• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • mariaochlinus
    Ekin:
    Jag Och min man ville ha nya ringar bägge två, kändes mest rätt för oss!!
    Hittade inga vi tyckte om, vi ville gärna ha lite handsmide och metall!! Lite grövre ringar helt enkelt!! Så vi designade egna...

Vi lät en silversmed i dalarna använda våra förlovnings ringar och göra nya vigselringar av dem! Alltså våra förlovnings ringar som är gjorda i rött guld är i mitten och ovanför & nedanför dem har hon satt fast den nya ringen som är av metall... Sen har hon förgyllt dem inuti & graverat in förlovnings & vigsel datum + sänkt ned en diamant i mitten av min ring!!

Hoppas du förstod, låter krångligt men är enkelt!!

Annala:
    Kul att det gick så bra för micke idag, å att ni hinner färdigt inna bebben kommer. Måste kännas skönt!?
    Hoppas du får kul på tjej festen ikväll, det förtjänar du verkligen!!
    Jag ska på tjej fest nästa helg, var evigheter sen sist, ska bli jätte kul!! En massa tjejer + lille vidar!!
    Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328
  • ekin

maria: Ja, det lät ju lite kul. För oss blev det enkelt att bara gå och välja, bilder finns nog i galleriet. Inga värstingar, men lite diamanter. Jag blev så förtjust i den smala ringen i vitt guld med små diamanter på ovansidan. Sen blev det 5 mm platta förlovningsringar, helt vanliga. Det kommer nog att se ännu bättre ut när man får dem i sin egen storlek. Alla ringar är ju så stora när man provar.

Vi fick veta idag att det är en kvinna och hennes 2 åriga dotter som ska flytta in här. Hon kunde flytta in ganska snart, eftersom vi satte 1 maj som tillgänglighet... hmm, hon skulle komma hit på tisdag och titta och sen får vi väl skriva en fullmakt om överlåtande.
    Se det är inte helt omöjligt att vi flyttar till Degernäs snart (tillfälligt så klart tills vi får tillgång till nya). Så nu har jag lagt ut några fler saker på blocket eftersom förvaring blir lite trångt.

Hoppas ni har det bra allihopa.

• AnnaMa

Maria: Jo, det känns skönt att bli färdig med sovrummet. Nästa helg ska Micke fixa till bilen och sen ska vi sälja saaben. Och sen finns ju vagnen och sängen att hämta på barnens hus, så nu har vi nästan allt fixat. Å ni är ju hur duktiga som helst, att ni orkar, haha.

Miia: Så himla kul om ni flyttar i Maj, för då kan ni spara en bra slant, och samtidigt bli av med möbler och köpa nya, kul kul. Roligare blir det i Juli då ni flyttar hit, 700m, härligt!

Elin & Lina: Hörde av Miia att ni skulle träffas i vecka, jag och Siri är på, skönt att få träffa lite folk. Säg till när, så kommer vi!

Snart ska jag iväg och handla. Måste mata karlarna, de är jätteduktiga med tapetseringen, och pappa säger att det är det bästa tapeten han satt upp. Får väl vara nöjd då det är jag som valt, haha. Vi får väl se om garderoberna sätts fast i väggen redan idag, det vore ju så skönt! Får då kan jag nog få in allt annat i sovrummet med. Tycker inte om oreda.

• Li 81

Hej hej

Helgen har varit lugn för oss, i fredags var vi hos en kompis och fikade för hon hade fyllt år. Sedan i lördags var vi förbi blivande familjen Wännström. Alltid lika trevligt!

I morgon får vi veta hur det blir med huset, håll tummarna för oss allihopa

Ekin: ja då blir det flytt för er snart, roligt! Bra att kunna spara en slant också. Vi hade inte på oss förlovningsringarna innan bröllopet då dessa lämnades in för putsning och då ville vi inte "skita" ner dom.

Annala: Vad trevligt om du och Siri hakar på, jag vet inte vilken dag det blir men vi hör av oss.

