• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • princess04

Annala: Tack för att du frågade din kompis. Typiskt..Alice har fått plats på månen, men jag tror nog det är bra där också. Fick väldigt bra uppfattning om hela förskolan och såå stor skilland kan det ju inte vara från avd till avd. Läste på deras hemsida förresten att på månen så jobbar tre tjejer som har gått ubildningen tillsammans. De kanske är lite yngre då med andra ord, men det finns ju fördelar med det också..
    Det viktigaste av allt är ju att Alice trivs.

• AnnaMa

Princess04: Ja, jag tror inte att det spelar så stor roll faktiskt. Tycker faktiskt om nästan all personal, nu har jag ju inte jobbat med alla, men jag håller fast vid att det är en fin förskola. De arbetar med sagoteman och har en estetisk inställning, viket tilltalar mig. Jag tror att hon kommer att trivas.

• AnnaMa

Här var det lungt. Så jag passar på att skriva som vanligt, för att uppdatera. Var med Siri 8-16 idag, hon har varit väldigt aktiv idag, så jag är med andra ord trött, hihi. Efter att Miia och Siri åkt började jag städa i klädkammaren. Pappa var förbi imorse med prylarna vi beställt från Ikea. Så jag har verkligen fått till det med förvaringen i klädkammaren, kul! Höll på i ca två timmar, tiden gick så fort. Nästa steg nu ikväll är att ordna upp vid skrivbordet, men jag började tidigare då Siri sov, så det ska nog gå rätt fort.

På söndag ska pappa och Micke fixa med två av våra bilar, och sen när Micke städat och tvättat saaben så lägger vi ut den på blocket. Dessutom så ska vi tapetsera sovrummet nästa helg, underart! Längtar verkligen! Vi har valt ljusgråa tapeter, och jag tror att det kommer att bli jättefint!

Li 81: Hur är det med er? Fungerar allt bra med Emmy? Hon är ju så söt, blir alldeles varm då jag tänker på att även vi ska ha en liten snart, drygt 5v kvar till bf.

Malinski: Det var ett tag sedan. Hur är det med er? Går det bra med lägeheten, fick ni sålt den? Fungerar allt bra med Eddie?

• ekin

Hej. Ja, då har man jobbat första veckan, är ganska trött. Dessutom ska jag jobba i receptionen på träna nu på fm. Men sen blir det en lugn em hemma och sen åker vi till täfteå till Li. Vi har lite bröllop att prata om eftersom de flesta inbjudningarna gått ut. Micke saknar några adresser, få se om han hittar dem.

Efter jobbet igår var vi på middag med chefen på Costas (gamla News) Maten var god, men servicen var rätt usel, de hade ingen koll på oss, kvittot var fel och det tog oss en timme att betala!!!! Man ska nog vänta innan man går på nyöppnade ställen. Men i framtiden kanske. Det är inte så vanligt med grekisk restaurang.

Ha det bra, nu ska jag göra mig klar för avvresa

• AnnaMa

Någon som drabbades av karpaltunnelsyndrom som gravid. Jag har så ont i händerna, främst på natten och morgonen. Nedsatt kraft och det gör ju så ont att knyta händerna. De är uppsvällda och klumpiga... vill ha tillbaka MINA händer...

• Sittak

Vi har kanske fått en lägenhet!!! Det är samma som vi budade på tidigare, den på ersbodavägen 39.
    Tjejen som skulle köpa den har dragit sig ur så vi fick lägga bud igen och säljaren godtog det.

På måndag ska vi till banken och samma kväll kolla igenom lägenheten med fuktmätare. Om allt är som det ska har vi en lägenhet från 15/6....Jipiiiiiiee!!

Annala: Vad jobbigt för dig med händerna...själv har jag känningar i ryggslutet av fogarna

• AnnaMa

Sittak: Om du tar kontakt med en sjukgymnast, så finns det ett bälte som du kan få låna av dem. Du får ha bältet resten av graviditeten. Jag hade nytta av "mitt" bälte då jag hade det som värst med fogarna. Nu är det mycket bättre och jag har inte behövt använda det på ett tag. Och Grattis till lägenheten!!!

Jag och Micke ska på stan idag. Ska kolla lite babysaker och så, känns jättekul!

• Li 81

Hej hej allihopa. Nu är det dags för mig att skriva, det var ett tag sedan.

Just nu är jag i Vännäs och hälsar på, JOnas åkte till Stockholm igår med jobbet så jag åkte hem till vännäs till föräldrarna.

Annala: Det är bara bra med oss och Emmy, vi myser på. Hon är så nöjd av sig, sover bra på nätterna. På måndag ska vi till läkaren och BVC och mäta och väga så det blir spännande och se hur mycket hon har växt.
    Nu börjar det närma sig för dig och er, hoppas att du får må bra på slutspurten.

Ekin: Då ses vi ikväll, trevligt, trevligt.

Princess: Grattis till dagisplatsen, vad skönt att ni fick där ni ville.

Sittak: Gratulerar till lägenheten, vad roligt för er!

Vi har i alla fall bokat upp oss för en lägenhet på Backen/grubbe. En trea, markplan med uteplats. Lugnt område med lekplats i mitten av tre trähus. Runt omkring är det bara cykelbanor och gräsytor så det känns bra. Känns bra att mellanlanda där tills vi hittar något hus/radhus som vi vill ha. Sen är det bra hyra så man kommer att kunna vara hemma med Emmy längre och kanske kunna spara en slant.

Så länge är allting bra, men då hittade jag igår ett jättefint radhus på Backen som jag är jättesugen på. Men då kommer man i det dilemmat att då blir det dyrare igen. Och då är det frågan om man ska försöka bo lite billigare nu och sen om något år satsa på något större eller ska man redan nu satsa på ett boende som man vill ha.
    För vi är verkligen sugen på att bo på Backen/grubbe och det är ett ställe som vi skulle vilja bosätta oss på. Guuu vad svårt det kan vara...vilka världspeoblem man har.

• ekin

Sittak: Åhhh, vad roligt. Vi ska ju skriva på imorgon och det är nog bra att gå igenom lägenheten, det är en billig investering. Besiktningsmannen tipsade om lite saker som kan vara bra att fixa så att man undviker fuktskador och sånt. Då flyttar ni 2 v tidigare än oss. Ska bli så trevligt att flytta till större.

Li: Ja, vi ses snart. Ska bli kul att träffa er igen och vara social efter denna startvecka.

• Fridac

Var på stan idag, och shit vad mkt folk det var överallt!
    Handlade lite nya fina kläder på po.p till Thuven, oj vad jag skulle vilja vara rik.
    Har ev. fått grav.klåda redan... vilket mörker.. Helt galet att två graviditeter kan vara SÅ olika. trodde faktiskt inte det.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2