• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Li 81

Hej hej

Usch vilket tråkigt väder

Ja i dag är det visning av vårt hus, så håll tummarna att det går bra, och att det är många som vill buda

Igår var vi på bvc och Emmy vägde 5005 g och 56 lång, hon växer och växer.

Sittak: Bra att du sa ifrån, de borde veta bättre än att bråka med en gravid Gratulerar till lgh, roligt att få planera hur man vill ha det.

Mariaochlinus: Gratulerar till den lille.

Nu har Emmy vaknat och vill komma upp

ha det allihopa

• ekin

Återigen grattis Linusochmaria.

Myrica - Siri är ännu bara 11 månader, men det kanske var det du menade. Vi flyttar till Ersbodavägen på östra E. Vad kul att även ni hittar dit.

Li: Hoppas att ni får nåt napp. Vet ni hur ni gör med bostad än? Blir det hyres?

Idag har jag varit på promenad med ajerf, riktigt skönt att träffas och prata om allt. Man kännse sig lite tråkig när man jobbar för man orkar inte vara så social.

Nu ska jag nog natta Siri snart.

Vi hörs.

Kram

• Li 81

Hej hej.

Ja igår var det visning för tre stycken, där två utav dom var intresserade. Sen är det två till visningar i morgon, och sen på fredag får vi veta mer om och hur många som vill ha huset. Hoppas hoppas att vi blir av med det.

Imorgon ska jag och svägerskan på öppna förskolan och träffa lite andra mammor här i täfteå.

Ekin: Det blir hyreslägenheten som det verkar nu, men vi ska titta på ett radhus på Grubbe på måndag.

• Sittak

Ekin: Ja vi har också insett att det kommer kosta lite att göra fint. Men det känns det bra att det samtidigt blir en investering i boendet.

Blipp: Ja det är nog sant att man kanske inte ska stressa med renoveringen. Vi tänkte nog först satsa på att göra fint i köket och hallen, och lägga golv i samtliga rum, utöver det så ska vi tapetsera lite eftersom. Men vi får väl se om planeringen håller, man brukar ju ganska snabbt vilja göra om alting när man flyttar till nytt

Li 81: Jag håller tummarna! Hoppas att ni får det sålt snart, hur stort är radhuset som ni ska titta på?

• AnnaMa

Li 81: Hoppas att ni får sålt huset inom kort! Sedan hoppas jag att ni hittar en lägenhet mer centralt som ni kommer att trivas i.

Sittak: Haha, måste bara säga att jag skrattade när jag läste om ditt "utbrott". Känner igen frustrationen, tycker du gjorde helt rätt, haha!

Har just sålt iväg sommardäck, skönt. Annonsen sattes ut i söndags och jag fick nyss iväg dem. Så nu har vi lite mer plats att fylla i förrådet. I helgen ska vi tapetsera, jaaa, jag längtar verkligen. Och sen hade jag tänkte hämta saker hos Miia som vi ska låna, så får de lite mer plats. Vi har ändå inte fått spjälsängen än, så det blir nog bra. Blir alldelens till mig, hihi.
    Nä, nu ska jag gå in i sovrummet, Micke ser på hockey så jag får väl se nåt annat, eller läsa bok. Håller på med boken jag lånat av Lina, riktigt rolig bok. Dock väldigt liten text.

Hoppas ni har det bra, trots detta tråkiga aprilväder.

• ekin

Hej. Jag försöker att avlsuta min hemtenta i
    spanskspråkig litt.hist. Är snart klar, men det blir nog inte bästa betyg, bara jag får godkänt på kursen.
    Jag har redan fått 2 G på litt.kursen, 3 bokanalyser återstår. Sedan hemtenta 2 och en rapport på 7 sid.
    Jag ska verkligen fixa detta (har ju loxom lovat chefen ). Nu har jag varit rätt trött när jag jobbat, men börjar återhämta mig efter värsta chocken.

Till middag idag blev det en kycklingsallad med fetaost och bulgur och en massa grönt. Det blev supergott.

Nu ska jag fortsätta.

hejsvejs.

• Vintersol80

säljer också blingo om nån vill hålla partaj! på min blogg modellar Luna lite. lunasmammas.webblogg.se

Blipp hur var gangstar kläderna i kvalitet o så? Har aldrig känt på några. Tycker bara det är ett dumt namn på barnkläder... men det är ju jag det. MeandI har fått mycket pengar av mig både denna och tidigare säsonger haha Och som ser alltid bättre ut i verkligheten än på bild.

MariaOLinus kul att se livstecken från er!! Gullig karl du har! och grattis igen

• mariaochlinus
    Vintersol:  Kul med lite bilder på Luna & kläderna... När var det du skulle ha visningen hemma??

Jo gubben min är väldigt go!! Ser ut som en tuff mc-ligist (kör iofs mc men är ingen ligist), men han har ett hjärta av guld och har vädigt nära till känslorna..  Det är det många som inte väntar sig av denna storvuxna karl på nästan 190cm..

Va kul för alla er som ska flytta, är ju så spännande... Lycka till för er som vill sälja & till er som håller på att köpa!!
    Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328
  • Li 81

Hej hej.

Det var tänkt att det skulle vara två visningar idag på huset, men det blir tre i morgon istället. Dom hade fått förhinder, plus att det var en till som har hört av sig.

Sittak: Radhuset är på 117 kvadrat, så vi får se, antingen är vi med på det eller så blir det lägenheten på Backen.

Ekin: Skönt att pluggandet närmar sitt slut, förstår att det är mycket för dig just nu.

• Vintersol80

mariaochLinus nu på söndag kl14! Min man har också nära till känslorna men han kan låta lite hård då ha har lite tyskbrytning dock inte mkt det var en som trodde han var från dalarna

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2