• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Fridac

lomme- vi bor på skyttelvägen! Skulle va trevligt och gå ut och gå någon dag, dock jobbar jag ju 100% just nu, men 1 maj så återgår jag till min föräldraledighet och får lite tid till annat än att sova :) Tack för gratulationen! 

Idag kände jag bebisen sparka för första gången (tror mig känt tidigare, men nu var det två riktiga buffar) myyyysigt. 

ekin- ska kika på din blogg, tycker det är så kul med just inredning och sömnad! även om jag själv är kass på båda delarna...
    funderar på att sticka ett bebis-överkast till Thuva. Kan knappt sticka, men det hade varit ett bra tidsfördriv på kvällarna.

• Sittak

ekin: Grattis till jobbet!! Jag kanske sagt det tidigare men säger igen.*lätt dement*
    Vi ses förresten imorrn, jag och gurra kommer också ut till bella o nisse. Det ska blir kul att träffa er alla!

lomme: Välkommen tillbaka till Umeå!

annala: Hur långt är det kvar nu tills att bebisen beräknas komma? Det är bara väl bara några veckor kvar?

Idag har jag och Gurra köpt en barnvagn. Vi hittade en jättefräsch emmaljunga duo combi -04 på blocket för 3000:-
    Känns toppen att ha fixat!

• ekin

sittak: Jag tror du gratulerat, men tack igen. Ja, vi ses i morgon. Vad kul att ni har köpt vagn, det är ju superbra att shoppa på blocket.

Snart är det nog läggdags, Micke sover på soffan och jag slösurfar.

• AnnaMa

Sittak: På måndag är det 7v kvar till bf, och tiden kunde inte gå långsammare.

Har just kommit hem från grannen. Micke skulle bara dricka upp sin öl och sen komma hem, så vi får se när han dyker upp. Vi har haft det jättetrevligt, vi hade sällskap av en granne som är polis, gud vad mycket frågor vi ställt, haha, men det är verkligen intressant att höra. Tycker bara lite synd om honom, för det blir ju mycket jobbsnack, men han kanske är van, och kanske till och med tycker att det är trevligt att prata om det. Han sambo jobbade natt, så vi hade mycket trevligt.
    Jag är jättetrött, så jag hoppas att jag får sova lite längre i morgon bitti. Smärtan i ryggen och armen vägrar att ge sig, och fötterna sväller, inte kul.

Nä, nu ska jag sova.

• ekin

Idag har jag sovit uuut. Vaknade 9.30, vilken lyx. Men nu ska vi snart till Siri, det är så tomt och tyst hemma utan henne. Jag hade lite svårt att sova igår, igen, trots att jag var jättetrött. Vad är det med mig?

Nu är bordet färdigmålat, kunde ha blivit bättre finish på bordskivan, men man blir väl bättre med tiden, ska kanske lägga ett lager klarlack på senare. Men annars är jag nöjd. Kommer att lägga bilder i bloggen hela tiden för de som är intresserade.

Det ska bli en trevlig dag i ytterboda idag.

trevlig påskdag.

• mariaochlinus
    ekin:

Va kul med en likasinnad!!!  Jag har drömt om en vit matsal sen vi flyttade till huset, men maken har vart nöjd med de ärvda furumöblerna & de mörk mörkbruna från 70-talet... Men för några dagar sedan efter att jag visat MÅNGA bilder på vita hem så har han äntligen börjat förstå det snygga i det!!
    Är så glad för det!! Så nu ska bara bebben titta ut så ska vi måla väggarna i matsalen i någon varm färg (är kritvita nu å tror det blir för VITT med vita väggar & möbler) å sen ska jag ge mig på alla möblerna med antikvit lackfärg och nya knoppar & beslag!!  Känner på mig att det kommer att bli jätte fint!!

Så nu sitter jag å nätet och samlar ideer.... Härligt!!
    Linus & Lucas är uppe i lilla badrummet och slår bort det gamla mosaik golvet, sen ska vi flytspackla & måla det... Måla vägarna & sätta nytt kakel! Ska bli så skönt med en toalett på övervåningen igen, har saknat den!!  Särskillt nu när jag är höggravid och springer på toa stup i kvarten!!

oj va mkt det blev...  Hur som haver...
    TREVLIG HELG TJEJER!!!
    Amanda 001113, Lucas 051010, Bebis kommer 28 Mars med planerat snitt!!
  • AnnaMa

Hej hej!
    Jag har gått och blivit jätteförkyld. Det rinner från ögat och jag snorar, inte alls kul. Men det är väl typiskt. Har haft, vad jag kallar, dagis-snor-sjukan i två veckor, och sen är praktiken är över så slår förkylningen ut. Aja, hoppas den är över snart, för det är riktigt jobbigt. Måste dessutom skirva i veckan, och det är mindre kul då man är sjuk.
    Hoppas ni andra mår bra och slipper förkylningar. Nu ska jag krypa ner i sängen. Men ni får ha det så bra!

• AnnaMa

Jo, måste ju tillägga en sak. Såg blodspår på golvet, och efter en inspektion upptäkte vi att Tindra har ett sår i tassen. Ser ut som att hon skurit sig, så nu får hon vara inne några dagar. Stackars lilla katt, får bara se till att hålla det rent så blir det nog bra. "Over and Out"

• ekin

maria: Vad kul, jag tittar på andras bloggar om vita hem och det är sååå inspirerande. Ska snart lägga ut bilder på möblerna, de är klara nu . Vad skönt med lite toarenovering, hoppas det blir bra.

Vi är hemma efter en lång dag hos vänner. Har blivit sminkad nu inför bröllopet i sommar, ska lägga ut bild sen i galleriet.

Nu ska jag surfa lite. hörs sen.

• Florro

Hej på er tjejer!

Glad påsk i efterskott allihop!

Vi har en liten sjukling hemma, blev sjuk dagen innan påskafton, så typiskt! Men hon är trots 39-40 graders feber inte gnällig utan hon går runt som vanligt och sjunger och grejar. Men hon tål ju såklart inte lika mkt motgångar.
    Men hon verkar ha ont i halsen nu för varenda gång hon hostar så gråter hon lite efteråt..så besvärligt!

Lou går mest hela tiden nu, hon kanske kryper 10% och går 90%..och igår blev hon 10 månader, många påstår ju att det är så jobbigt då de börjar gå men jag tycker bara det är skitkul, hon älskar det ju!:)

Sen så drog vi även på stort och förlovade oss på påskafton efter 6 år, så nu är vi lite mer stadgade;) Bröllop lär det väl bli men vi har nog inte råd inom ett år. Ni som är gifta eller ska (ekin;))..vad har ni för budget?

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2