• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Li 81

Hej hej.

Idag har vi åkt till Vännäs till mina föräldrar, vi får se om vi sover här tills i morgon.

Men i morgon är vi hemma igen. Vi hittar gärna på något i morgon, lördag om det är någon som vill. Är det någon som kan? Vad ska vi hitta på?

Ajerf: Ja, vi känner att just nu är vi nog mer stadsmänniskor, det känns bra att vi har kommit fram till att vi ska flytta. Men det beror på när vi får vårt sålt och hur och när vi hittar något nytt. Men vi ska träffa mäklaren nästa vecka, plus att vi ska titta på två radhus. Så vi är på G i alla fall.

Allt är bara bra med Emmy, hon la sig och sov 2200 igår och vaknade 6 i morse. Ammade henne endast en gång klockan 0200. Och sen efter klockan 6 sov hon till halv nio. Så vi har varit väldigt bortskämda, så vi vill inte prata så högt om det

Anna: Visst är det sött med babykläder, man har svårt att fatta att det kommer någon som ska ha på sig dom där.

Princess: Förstår att tålamodet tryter när man inte får vara frisk och när barnen inte får vara frisk. Tur att man är två så man kan hjälpas åt. Hoppas ni känner er bättre snart.

Trevlig långfredag på er

• princess04

Nu är Alice lite piggare i alla fall. Har suttit i hennes rum och läst hur många böcker som helst för henne. Hon älskar ju verkligen när man läser för henne, så det borde ju vara ett "bättringstecken".

Li: Vad spännande . Var ligger radhusen som ni ska titta på?
    Håller med om att det är ganska bekvämt att bo relativt centralt, (iaf tillgång till lokalbuss) speciellt när man är mammaledig. Jag får typ panik om jag får sitta hemma själv och uggla. Är verkligen social av mig. Men det är klart, alla är ju olika...

Miia: Vad roligt att du ska bli provsminkad. Det är ju bra att testa mång olika sminkningar så man verkligen får den bästa! Bella är ju så duktig, så jag är övertygad om att det blir bra!

Frida: Oj, redan i v 16! Gud vad roligt! Ibland kommer också längtan över mig. Speciellt när jag har så många kompisar som ska ha snart. Men, jag har nog tänkt att jobba ett tag tills det blir dags igen.

Ja, vi ser väl vad som händer de kommande dagarna. Vi far nog ut till Stöcke i morgon i af. Jag blir tokig att bara gå här hemma. Och även om Alice är lite febrig så har hon det roligare därute. Dessutom får hon fler som tar hand om henne.

• ajerf

hejsan.

verkligen en långfredag idag....känns som att dagen har gått så sakt. var också uppe tidigt och sen for jag iväg och tränade pump på förmiddagen, var verkligen skönt att få svettas bort lite. man blir tokig av att bara vara hemma. sen ska vi iväg och äta middag hos rasmus föräldrar. dom har varit i dominikanska republiken i två veckor så nu har dom massa tid att ta igen med freja.

Li: tycker verkligen att det blir bra att ha er närmare nu, vart ska ni titta på radhus, väst på stan eller? Känner ni att ni vill flytta så snart som möjligt? Blir i alla fall bra att ha lite mammakompisar närmare. Vi får ses i veckan kanske?

Skulle gärna vilja hitta på nåt imorgon men min mamma fyller år så vi ska fira henne, vet inte hur länge vi blir där,ska äta middag och så. men om det inte blir för sent kanske vi svänger förbi om det blir nåt. Det skulle vara trevligt att hitta på nåt.

Anna: barnkläder är sååå söta, själv gillar jag deras små söta pyjamsar. kul att du får börja göra i ordning lite.

princess: vad bra att alice känner sig lite bättre, nu borde hon inte lib sjuk på ett tag med tanke på att hon haft både magsjukan och feber. förstår att du blir less, ibland måste man få gnälla lite och skriva av sig.

ha det bra alla!!

• ekin

Hej på er.

Vad det har skrivits idag, superkul. Vi har varit hemma, förrutom en tur till Coop. Jag köpte målarfärg och har målat vårat vardagsrumsbord vitt, men det ska målas 1 eller 2 gånger till beroende på hur det ser ut. Det var ju ändå mörkbrunt. Kändes kul att få göra något kreativt. Jag sket i att städa resten av huset, orkade bara inte.

Siri har varit huuur gnällig som helst idag, vill bara sitta i knä hos oss. Tur att Micke är hemma. Jag tror att det är tänder på gång i överkäken...

Vi har suttit och kikat i inredningtidingar och drömt oss fram hela dagen. Jag är såå peppad på att göra om snart. Hoppas bara på affär.

Nu är vi verkligen inne på vitt vitt vitt, lite blandat nytt/gammalt om ni förstår. Självklart lite färg, men grunden blir nog vit. Åhh, längtar tills mäklaren ringer.

Trevlig fortsatt lååångfredag.

• AnnaMa

Hej hej!
    Vi har just kommit hem. Vi blev bjudna på middag hos några kompisar kvarteret brevid. Så efter att vi hade varit på fika hos Mickes föräldrar åkte vi hem så jag hann sova en timma, och sen åkte vi iväg. Men jag kunde inte vara där längre, har ju så ont i ryggen, axeln och armen, och sedan började händerna och fötterna att svälla. Höll inte på att få på mig skorna när vi skulle gå hem, och jag gick stelt för jag kunde inte böja tårna, kändes som tusen nålar. Nu börjar det lägga sig lite, så det känns bra. Men jag ska värma min vetevärmare och sedan lägga mig i sängen. Min kropp har haft en tung dag, så det ska bli skönt att se på tv och sen somna. Ska hänga upp mörkläggningstyget med, så jag får sova... sen får jag sy det imorgon, för idag hann jag inte.

