• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • ekin

Nu har jag svarat på en till fråga på tentan, man orkar inte så mycket mer efter en dag. Siri har badat med mig (Micke diskade och damsög) Sen fotade jag lite med Annas kamera - vilken skillnad!!! Men hon var inte lätt att ta på, får väl göra fler försök, även du Anna kan ju när du är med henne. Nu ska vi gå till sängen och se tv.

God natt.

• lomme

Hejsan!

Här är det oxå fullt upp... allt som ska packas upp å det tar sån tid. Men det är underbart att vara hemma.

Malinski och Myrica : Helt underbart att få umgås med er!!!

Bella: Längtar tills vi träffas idag!!

Annala: Ta det lugnt!! Linda som du läst med har oxå varit på förlossningen och haft sammandragningar... Kanske ett lite tecken att ni båda haft rätt mycket att göra med skola och annat... men nu är den slut så vila nu!

En träff vore skoj!!! Har ju inte träffat alla så det vore roligt!

• ekin

Vad tråkigt att alla vill träffas Nu när jag har börjat jobba....

Lomme: Vad kul att ni är hemma nu. Vi ses kanske.

Trevlig dag!

• Vintersol80

är det ingen fler av er som bor åt vännäs hållet? (förutom MariaOchLinus)

Ni verkar alla ha så fullt upp med hus o bröllop o kommande bebisar! Roligt!

Här börjar det rulla på med 2 barnslivet men nog var det en smärre chock att få nummer 2!

• AnnaMa

Hej hej!
    Sitter här och diggar till Siris syntspelande, hihi, hon tycker om när jag diggar hårt till musiken. Hon är rolig att titta på, hihi.

Lomme: Jo, jag hörde om Linda. Hon väntar ju dessutom tvillingar, så hon måste ju verkligen ta det lungt. Jag tar det lungt jag med, känns rätt skönt faktiskt. Men jag blir rätt rastlös av att inte göra nåt, speciellt då jag vet hur mycket jag har att göra.

Sittak: Vad tråkigt att ni inte fick lägenheten. Men det är ju som du säger, att om Gustav ska börja plugga, så blir ekonomin ganska mycket sämre, och man kanske vill leva för lite och inte bara betala av lån odyl. Hoppas ni får en lägenhet på Ersboda istället!

• Vintersol80

gaaah så retsamt! har spenderat dagen med att försöka tapetsera klart ett rum jag började med innan foglossningen blev för hemsk och så tar tapeten SLUT när det är 1 enda våd kvar. får jag vänta på den i nån/några dagar till....

• princess04

Ekin: Vad roligt att det går bra på jobbet ditt. Tusen tack för den fina inbjudan .

Annala: Det är bra att du tar det lugnt. Ta nu vara på den här tiden och ta hand om dig själv. Snart har du din bebbe hos dig

Måste även säga att jag är såå glad idag. Fick besked om att alice har fått plats på vårt första val, Måttet, så underbart. Samtidigt så känns det så konstigt att hon snart är så pass stor att vi ska lämna bort henne, får lite ångest av tanken faktiskt. Det är ett stort steg.

,

• Sittak

Princess: Vad bra att Alice får komma till Måttet Men jag förstår att det känns underligt att hon ska vara borta på dagarna.

fridac: Jag är beräknad till 12:e augusti

Annala: Jo man blir ju liksom besviken när det inte går som man tänkt. Men nu känns allt mycket bättre. Vi står som etta på en lägenhet på Slevgränd (ersboda) plus att jag hittade en på Mjölkvägen som vi hoppas på. Vi är iaf enda intressent än så länge.

ekin: Kanske vi blir nästintill grannar iallafall, om vi får den på mjölkvägen så är det ju krypavstånd till er
    Och tack för den grymt fina inbjudan!!

Vintersol: Sånt där är ju det drygaste, man vill som göra färdigt när man börjat. Är det mönsterpassning också?

Kram på er alla

• Vintersol80

Sittak åh jo det är mkt mönsterpassning. Så jag har 4 bitar tapet på ca 1,5 meter men ingen som räcker... men jag skall tapetsera en gammal byrå så det blir lite roligare så jag slipper kasta allt iaf.

• ekin

Idag har det varit lite mer fart på jobbet. Fick vara med på mottagningar idag vid luckan och sedan på eftermiddagen så registrerade vi de ärenden vi fick in. Jag känner mig fortfarande vilsen eftersom jag inte fått tillgång till dator och program än. Har fått koder och så, men allt tar lite tid. I morgon ska jag få lära mig studenthandläggningen, min huvudsakliga syssla. Även fast vi har rullande schema på vissa saker. Men det känns kul. Jag är jättenöjd hittills med både medarbetare och introduktionen. Måste nästan nypa mig i armen ibland. Jag är så glad.

Sittak och Princess. varsågoda, vad snabbt det gick. Kul att Alice fått plats, när är inskolningen? Kattis, vi blir nog närmare grannar än nu iaf

Nu ska jag fortsätta med hemtentan!!! tjohoooooo, efter en lång arbetsdag.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2