• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Li 81

Hej hej.

Annala: Ja på torsdag har jag bil, och för mig passar det bra att träffas på torsdag.

Annars är det rätt lugn i Täfteå, vi går och väntar på att vi ska få något besked från mäklaren. Det är två intresserade så antingen i dag eller i morgon ska det vara klart (förhoppningsvis).

Vi var och tittade på ett radhus och en bostadsrätt igår. Bostadsrätten kändes väldigt liten så den blir det inte. Just nu lutar det åt hyreslägenheten på Backen, radhuset är idet dyraste laget. Det var jättefint, men som det känns i dag så vill vi kunna vara hemma så länge som möjligt med Emmy och ändå känna att vi har pengar över att göra saker för. Men man vet aldrig vi är ganska ombytliga av oss

• Sittak

Hej tjejer!

Annala: Ja jag tycker absolut vi ska promenixa med grynen när vi bor på armslängds avstånd från varandra !
    Nu är det inte långt kvar för dig, måste erkänna att jag är lite avundsjuk att du snart får träffa din inneboende i magen

Princess04: Ja det ska blir hur kul som helst att vi alla hamnar närmare varann! Jag ser också verkligen fram emot att umgås tillsammans i sommar.

Li81: Jag förstår verkligen erat resonemang med att kunna få pengar över till att ha roligt för. Det är så jag och gurra också tänker. Det skulle vara så trist om precis alla pengarna gick åt till boendet. Och som du säger så känner man samtidigt att det är viktigt att trivas där man bor...så det är lite av ett dilemma det där. Jag håller tummarna att ni får huset sålt snart.
    Du, jag, Anna och Ida är förresten mammalediga samtidigt så himla bra tajmat!

• Li 81

Hej hej

Vilket härligt väder det har varit i dag. Idag har jag och Emmy umgåtts med Arjerf, Freja, Annala och Siri. Tack tjejer för en trevlig dag.

Vi har fått sålt vårt hus i dag!!!! Nu är det bara att hålla tummarna att de inte ångrar sig.

Sittak: Ja det blir härligt att vi är mammaledig i hop, väldigt bra tajmat.

Ha en trevlig kväll

• ekin

Hej.
    Här har det varit rätt lugnt. Det är ganska fullt upp, vi ska flytta om en månad och ska börja rensa snart. Sen åker jag på kurs med jobbet (till Boden!!) i maj, precis vid utflyttning. Har dessutom beställt förstertvätt i samband med utflyttning, helt klart värt det. Ska nog beställa lite städning, men inte allt, det blir lite dyrt... men vi känner inte att vi har varken tid eller ork att göra allt själv.

Vad har ni andra gjort, ingen har något att berätta...

hörs

• AnnaMa

Tack själv Li (och grattis till försäljningen av huset!!!), och tack ajerf! Det var mycket trevligt att träffa er, surra av sig lite. Och framförallt för Siri, det är bra att hon får träffa andra barn, vi har varit ensamma så mycket. Siri var helt slut då vi kom hem, 16.45 somnade hon i mitt knä, så när Miia kom hem sov hon sött i sängen sin.

Tiden går så fort nuförtiden, man hinner knappt med, haha. Micke är och hämtar pizza, för klant jag glömde ta fram maten ur frysen i morsen. Men det var rätt skönt att slippa stå vid spisen. Klockan är iofs rätt mycket, men jag hann tanka och lämna tillbaka en rulle tapen innan jag kom hem vid 17.50. Så nu ser jag fram emot en lugn kväll.

Trevlig kväll på er!

• Fridac

Vi har iaf varit på rutinul nu i veckan, och fått se bebisen :) mkt mysigt, tyckte nog se drag av thuva :) ul-bild finns i mitt galleri, brevid thuvens ul-bild om nån är intresserad (och två mag-bilder också)

• princess04

Vilket väder!! Man blir ju nykär . Tänk vad stan liksom vaknar till liv då det börjar bli ljusare och varmare. Längtar så till den riktiga våren och sommaren.

Frida: Åh, vad mysigt med ultraljud!! Vad fick du för bf?

Miia: Du verkar ha fullt upp. Nytt jobb, Bodenresa och flytt, inte dåligt . Vi får kanske vänta ett tag med att boka in något.

Måste även lägga in länken på min älskling. Hon är så fin på den här bilden "stolt".
    www.annathurfjell.se/barn/index.html

I morgon ska jag förresten ut med ett gäng tjejer, ska bli så roligt!

Ha en trevlig helg!

• Fridac

princess04- Gud så söt din flicka är!!!! tycker med all rätt att du ska vara mkt stolt :)
    Vår bebis beräknas komma runt den 13 september.

• AnnaMa
    Hej tjejer!
    Jag har skaffat plus-tjänst här på fl nu, tyckte inte att det var så dyrt. Så nu är mina bilder endast tillgängliga för inloggade.

Snart ska jag och Micke iväg till barnens hus. Vi ska hämta ut spjälsängen. Micke tycker att det är för tidigt. Men kl 15 ska han iväg och spela träningsmatch i paintball, och sen ikväll har han lagfest. Så jag tänkte faktiskt knåpa ihop spjälsängen och sy spjälskyddet. Känns skönt att få spjälsängen på plats, så då får kusin Siri inviga den i veckan.

Imorgon blir det middag hos mamma och pappa. Vi ska byta till sommardäck, och sen äntligen kommer vårt bagageutrymme att vara tomt... har haft sommardäcken där sen vi köpte bilen, men det är så fullt i vårt förråd. Skönt med en rätt lugn helg ändå.

Hur ser helgen ut för er tjejer?
    23 dagar kvar till bf!
  • Florro

jättefin bild princess..Lou huserar också på en hel del bilder hos Anna Thurfjell fast under bebis-sidan:)

Jag är uppe i fjället och njuter av solen, har fiskat lite idag och suttit i en solgrop, tror jag brände mig i pannan men det är härligt att känna solbrännan lite!:)

Grattis till husförsäljningar och allt!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2