• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Fridac
    princess04- Vad kul att alice fått den plats ni önskat! Idag kom även vårt dagis-besked och vi fick vårt första val också! är så så lycklig.
    Vi kommer börja inskolningen 11 aug. så nu hoppas jag att den ska hinnas med innan bebisen tittar ut. Det blir lite tajt med tid :)
  • princess04

Annala: Du som varit på Måttet. Vilken avd skulle du säga är "bäst" av månen och stjärnan? Tror iofs båda är bra, men jag har hört folk föredra den ena framför den andra men kommer inte ihåg vilken...

• AnnaMa
    princess04 skrev 2008-04-02 21:58:56 följande:
    Annala: Du som varit på Måttet. Vilken avd skulle du säga är "bäst" av månen och stjärnan? Tror iofs båda är bra, men jag har hört folk föredra den ena framför den andra men kommer inte ihåg vilken...
    Åhh, jag har också hört, men kommer inte ihåg. Kan maila en kompis som vikarierar där nu och höra med henne. Men jag tror att det var stjärnan som var bättre. Återkommer med svar senare.
  • AnnaMa

Oj vad vi har hunnit med mycket idag. Känns så skönt. Ska snart vika mina nytvättade kläder och sen ska jag sova. Imorgon kommer Siri hit, och nu är allt förberett. Plockade fram skötbordet, rullvagn för blöjor, har storstädat, ja, det är klart nu. Det är så mysigt att vara med Siri, hon "pratar" för fullt och dolar på med sitt, får se om det fungerar lika bra att vara här, vi får se i morgon.

God natt på er tjejer!

• Florro

Ekin..såg just på listan från våran andra tråd för 1-årskalaset att du inte ska va med. Va tråkigt, hade varit kul att se dig där!:)

Jag ligger hemma i magsjuka jag..dom enda 2 dagarna som jag har skola under en 2 månadersperiod lyckas jag alltså bli sjuk..vad är oddsen!?:)

Grattis till alla lägenheter,förskoleplatser,jobb och bilar förresten...jag har läst men inte riktigt skrivit nåt:)

Själv ska vi flytta tillbaka till min hemort Vilhelmina om ett år då jag är färdig i skolan, så vi hänger kvar här på tomtebo tills dess, men vi trivs jättebra här. Så om nån funderar på att flytta kan jag verkligen rekommendera Tomtebo! Bilen försöker vi sälja så om nån vill ha en Audi A6- 99 så finns det en här;)
    Lou kommer inte börja förskolan fören hon är 2 år och jag börjar plugga igen på skolan i augusti, men jag pluggar heltid sen Lou var 3 månader fast på distans. En snabb resume över hur det står till på alla fronter i mitt liv, nog för att det nog inte är det minsta intressant ..hehe;)

God kväll damer!

• AnnaMa

Äntligen har jag pratat med fk, en handläggare. Fick dock prata med några innan de kunde ta reda på vem som var min handläggare. Mitt ärende hade hamnat på resursavdelningen, eftersom att jag hade skickat in så mycket papper. Men de kommer att utgå ifrån min tjänst på 75% som jag hade på kommunen som lokalvårdare, 03/04. Så det blir inte sådär jättebra, men ungefär vad vi kunnat räkna med. Dessutom blir det indexhöjning för 4 år, så det blir lite mer. Känns hur som helst skönt att jag kommer att få beslutet nästa vecka, för då kan man verkligen börja planera sommaren litegrann i alla fall.

• Sittak

Fridac: När är du beräknad förresten? Har inte fattat förrän nu att du både är förälder och gravid

Usch jag är så seg på att ta tag i mitt exjobb, jag kommer sitta med det där när jag är 50 år och fortfarande inte vara färdig *suck* att det ska vara så svåååårt.

Vi kämpar på med lägenhetsletandet iaf, ligger på 3:e plats på den som verkar finast. Men vi får väl se vart det blir. Hoppas på en 4:a i två plan med både balkong och uteplats.

• Fridac

sittak- Jo, jag är både och :) Jag är beräknad till början på sep som det ser ut nu, har rutinul om lite mindre än två veckor, så vi får se vad jag får för datum då. Så det kommer skilja runt 19-20 månader på mina barn.

• ekin

Hej. Idag har vi varit och besiktigat lägenheten och ska skriva papper på söndag - det känns lite ofattbart, men bra. Vi får tillgång den 1 juli, vilket är superbra eftersom Micke har sem då och jag ska se om det passar för mig att ta nån dag då.

Florro: Jag har inte varit inne på den tråden på jättelänge så jag har ingen koll på vad som händer. Dessutom nu när jag börjat jobba så hinner man inte så mycket när man är hemma. Vi kom nyss hem, åkte för 12 timmar sen till jobbet

Jag hade tänkt plugga idag, men nu vill jag vila, är helt färdig.

• AnnaMa

Haha Miia, jag är helt färdig jag med. Har just ätit en glass, och snart ska jag lägga mig i sängen och se på tv. Micke ser på hockey, men jag orkar inte sitta.. haha. Grattis än en gång till lägenheten, det kommer att bli super att ha er nära, värdefullt för kusinerna.

Annars är jag nöjd med dagen. Siri sov dock väldigt lite idag, men å andra sidan var hon inte hemma, och det fanns mycket att utforska. Jag har som sagt pratat med min handläggare på fk, ringt kyrkan och prel.bokat för dop. Jag vet att det är tidigt, men det är mycket som händer i sommar, och då känns det skönt att ha det bokat i alla fall. Dessutom måste vi tänka på att inte ha det för nära M&M's bröllop, då vi bjuder in släkt från Finland och det blir jobbigt att komma över två gånger nära inpå.

Princess04: Nu har jag fått svar, det är stjärnan som är bättre enligt min kompis. De har mer rutinerad personal och hon tycker att det är bättre att jobba där, då hon husvickat.

Nä, nu ska jag lägga mig i sängen. Ni får ha en trevlig kväll!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2