• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • ekin

Florro: Grattis!!! Vi har väl inte gjort någon budget direkt. Men vi gör mycket själva med hjälp av andra. Jag syr min klänning + tärnans, får smink av kompis, hår av svärmor, bukett av mamma etc. Där kan man nog spara en hel del. Det som kommer att kosta är väl ringarna, vi har lite guld som vi lägger in iaf.
    Men sen kostar pappersvaror. Jag gör inbjudan själv och även festhäftet, men allt beror på hur man vill ha det. Mat och sånt görs av familj och lokal hyrs till bra peng.

• Florro

okej, det lät ju ändå som om ni kommer kunna komma undan relativt billigt.
    Jag skulle gärna kunna tänka mig att göra inbjudningar och sånt själv. Mat och sånt vill jag dock inte fixa själv eller belasta mamma med, utan det skulle nog bli catering eller liknande.
    Florist är jag själv så blommorna är som inget problem. Klänningen får antingen mamma sy eller att jag fixar på annat vis.
    Men det känns ändå som om det skulle landa på 50-60 000 :/

• princess04

Jag ska ju också gifta mig i sommar, men är dock inte lika duktig sömmerska som Ekin. Så jag har beställt en jättefin brudklänning från Kina som är uppsydd efter mina mått. Klänning och underkjol för endast 1800!. Har inte fått klänningen än, men jag har bara hört positiva referneser från de som har beställt. Men, lite nervöst är det allt

Grattis förresten Florro! Vad roligt att fler ska stå brud

• AnnaMa

Hej tjejer!
    Måste först gratulera till er Florro, så roligt med förlovning!

Nu är helgen över, det har verkligen varit en skön helg, även fast jag varit rätt förkyld. Det har varit skönt med lite ledighet efter en tuff praktik. Idag ska jag dock plugga, har skola tors, fre, så nu är det verkligen slutspurten. Ska bli skönt att vara klar, slippa tänka på plugg hela kvällarna.

Jag fick csn pengarn idag, vilket jag tyckte var konstigt. Så jag pratade just med csn. Hon sa att jag var beviljad studielån för hela terminen, och om jag inte skulle studera mer så skulle jag inte ha pengarna. Men jag har rätt till denna vecka, eftersom att jag fortfarande studerar. Eftersom att jag hörde av mig, så skulle hon skicka mig ett inbetalningskort, och jag skulle betala tillbaka det resterande beloppet, för v14-16, jag skulle slippa betala avigifter, eftersom att jag hörde av mig. Så det var ju bra att jag ringde. Tyckte att det kändes konstigt att få en massa pengar, det kommer sällan ostraffat om man eg. inte ska ha dem.

Nä, ska väl äta frukost nu och sedan börja plugga... huvva, men men, sen är jag klar!

• Florro

princess..ah kul med en till! Ja jag har hört jättemycket gott om dom där "kinasidorna" och kollat in dem. Visst kan man skicka dem en bild på vilken klänning som helst eller måste man välja bland de som de har på sidan? Jag vet typ hur min klänning ska se ut, än fast det kan dröja innan jag får lov att bära den:)
    Har ni någon direkt budget? När ska ni gifta er?

Just nu kollar vi på ringar för fullt, vi har bara provisoriska ringar just nu. Jag är ingen rödguldmänniska utan mer åt vitguld, silverhållet. Vi har kollat på titanringar som vi båda gillar men då är ju titan ganska grått och jag vill ha "silverglänset". Vitguld blir väl så dassigt efter ett tag har jag hört.
    Så egentligen skulle jag kunna ha silverringar, men det är inte så många som gör silverringar med diamanter i;)

• AnnaMa

Florro: Vitguldsringar blir tråkiga efter ett tag, men man brukar rekommendera att man putsar upp dem ordentligt hos guldsmed/butik en gång per år. Då håller de sig riktigt fina.

Måste till köket, mina bröd har hoppat ur brödrosten.

• ekin

Hej.

Idag har jag varit hos sjukgymnasten igen. Men det händer inte så mycket mer. På hemvägen så stötte jag på ELin (ajerf) så vi gick till henne en stund.
    Hemma har jag hunnit städa köket och dammsugit golven, man måste hållar rent för lilla kryparen.

Ikväll ska jag nog patinera möblerna jag målat. Jag känner att de är för vita och kan behöva smutsas ner lite. Fortsätt gärna kika i min blogg...

• Fridac

florro- grattis till förlovningen!

Nu är det väl bara jag i tråden som inte är förlovad?? och jag är inte avis, neeeeeeeeeeeeeej då. haha.. som jag tjatar här hemma, men inget händer ;o)

Dock ska jag på ett bröllop i augusti iaf, så det ska ju bli trevligt. nån blandning av svensk och iranskt :)

Jag är så ARG. Nu har vi varit utan varmvatten 2 dygn, och tydligen ska det komma tillbaka tidigast imorgonkväll. Thuven är så lortig, och likaså mitt hår. duschade kroppen idag i typ 5 gradigt vatten, och höll på att dö. vilket i-landsproblem, man borde skämmas, men man känner sig verkligen handikappad utan varmt vatten i kranen...

• AnnaMa

Fridac: Du kan ju alltid koka vatten så att lilltjejen får bli ren... om det duger för henne att bada i baljan... bara en idé, men du kanske redan har tänkt på allt.

Jo, vi är ju förlovade, men Micke ska få gå ner på knä innan det blir bröllop för vår del. Kan tänka mig ett 2010, då hinner jag jobba och spara lite pengar... tror att det kan bli bra. Fast jag lär ju vilja gifta mig ett år tidigare efter syrrans bröllop nu i sommar...

Annars så har jag varit duktig idag. Jag har pluggat en del, är inte klar med nåt, men nästintill. Det har dock inte varit problemfritt, har haft nackspärr och sedan är jag så kort så jag drar upp axlarna då jag skriver, så jag fick sitta en stund vid vardagsrumsbordet, tacksamt att ha bärbar dator. Sedan har jag hunnit med att duscha katterna, jepp. Så nu är katterna rena och fina, det återstår bara att borsta dem fina. Tindra gick jättebra att duscha, hon är ju så klen. Men med Zeus ville jag inte ta några risker, så jag tog på honom kattselen, gick faktiskt bra. Nu går han omvägar förbi mig... haha, stackarn katt. Tindra däremot vill ligga i knä, sådär lagom roligt då hon är fuktig, hihi.

Nä, ska slå på tv'n "äntligen hemma" och plugga lite... sen kl 21 blir det "house". Ha en trevlig kväll tjejer!

• Blipp

Hejsan allihopa!
    Ni verkar ha så trevligt i den här tråden, så jag hade, om det går för sig, tänkt få vara med på ett hörn!

Jag heter Ann-Louise, är 28, och bor på Tomtebo i ett litet hus tillsammans med min sambo Robert, min dotter Linn (2½år) och våra 2 katter.

Just nu är jag "gräsänka" så att säga, då resten av familjen åkt till släktingar långt uppe i norr. De blir borta inte mindre än 2 veckor! Så jag måste säga att det känns ganska ovant att få göra vad jag vill, och ha all tid för mig själv! Har nästan glömt bort vad fritid är!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2