• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • mariaochlinus

Ja bröllop är ju så underbart, skulle oxå gärna göra om det, var ju en helt otroligt underbar dag!! Vi gifte oss den 29 juli 2006!! Tänk va fort tiden går...

Men nu blir vi visst bjudna på 2 bröllop i sommar så man får passa på att dela deras stora dag och njuta av det härliga med giftemål!!

Amanda 001113, Lucas 051010, Bebis kommer 28 Mars med planerat snitt!!
  • ekin

Ang. bröllop. Vi kommer att ha kuvertavgift ISTÄLLET för presenter. Annars är det ju brukligt att man köper present eller ger till en bröllopsresa, så egentligen blir det samma avgift. Det är ju själklart en smakfråga. Men vi kommer att ha öppen bar och sånt, så man behöver inte betala något utöver kuvertavgiften.

Nu ska jag kila iväg, ska på stan och banken.

Inget nytt ännu om lägenheten. Men mäklaren skulle ringa så fort han fick tag i säljaren.

Har även pratat lön idag, och jag är mer än nöjd. Det blev nästan den summan som jag hade som tak, och då hade jag tagit i, är överlycklig!!!

• ekin

Tankspridd som jag är ska jag givetvis hälsa välkommen till er nya. Vi diskuterar allt möjligt här, så bröllop och jobb är inte off topic här.

• Florro

Spjälsäng för oss har också varit väldigt överskattat och vi plockade fram den då Lou var 8 månader så hon kunde sova i den på dagen eftersom hon ramlade ur sängen annars. Annars så samsover vi också. Men det är ju en trivselfråga såklart:)

Ekin..hehe okej, jag har snarare tänkt att skippa kuvertavgiften och ha betalbar (till billigt pris såklart) istället:) Tänk så olika man resonerar:)

Grattis till den schyssta lönen ekin.

Och stort lycka till imorgon mariaochlinus!!:)

• Li 81

Hej hej allaihopa.

Och välkomna till er nya, kul med nytt folk.

Vi gifte oss förra sommaren och det var verkligen en underbar dag, vad häftigt det var! Vi gifte oss i Umeå stads Kyrka och hade bröllopsfesten på Baggböle Herrgård. Jag avundas er som har den underbara dagen kvar. Det är så fruktansvärt roligt! Jag säljer just nu min bröllopsklänning på blocket, sök på fantastisk bröllopsklänning, västerbotten.
    Vi hade kuvertavgift, då vi ansåg oss ha det mesta till hemmet. Vi bjöd på baren då vi resonerade så att det kändes fel att gästerna skulle ha med sig pengar och sen med växel och allt sånt. Men som sagt så är vi olika.

Ekin: Grattis till lönen, skönt att du blev nöjd.

Sittak: Ja det är mycket som följer med en liten.
    Men här kommen en liten lista på det som jag kommer på idag

Babysitter
    Babyskydd
    Spjälsäng (eller annat om man föredrar det) Ett tips är att om ni tar en spjälsäng är att sätta hjul på sängen, då kan du dra runt sängen i bostaden var du än går. HUr bra som helst, Emmy följer med mig överallt.
    Kläder, du behöver dock inte så mycket i strl 50/56, satsa mer på 62/68. Sen har vi kläder i det allra minsta som du kan få låna om du vill, bättre att satsa pengarna på det lite större storlekarna.
    Overall, mössa
    Täcke, kudde till sovplatsen.
    Vagn (men det hade ni köpt.
    Filt
    Blöjor
    salvor
    Babyolja
    Tvättlappar (ikeas är att rekommendera, billiga och bra)
    Tvättservetter

Sen är det mycket som man kan köpa till sen när dom blir lite större, och sen kommer det nog lite presenter också .

Ha det så bra

• Vintersol80

mariaoLinus jag har tränat på Älvdala men Luna går ju på dagis där så det är liksom ingen hit att mamma kommer dit o tränar... men vart betalar man 1200?

• Vintersol80

vi bjöd på rubbet p åvårt bröllop, kändes bäst så. hade buffé som vi fixade själva och hade några som hjälpte till på dagen d maken är ju kock så resurser finns

• AnnaMa

Vintersol80: Maria är på förlossningen, de hade inskrivning kl 13 idag, och imorgon kommer hon att snittas. Men hon svarar nog till veckan... hon kommer ev. hem på söndag om allt går som planerat.

Nä, snart ska vi iväg och hämta nybilen, hihi...

• Sittak

Hej tjejer

Tack för alla jättebra tips!

Ekin: Jag lunchar gärna när du börjar jobba på ersboda Och grattis till den braiga lönen!

Florro och Vintersol: Ja bärsjal ser så himla mysigt ut! Jag ska absolut äverväga att skaffa en längre fram.

Li81: Det låter toppen att låna lite kläder ifall det skulle krisa. Tack

Florro: Ja vi har lite funderingar om vi kanske ska hyra babyskyddet, men jag återkommer ifall vi bestämmer oss för att köpa istället.

Vad ska ni alla göra i helgen?

Vad har ni alla för planer i helgen?

• Sittak

Ojsan blev visst lite upprepning där på slutet....ehm ja ni vet vad jag menar

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2