

blir 28 nu i april och har en dotter på 2år som heter Luna och en som är 5.5vecka nu vid namn Alba. Bor utanför Vännäs. Flyttade upp från stockholm för snart 2,5år sen.

• mariaochlinus
    Vintersol80: 

Va kul med ett bekant ansikte... Jag är oxå väldigt ny här i tråden!!
    Amanda 001113, Lucas 051010, Bebis kommer 28 Mars med planerat snitt!!
  • AnnaMa

Pappa var just och kollade e bil åt oss,
    och i morgon ska vi åka och hämta den.
    Sååå kul, äntligen har vi en kombi,
    hihi, är bara så himla glad just nu.
    Bara ett problem, nu har vi tre bilar...

• Sittak

Välkomna Blipp och Vintersol80! =)

Jo tjejer, ni som har barn...jag har en fundering gällande kostnader för bebben. Jag och Gurra försöker komma fram till vad man behöver ha införskaffat till bebisen innan den föds. Och sen vilka utgifter som brukar komma vid första levnadsåret.

Det är ju så svårt att veta när man är "förstföderska".

Princess: Ni är varm välkomna nästa lördag=)

En liten fråga till...hur tusan får man till smileysarna som ni gör när ni skriver?

Kram på er!

• AnnaMa

Sittak: Här kommer smilysarna...

= : - )
    = ; - )
    = : - D
    = : - o
    = 8 - )
    = : - (
    = : - ?
    = : - [
    = : - p