• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Li 81

Hej hej

Vilket härligt väder det är i helgen, hoppas på liknande i morgon.

Princess:Guu vilken sockertopp hon är er lilla Alice.

I helgen är det ganska lugnt, igår var vi hos Bella och Nisse med Micke och Miia. Idag har vi bara tagit det lugnt, årets första grillning blev det till middag, mmmmm mycket gott

På måndag ska vi skriva på papperna för husförsäljningen, sedan kommer vi att flytta 1 juli. Det tajmar som bra, för Jonas har semester då.

Trevlig kväll

• Florro

För hugade spekulanter!:)

BLINGO-visning hos Hannah (Tokhannah) måndag 28/4 kl 18.30!
    Kläderna är verkligen superfina så kom och kläm och känn!

• Blipp

Gu´ vilket fint väder vi fick i helgen! Man får ju vårkänslor! Snart är det dags att börja fixa med trädgård osv. Idag är det loppis på Nolia, så jag ska åka dit och se om det finns något att fynda. Det börjar bli lite tjockt med grejer här hemma, så snart är det nog dags för mig att själv sälja lite grann på någon loppis. Jag hade ett bord på loppis i höstas, men nu ser vi ut att ha lika mycket grejer igen!

• ekin

Ja, här är det fullt upp. Jag hinner inget känns det som. Vi försöker sälja så mycket som möjligt nu.... hoppas....

Det är rätt mycket att tänka på när man ska flytta. Alla ändringar man ska ringa etc... det tar kål på mig.

Nu ska vi umgås lite och se på film..

god kväll

• AnnaMa

Här var det lungt, så jag tror att jag måste skriva lite.

Är hemma hos M&M med Siri. Hon leker för fullt, men sov i 2timmar tidigare. Det måste vara att hon var trött sen igår, jobbigt att leka med storkusinen... hihi. Det var verkligen härligt att se, kusinerna leka alltså. Jag hann se en film medan Siri sov, Juno, en film som Miia rekommenderade. Riktigt bra, det kom några tårar på slutet, skyller på alla dessa hormoner.

Igår var vi hos mamma och pappa. Det var skönt att komma bort, för är jag hemma håller jag igång konstant. Städar, syr, bakar, you name it. Vi åt middag, och hade det trevligt. Kusinerna lekte och alla barnbarnen fick presenter.... hihi, med alla menar jag även vår lilla. Mamma hade stickat en overall, jättesöt med tillhörande tjocksockar. Sen hade hon gjort ett set till vaggan, örngott, lakan och täcke, jättefint! Så idag ska jag ta hem vaggan härifrån och inreda den, mys! Snacka om att längta efter bebisen nu, 3 veckor kvar till bf idag.

Nä, ska sappa lite nu. Siri går med gå-vagnen och dolar på, så jag ska se om jag hittar nåt intressant på tv.
    Ha en bra dag!!

21 dagar kvar till bf!
  • Sittak

Hejsan!

Annala: Sicken skön helg ni verkar haft, bra med lite miljöombyte så du får en paus i pysslandet och förberedandet

Själv är jag gräsänka fram till onsdag, Gurra är på jobbresa med kakelhuset. Vet inte om det är hormonerna, men jag är så himla blödig och känslig nuförtiden när han ska vara borta. Längtas ihjäl mig fast det bara handlar om ett par dagar som jag ska va själv. Har ni upplevt samma sak under graviditeten?

Li81: Grattis till försäljningen!! Härligt att det gick såpass snabbt att hitta en köpare!

Princess: Vilken jättesöt bild på Alice! En riktig gullis är hon

Nu ska jag ta mig ut på en promenad i det fina vädret

Kram på er

• ekin

Hej.

Ja, jobb och familj är verklighet nu. Speciellt när man jobbar heltid och pluggar deltid. Har försökt läsa ett par timmar i kväll, är rätt trött, men sakta men säkert heter det väl...

Annars har jag och Siri varit och handlat efter jobbet, vi tog en tur till lekparken efter middagen och hon fick gunga, men sanden var rolig den med....hihii. Jättekul att kunna vara ute nu.

Tog nyss en liten promenad med Falcon, honom får man inte glömma.

Annala: Ja, nu är det verkligen nedräkning. Måste vara skönt att veta att du har 4 dagar kvar med Siri, sen är du FRI!!! Vi längtar verkligen efter lilla kusin. Som inte omöjligt är en pojke... eller, jag som aldrig gissar rätt Måste säga att jag blev lite orolig när du inte svarade i telefon tidigare ikväll hahaaa....