Jo, det är mysigt med de små kläderna. Dessutom får man en översikt på vad man behöver köpa... men jag har mycket kläder i 50/56 då jag fått låna att Miia och Elin. Tack så mycket!

Miia: Vad kul med lite nytt. Jag tror att vardagsrumsbordet blir jättefint då det är klart! Hoppas verkligen att lägenheten blir er, skulle vara så kul att ha er nära. Är själv sugen på att flytta ditåt, det är verkligen fina lägenheter, som inte är så dyra. Men vi har nog inte råd med mer än en 3:a i nuläget...

• Sittak

Tjena!

ekin: Helt rätt att göra det du var sugen på nu när det är ledighet, städa kan man göra sen. En kompis har en liten affisch på en hemmafru med texten "A clean house is a sign of a wasted life" Måste säga att jag tycker det ligger lite i det =)

Idag har vi varit ett gäng i Agnäs o åkt skidor, det var riktigt härligt väder och pudersnö i backarna. Kanske solen till och med tog lite på kinderna *önsketänkande*

Sov gott allesammans!

• AnnaMa

Jag vaknade strax före 8, även fast jag hade hängt upp mörkläggningstyget. Sen kräktes Tindra, så jag ska ner och tvätta om 15min, för hon kräktes på gardinen. Ska passa på att utnyttja hela tvättiden, och tvätta lite barnkläder med. Har just suttit och markerat våra barnkläder med ett kryss, för jag har lånat av Miia och Elina, plus att jag fått en massa av mamma, så jag vet knappt vad som vi köpt längre, haha. Det är verkligen tacksamt att få låna barnkläder, för de behöver rätt många ombyten och sen växer de rätt snabbt, så det drar fort iväg om man köper nytt och altt själv. Så tack tack.

Sittak: Vad härligt det lät med skidåkning. Är less på att känna mig otymplig fakiskt, magen är i vägen, och nu har jag dessutom börjat samla vätska i händer och fötter, mindre kul faktiskt.

Har suttit och funderat över dopet. Måste göra det för det är många bröllop i sommar, men även ännu ett dop som vi ska på. Så det gäller att hitta ett datum som passar de närmaste i alla fall, och det är inte lätt. Men just nu verkar det kanske som 28/6 eller 5/7 är bra datum. Men vi får se. Ska ringa till veckan och se om de datumen är lediga i kyrkan... hoppas.

• Li 81

Hej hej.

Vi är fortfarande i Vännäs, vi sov över här. Men i eftermiddag är vi på väg hem. Härligt att få bli ompysslad lite och att mormor och morfar får mysa med Emmy lite.

Ajerf, Princess: Ja jag känner verkligen att det ska bli otroligt skönt att flytta närmare stan. Och att vi har tagit beslutet, för vi har velat fram och tillbaka. Jag känner också att jag vill kunna ha möjligheten att lättare hitta på något och göra saker. Och helst nu när man är mamaledig.
    Vi ska titta på radhus på Umedalen och Backen. Men vi får se, vi måste börja någonstans så får vi se vad vi vill ha och är ute efter. Vi skulle kunna tänka oss en lägenhet också och vi är ganska öppna för både områden och typ av boende. Tror man känner när man hittar det.
    Mäklaren kommer nästa vecka så snart kommer väl huset ut på hemnet. Så vi hoppas på att få sälja så fort som möjligt, men vi säljer inte om vi går back, då får vi avvakta.

Ajerf: Jag hittar gärna på något till veckan.

Ekin: Jag håller tummarna att ni får lägenheten. Det är så roligt att få planera och få göra nytt.

Kram på er

• lomme

Fridac - å vad spännande Grattis!! Visst bor du nära mig? I röbäck? Jag bor ju på kragvägen... kanske kan promenixa ihop nån dag?

Nu är jag i Umeå och vill gärna vara med å hitta på saker Skrattande Har ju längtat så...

Bella: längtar å se huset ditt!!

Har varit i Hemavan en vecka och det var härligt, sol varje dag!! Kan inte vara bättre. Majas första tand har äntligen trängt igenom... har visst varit ¨på G hur länge som helst känns det som.
    Maja har blivit supermorgonpigg och vaknat 5 flera morgnar nu... lite irriterande, ska nog göra ett mer ambitiöst försök att få henne att somna om i morgon. När man är borta så blir ju allt lite snurrigt. hennes 2 kusiner var oxå morgonpigga å uppe före tuppen ¨så det var inte lönt att ens försöka där...

Snart blir det sängen, har kört 40 mil hem själv idag = helt slut!

Älsklingen är kvar i Happis 2 veckor till å vi saknar honom helt sjukt mycket!

Glad Påsk
    /H

• ekin

Hej!

Lomme: välkommen tillbaka, få se om vi ses nåt, nu är tiden knapp, 1 vecka drygt tills jobbet börjar.

Nu är Siri i Degernäs hos farmor och farfar. Hon har badat, varit på promenad och utforskat hela huset . Saknar henne så, men lite skönt att bara slappa, för det är precis vad vi gör.
    Jag kunde inte somna igår kväll, kring 03.30 kan jag ha somnat och Siri vaknade 06.30, det var min nattsömn. Jag har sovit 2 timmar på em så nu är man med igen.

Jag har målat våran bambufåtölj vit idag, jag hade ju färg över så varför inte köra på . Nu har jag även skapat en blogg på blogspot.com, är inte riktigt hemma där än, men där är det inredning och sömnad som är främsta projekten som det talas om - kul. miiasstalle.blogspot.com/ - om ni vill kika.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2