Trevlig kväll

• ekin

Idag har vi även rensat mer här hemma. Massor med porslin som vi bara har stående har kastats och skänkts bort. Renade i skrubbeb under trappen, där är det bara att packa ner sakerna i lådor. Nästa helg blir det stora förrådet, där är det för mycket grejjer. Måste säga att Micke är mycket bättre på att slänga saker än mig. Men det var skönt att någon annan gör det ibland.
    Vi ska få en massa flyttkartonger från svärisarna snart så då kan vi börja packa ner det man verkligen inte kommer att behöva. Det enda man behöver där är typ kläder och hygien... kanske lite andra saker, men resten blir nog bara förvarade under tiden. Vi hade tänkt sätta ut sofforna så fort vi vet NÄR vi kommer att flytta.

Siri har badat idag och sen fick hon välling och har sovit sen åtta. Nu hoppas jag att hon sover hela natten, för jag är såå trött nu.

• AnnaMa

Ännu en ny vecka har börjat, och idag är det 4v kvar till bf och ca 3 veckor kvar tills kusin Siri fyller 1år! Kan inte förstå att det fortsätter att snöa, jag som vill ha vår, NU! Känner mig oförskämt pigg trots att jag är höggravid, även fast jag stundvis känner mig orkeslös och klumpig. Jag är beredd på att gå över tiden, men just nu känns det inte så farligt... får se vad jag säger om 4 veckor, haha.

• ekin

Anna: Ja, säg inte för mycket, det kan ju vara mer kvar och det blir rätt jobbigt som du hört. Vi ska se hur det ser ut sista veckan i april om Siri kan vara med Farfar och Farmor då, jag ska se. Så får du kanske helledigt även den veckan.
    I morgon kan ni väl vara här och på onsdag så ska grannarna vara med Falcon, du kommer jag med Siri till dig. Ska koll med fredag.

Siri är f.ö i värsta trotsen nu. Hon klöser och är rätt hård i sina tag. Och slutar inte när man säger nej/ajaj/ajjabajja. Jag minns att Alice var så, eller hur Anna V? Det går väl över lite
    Känner att man blir lite arg på henne när hon bara skrattar och slåss... nåja, första trotsen är väl ingenting motför vad som komma skall.

• mariaochlinus
    ekin: Så nu börjar trotsen komma..   Nej, 2 år eller 3 års trotsen är inte så rolig... inte här hemma i alla fall!!!  Väldigt jobbig, men det går vä oxå över, eller???
    Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328
  • princess04

Ja, det här med trotsen, det är ju ett återkommande problem. Alice var precis som Siri är nu och är väl fortfarande till viss del. Skillnaden är väl nu att hon förstår mer och kan (inte alltid) acceptera ett nej. Men det är inte det lättaste alltid. Det gäller att vara konsekvent och välja sina strider tror jag. Men vilka strider ska man välja? Antar att detta bara är början. Vi har en tjej med en stark egen vilja har vi märkt. Vem kan hon brås på ??

Annala: Nu är det nära. Hoppas verkligen att du slipper gå över. Men i vilket fall så är ju bebisen här inom en och en halv månad. Och vad är det av ett liv egentligen??? Snart, snart...

Måste även säga att jag är SÅÅ glad över att ni, Miia och Kattis med respektive ska flytta hit! Då blir det flera promenader och grillkvällar i sommar!!

Nu ska vi till öf innan det är skiftbyte vid halv tolv

Ha det gott!

• AnnaMa

Jag instämmer med dig Anna, ska bli kul att få lite vänner till Ersboda. Som Miia sa igår, jag och Kattis kommer att vara mammalediga tillsammans. Jag hade inte ens hunnit tänka så långt, haha. Men det är ju sant. Kan bli trevligt med promenader med de små i vagnen.

Även jag har märkt Siris trots, och hon blir så arg då man säger ifrån. Fast än så länge är det helt okej faktiskt. Men hon kommer till den åldern där hon testar gränser. Det var faktiskt på nyhetsmorgon i morse, en mamma som ringde in och undrade varför hennes son, 11mån, var så hårdhänt. Svaret blev att han befinner sig i en känslig ålder med mycket känslor. Så ja, det kanske är så med Siri med.

Lina och Elin: Imorgon kommer jag och Siri att vara på Ersboda, så vad säger ni om att träffas på torsdag? Har du bil då, Lina?

Ja, känns underligt att man kommer att vara mamma i slutet av maj. Det känns underligt att det faktiskt bor en liten människa i min mage, haha. Längtan är stor efter bebisen, ska bli sååå underbart den dagen då vi får träffa den.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2