Imorgon ska vi gå till Siris dagis och kika. Hon får plats på Pilbacken(Rönnen) från 18 aug. Det är ganska nära dit vi flyttar, så det känns bra.

Princess: Ja, vi får nog skjuta på träffen, jag hinner inte med mig själv ens. Saknar våra mammaträffar, men vi snackade väl om utgång i Maj, eller vad tror ni?

Kram på er

Nu ska vi snart sova.....natti!

• mariaochlinus

annala: Ja, nu väntar vi oxå med spänning på när er lilla ska titta ut!!  Kan inte bestämma mig för vad det är som gömmer sig i din mage.. Men tror nog mest på pojke..

Ekin: Va skönt att ni fått dagisplats!! Å så nära ert nya boende... Skönt!

Här hemma hos oss är allt bara fint, förkylningarna har börjat släppa sitt grepp om oss... Men minstingen har det fortfarande lite jobbigt när han ska amma! Så han är lite gnällig, annars så är han ju en ängel mest hela tiden!!

Måste få säga att det har gått över all förväntan att bli 3 barns familj.. Så bra att vi faktiskt börjat snacka lite om utifall att vi vill försöka skaffa ett fjärde syskon. Så småningom såklart, INTE nu på en gång!!...
    Vill ha Vidar som bebis ett bra tag till...

Idag ska jag & mina pojkar till svärmor medans storasyter är i skolan, vi blir bjudna på lunch oxå! Känns lyxigt!!
    Hoppas ni andra får en bra dag i det här härliga vädret/Maria

Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328
  • AnnaMa
    Miia: Har inte tänk så längt att de i ens närhet kan tro att man är på förlossningen om man går ner i förrådet etc. Så nu får jag väl ha mobilen med mig var jag än gå. Såg inte förrän jag skulle sova att du ringt även den, haha.

Maria: Även jag har svårt för att bestämma mig vad som döljer sig i magen mig. Har trott på tjej hela tiden, men ironiskt lutar det kanske mer åt pojke nu. Hmm... ja, det är inte lätt. Tror dock att den har nåt fel med en höft eller nåt, för det knakar inifrån magen, helt sjukt. Måste komma ihåg att nämna det för bm i morrn.

Annar då? Jo, har vaknat minst 100ggr i natt, toabesök, törstig, och avdomnade händer. Var så förbannad när jag vaknade så jag ringde sjukvårdsupplysningen. Tänkte att de måste ha nåt knep för karpaltunnelsyndromet, något som inte innefattar dyra skenor från apoteket. Men hon sa att hon tyckte att jag skulle prata med hälsocentralen för vidare bedömning. Meeen, jag orkar inte. Händerna brukar komma igång efter en stund, även fast jag är svag i dem. Men den bästa beskrivningen är nog, att det känns som konstan träningsvärk i händerna. Om jag knyter händerna gå värker det i handlederna, och i högerhand är det värst. Är konstand avdomnar i ringfingret, och sen i går även i långfingret och sedan halva pekfingret. Fan, detta är bland det värsta jag varit med om. Hoppas att det släpper efter förlossningen, för annars blir det operation och det vill jag inte. Funderar just nu hur jag ska kunna hålla mitt lilla barn med denna värk, fumlighet och nedsatta förmåga, känns inte kul. Nä, ska inte vara så negativ, men man blir väl så då man inte får sova....?!
    v38 (37+0)
  • Li 81

Hej hej

Nu är det vår!!!! Idag blir det att vara ute i det fina vädret, gå en promenad och sätta sig ute och sola lite.

Igår var vi och skrev på för försäljninge av huset, de nya ägarna har tills i dag 2400 på sig att backa ur. Så håll tummarna att de inte gör det.

Ekin: Gratulerar till dagisplatsen, skönt att det är klart. (En mindre sak att tänka på )

Ihelgen är det Nolia Barn på Nolia, man kanske ska ta sig en sväng dit och se vad det är för någe.
    På lördag ska jag klippa mig, guuuu vad skönt det känns, annars hade det nog blivit rakapparaten. Håret är inte i det bästa skick efter en graviditet, förlossning och amning.

Sittak: Hur går det för dig och maggan. Jo extra känslig var man nog alltid. Jag hade lättare att bli arg minns jag. Så Jonas fick passa sig

Annala: Jag tror också att det döljer sig en liten pojke i din mage.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2