• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • mariaochlinus
    Vintersol:  Ja jag hörde att din man hade nån brytning... Är han från tyskland??

Min snackar oxå tyska, han bodde där i ngr år och jobbade som mc mekaniker!

Jag ska se om jag kanske kan komma på söndag, vore kul!!
    Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328
  • Vintersol80

mariaolinus nej han är från österrike!
    duär så välkommen!!

• ekin

Ja, det ska bli spännande att flytta till mera eget. Har redan börjat sälja lite möbler som vi inte ska ha sen, men det kan bli lite stökigt ett ta, men det tar man. Sen hade jag tänkt rensa ordentligt i förrådet med innan vi flyttar, men jag väntar på bättre väder.

Li81: Pluggandet går rätt sakta även fast jag får in saker. Men jag har verkligen fått en kick att fixa allt iom nya jobbet.

Idag har jag jobbat på posten. Och allt som kommer in ska registreras i dator och sedan placeras rätt vilket inte är så lätt när det är nytt dataprogram och när man inte har lärt sig alla förkortningarna i arkivet. Så det är mycket data och mycket papper som man måste vara jättenoga med. Allt ska bevaras.
    Men det är verkligen kul, jag trivs redan och hoppas att det finns en längre framtid där för mig.

Imorgon ska Micke vara hemma med Siri och jobba hemifrån. Våran nanny (annala) måste vila lite, vilket vi förstår till 100%. Det ÄR jobbigt att vara höggravid. Syrran gör ett kanonjobb och Siri är såååå förtjust i sin påhittiga moster. Tack Anna.

Nu inväntar jag pizza, är sååå hungrig nu, inte ätit sin 11.30!!!!

• AnnaMa

Ekin: Haha, hormoner i kroppen, började gråta. Jag är helt slut i kroppen, huvudet är tungt och värker och händerna blir värre. Ska ringa sjukgymnasten i morgon, hoppas de kan hjälpa mig, för det är inte kul att ha värk i händerna. Tycker om att vara med Siri, hon är så go´, men man måste ju tänka på sig själv och bebisen med. Så tack för att ni är så gulliga.

Har just kommit hem från affären, det blev en lång dag, men efter jag ätit ska jag ta ett varmt bad, och sen ska jag ligga i sängen hela kvällen! Imorgon ska jag till tandläkaren och mvc, och sen ska jag bädda ner mig i sängen och läsa. Måste vila upp kroppen lite.

Nä, mat nu. Har knappt ätit idag för jag har inte mått 100...

• AnnaMa

Ja, då var det än en gång fredag... och nu återstår en månad och en dag till bf. För min del har det varit en lugn dag, men jag är fortfarande helt utmattad. Tror att det beror på att jag sover så dåligt om nätterna. Har knappt suttit vid datorn, utan legat och läst i sängen, helt underbart. Vi ska iväg på kalas ikväll, och eftersom att Micke är helt slut, så ska vi äta på vägen. Tycker så synd om min stackars Micke, han ser ut såsom jag kände mig igår, dödstrött. Och sen ska han bära möbler, spackla och slipa i morrn, och på söndag tapetsera. Tycker verkligen synd om honom, men å andra sidan har jag burit på övervikt i några månader, så två dagars jobb ska han nog tåla.

Hoppas ni får en trevlig helg!

• AnnaMa

Ekin: Igår när vi körde upp på gatan innan man svänger till oss, var vi tvugna att se hur lång vi hade emellan nu, så vi tog ett varv. Närmaste vägen är om man från oss kör uppåt, mot hinkgränd, då har va 700m emellan oss, inte dåligt! Hihi, tyckte bara att det var roligt att se... ska bli kul att ha er nära!

Igår var vi på kalas, det var mycket trevligt. Vi var duktiga då vi kom hem, städade alltså ur sovrummet. Nu har vi ett nattduksbord, tre garderober, ett linneskåp och en säng där. Allt annat står i vardagsrum och kök. Katterna lever loppan bland kartonger och kläder och är heeeelt vilda. Micke ska få hjälp och bära möbler i em av grannpojken på 14år. Så när jag kommer hem från jobbet så kommer det att eka mysigt i vår somrum, och vi kommer att ha möbler överallt. Spännande.

Kan meddela att jag sovit bra i natt. En gång vaknade jag och bad Micke släppa ut katten och andra gången gick jag på toa. Sov dessutom i näsan 9 timmar, sååå skönt. Börjar jobba om 2 timmar, så jag ska äta frukost och sedan läsa bok, ska bli skönt.

• Blipp

Vintersol80: Det är lite svårt att säga så mycket om kvaliteten förrän jag hunnit tvätta dem några gånger. Men mitt första intryck var att de inte har lika bra kvalitet som Me&I. De hade prissänkt 2 plagg som inte håller måttet. Men å andra sidan ligger de i pris omkring 100 kr billigare per plagg än Me&I, så det är väl lite kompromiss där. Jag skulle inte påstå att de är dåliga heller. De plagg jag köpte kändes bra i kvaliteten. Vissa plagg var väldigt originella, så det kan vara kul att komplettera garderoben med några av dem, men för mycket av dessa blir snabbt tråkigt, då de bara har typ grått, svart, gult, grönt och rött.

• mariaochlinus
    Godmorgon på er!

Imorse fick vi sovmorgon, är inte ofta det händer med 3 barn i huset!! Vi fick sova till kl 08.00!! Helt otroligt skönt!! Å Vidar hade då inte ammat sen kl 03.00 så jag hade dessutom fått sova hela 5 timmar i ett svep...

Jag tycker det är roligt hur man blir glad för sådana små saker nu när man är förälder... Innan man fick barn skulle väl knapaps att sova tills kl 8.00 räknas som någon sovmorgon!
    Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328
  • ekin

linusochmaria: Ja, det är verkligen sovmorgon. Siri vaknade nog vid sju, men jag fick ligga kvar en liten stund..

Idag var vi på stan och beställde våra ringar. Det blev ju tre, nya förlovningsringar och en vigselring till mig.

Hur gör man, ska vi ta på oss de nya förlovningsringarna? Han ska ju gravera in allt idem. Men hade vi inte köpt nya så hade ju bara jag fått ny ring i kyrkan? Ni som gift er, hur gör vi?
    Det är väldigt tomt på fingret nu....

Igår var Elin o Ras över på tacomiddag och idag käkade vi lunch med Bella på stan, kul att träffa alla vänner igen, det blir inte mycket sånt när man jobbar.

Jag önskar er en trevlig söndag kväll //Miia

• AnnaMa

Snart ska jag bege mig på tjejfest. Ska bli kul att komma bort lite, och umgås. Tror att det är viktigt att man inte bara sitter hemma och ugglar. Micke ska vara hemma. Han är klar med förarbetet i sovrummet, så imorgon ska han och pappa tapetsera. Han har varit jätteduktig! Själv är jag faktiskt lite trött, men jag kan ju åka hem när jag vill... så vi får se hur länge kroppen orkar. Imorrn blir det lungt för mig, får väl servera pappa och Micke, annars ska jag bara ta det lungt.

Nä, hoppas ni får en trevlig kväll!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2