• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Vintersol80

nej nu ljög jag hon hade gått upp till 4600 igår men för en vecka sen var det knappt 4200

• AnnaMa

Glömde tacka er för idag Miia & Elin, det var mycket trevligt!

Känner mig duktig. Jag har sytt överdrag till lekfilten, hittade ett gammalt lakan, och det blev jättebra. Sedan är jag nästan färdig med mörkläggningsgardinen, det enda som saknas är övvre fållen/kanalen. Jag har nämligen inte bestämt hur jag ska hänga upp den, men när jag bestämt mig går det fort att sy. Det är skönt att känna lugnet över att sy och dola på, nu när skolan är slut. Känner att jag fått en massa energi, vilket är jättekul!

Nä, nu ska jag se om det finns nåt jag kan göra... städa någonstans kanske.

• Sittak

Annala: Grattis till den fina bilen!!

Ekin: Grattis till lägenheten!!

Princess: Så tråkigt när bilskrället tjafsar.. Min gamla Toyota är så rostig att det går inte att slipa bort på dörrarna, utan jag får vänta tills de "ramlar av" och sen byta hela dörren. Ja bilar är verkligen en nödvändigt ont.

Igår var vi och tittade på en bostadsrätt på Ersboda. Den såg trevlig ut, men det behöver absolut fixas lite i rummen. Vi ska iaf ta dit en besiktningsman och om allt är ok lägger vi antagligen ett bud. Känns spännande men lite ovant! första gången man tar lån liksom...

Ha en trevlig lördag tjejer!

• ekin

Sittak: Verkligen spännande!!! Det vore häftigt att bo nära er, vi har ju inte skrivit papper ännu.... men så gott som.

• myrica

Va kul med fler Ersboda bor, vi flyttar till en ersboda i Juni el Juli. Håller tummarna att att de blir affär för er båda, Sittak och ekin. Hoppas alla haft en bra helg, de har vi, svärmor å W. moster har varit på besök. Ska fortsätta plugga nu!

• AnnaMa

Hej hej!
    Har fått lite städmani, haha... fast det beror nog på att det är mycket som ska ner i förrådet, så jag byter plats på saker och ting, och går igenom om det är något som ska slängas. Dessutom så har jag hunnit sy ännu ett påslakanset idag, så nu har jag totalt 3st.
    Helgen har varit bra. Har hunnit med en hel del, och igår umgicks vi med våra grannar, det var mycket trevligt, de har en dotter på 10månader.
    Imorgon ska jag fixa med arbetsförmedlingen, ringa några samtal och försöka fixa lite småsaker. Sen ska jag ju vara nanny, hihi. Jag ska vara med Siri, och det kommer att bli kul.
    Nä, nu ska jag fortsätta städa lite, och se på tv. Men ni får ha det så bra!

(Kul att det är så många som flyttar till Ersboda, ni är så välkomna så! )

• Fridac

Men, nu flyttar hela tråden till ersboda :) Ingen som följer med till holmsund? :)
    Vi har nu sålt vår lägenhet. Kanske jag redan skrivit?
    Och imorgon ska jag till vårdcentralen, har såna fruktansvärda eksem och klåda överallt att jag håller på att gå åt. Min bm avrådde mig från att använda kortison nu när jag väntar smått, och ack och ve, det har jag fått betala :) så imorgon får jag dundersalvor. ska bli ruskigt skönt.

Har beställt jättefina kängor till thuva från kavat, i rött och vitt. Hoppas att de kommer imorgon, så får hon gå ut och springa lite på asfalten.. Det blir så klumpigt för henne att gå i sina vinterstövlar som dessutom är lite stora... Men vilket rån med barnskor!

• Blipp

Hej! Hoppas ni haft en bra helg. Själv är jag fortfarande ensam hemma, och har passat på att gå på stan och shoppa för första gången sen i höstas. Igår kväll var jag på fest och passade på att ta ut svängarna ordentligt nu när jag kunde sova så länge jag ville i morse, och slöa i soffan hela dan.
    Det var jättemånga som stod på Vasaplan inatt för att ta sista bussen, som taskigt nog inte gick. För kl 02:00 blev ju klockan 03:00, så alla nattbussars sista tur efter 02:00 ställdes in. Snopet. Tur att jag och min kompis fick tigga skjuts av en annan kompis. Det skulle ju ta hur länge som helst att få tag på en taxi.
    I morse sov jag så länge att jag blev väckt av dörrförsäljare kl 12:00. Rekordsovning för min del alltså! Snart tar friden slut, då Robert och Linn kommer hem imorgon eller på tisdag. Jag har haft det riktigt skönt ensam då jag har fått så mycket egent tid att det räcker för ett bra tag framöver. Fast egentligen vill jag att de kommer hem nu, för jag har världens abstinens efter dem!

• AnnaMa

Fridac: Oj, måste fråga min barnmorska om kortisonen... har använt. Jag har ju atopisk eksem, så jag vet inte hur jag skulle klara mig utan min kortison... å andra sidan har jag inte använt det ofta, men ändå. Hmm... hoppas det inte är skadligt för den lilla. Har dock använt den mer på slutet än i början.

Ska snart iväg till bm, på 3 veckor har jag gått upp ca 2kg, så nu ligger jag på +16kg, undra var det ska sluta. Jag har ju trots allt (exakt) 6 veckor kvar till bf, men det går faktikskt inte att göra så mycket åt, vikten alltså. Får se hur mycket sf-måttet ökat och om det blir tillväxt-UL.

Nä, nu ska jag äta lite frukost och sen iväg till bm. Sen ringa en massa tråkiga och jobbiga samtal och ja, sen ska det städas lite till.

• Fridac

annala- det är nog ingen fara du! det är mer gällande kortison i tablettform som man ska undvika! men hör efter för säkerhetsskull.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2